Google Ads nahradí AdWords

Je tomu 18 let, kdy Google slavnostně představil reklamní platformu AdWords. Od té doby uběhlo hodně pátků a uskutečnilo se hodně prokliků. V posledních dnech ovšem Google šokoval veřejnost a oznámil rebranding jednoho ze svých největších zdrojů příjmů na Google Ads. Dle nejnovějších zpráv by se měl nový brand v rozhraní současného AdWords objevit již 24. července.

Co se vlastně změní?

URL

Se změnou názvu služby přichází ruku v ruce i další změny. Od konce července dojde ke změně URL ze současné adwords.google.com na ads.google.com. Stejně tak se změní i URL Nápovědy Google, která bude nově k nalezení na support.google.com/google-ads.

Nové „fíčury“

Za hlavní novinku považuje Google systém strojového učení nazvaný Smart Campaings (Chytré kampaně). Svým uživatelům nabídnou předdefinovaný systém, který umožní nastavení primárních cílů kampaní. Google Ads poté díky strojovému učení optimalizuje obsah a cílení reklam.

Nové rozhraní Google Ads by již mělo být doplněno o nový sloupec Mobile Speed Score. Ten bude, jak samotný název napovídá, poskytovat hodnocení rychlosti mobilního webu. Hodnocení bude, jak je již zvykem, v rozmezí 1-10 a bude automaticky aktualizováno každý den. Bude se tedy v podstatě jednat o integrovánou verzi PageSpeed Insights pro mobily. 

Sloučením analytických nástrojů DoubleClick Digital Marketing a Google Analytics 360 vznikne jednotná platforma Google Marketing Platform. Její součastí mají být služby Display & Video 360 a Integration Center.

Google Marketing Platform Logo

Google Ad Manager je další příkladem sloučení starších nástrojů v rámci Google Ads. Tentokrát půjde o DoubleClick Ad Exchange a DoubleClick for Publishers. Ad Manager by měl sloužit jako programátorská platforma pro všechny vydavatele a partnery Google.

Google Ad Manager Logo

Logo

Jelikož se jedná o rebranding celé služby, změně se nevyhlo ani logo. Staré logo AdWords bude po nástupu Google Ads nahrazeno o něco „barevnějším“ logem.

Google Ads Logo

Nejlepší a nejdůležitější zprávu jsme si, jak bývá zvykem, nechali na konec. Zásadní informací z tábora Google je ujištění, že přechod na Google Ads nebude mít žádný vliv na výkon současných kampaní a není tak potřeba provádět v systému jakékoliv úpravy!

Záznam z Marketing Innovations Keynote, kde Google odtajnil kromě chystaných novinek také samotné GoogleAds, si můžete pustit zde.

Pokud byste se chtěli o možnostech online reklamy dozvědět více, můžete navštívit některé z našich školení online marketingu

Mohlo by vás také zajímat:

 

Autor: Martin Brázda, 11. 7. 2018

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.