Klíčové ukazatele výkonu v Google Analytics II.

V první části článku jste se dozvěděli obecně o KPIs, v druhé části najdete informace o klíčových hodnotách výkonu, o možnostech jejich sledování podle WebSeo Analytics a také o ukazatelích, které se zaměřují na konkrétní oblasti efektivity vašeho webu. Mezi důležité hodnoty patří zejména reporty týkající se viditelnosti vašeho webu, statistiky interakce s vaší stránkou včetně komunikace přes sociální sítě, transakční ukazatele a ukazatele, které vyhodnocují efektivitu webu podle geografických kritérií. 

 KPIs viditelnosti

  1. Návštěvnost na klíčová slova, která nejsou spojena s názvem značky: Jedná se o běžný přehled provozu klíčových slov (Keyword Traffic), filtrovaný tak, aby vyřadil kombinace slov spojených s názvem značky.
  2. Návštěvnost generovaná specifickými podmínkami: Pomocí této segmentace mohou být hodnoceny long tail nebo short tail strategie klíčových slov. Report návštěvnosti generovaný prostřednictvím klíčových slov v Google Analytics vypisuje zpravidla příliš mnoho kombinací, proto je nutné využít filtrů. Díky filtrům je možné podrobně rozdělit seznam klíčových slov a zaměřit se na ty, které obsahují konkrétní termíny nebo je možné se podívat na fráze o dvou nebo třech slovech, případně na termíny, které splňují další specifické pravidlo. Chcete-li generovat tento report, použijte Obvyklé výrazy v pokročilém filtru.
  3. Míra opuštění stránky spojená s konkrétním klíčovým slovem: Tyto statistiky naleznete v tabulce klíčových slov reportu o provozu. Zaměřte se na sloupec nazvaný „míra opuštění“, který vyjadřuje průměrnou míru opuštění stránky pro jedno konkrétní klíčové slovo.
  4. Hodnocení klíčového slova (Keyword Ranking): Pomocí tohoto ukazatele zjistíte, jak jsou hodnocena vaše klíčová slova (nebo je vzájemně srovnat pomocí Keyword Battle Tool), která můžete následně porovnat s výsledky Přehledu návštěvnosti z vyhledávačů. Díky tomu zjistíte, zda je výběr klíčových slov správně zacílen a také to, jestli je vaše SEO strategie úspěšná. Zaměřte se také na velikost provozu, který dostanete z každého nejvýše hodnoceného klíčového slova. Pomocí toho zjistíte, jestli je třeba vaši SEO strategii upravit a zaměřit na populárnější nebo lépe zacílené termíny.
  5. Noví versus vracející se návštěvníci: Tato metrika vám může poskytnout informace týkající se loajality vašeho publika a ukázat vám, kolik nových uživatelů navštívilo váš web, oproti těm, kteří už na webu byli a navštívili jej v posledním měsíci opakovaně. V závislosti na různých faktorech jako je obor nebo typ webu, je užitečné analyzovat návštěvnické chování. Tento report lze v Google Analytics nalézt pod záložkou Návštěvníci.

KPIs interakce

  1. Interakce prostřednictvím sociálních médií: Monitorování počtu návštěvníků, kteří interagují prostřednictvím vašich profilů na sociálních médiích, může být velmi užitečné (zpravidla se tak děje prostřednictvím kliknutí na příslušné tlačítko na vašem webu, jako je like/tweet/share your pages/+1). Pro sledování tohoto procesu použijte Sledování událostí nebo Virtuální zobrazení stránek.
  2. Kvalita obsahu: Tento klíčový indikátor se soustředí na to, jak uživatelé konzumují obsah na webových stránkách, kolik z nich čte příspěvky, sleduje videa, poslouchá podcasty a podobně. Tento přehled je v sekci Obsah, ale vyžaduje speciální nastavení sledovacích mechanismů, a to především v případě videí, nebo interaktivních Flashů.
  3. Kontakt/Přihlášení: Vědět jak, kdy a kolik návštěvníků kontaktuje majitele stránek přes e-mail, kontaktní formuláře, live chat a podobně je extrémně užitečné. Ve většině z výše uvedených případů lze tuto akci snadno sledovat pomocí přehledu Cíle, nebo prostřednictvím Sledování událostí (Event tracking).

Transakční KPI

  1. Náklady za transakci: Tato metrika měří náklady na propagaci vydané za transakci pro specifické kampaně (AdWords, bannery, newslettery atd.) Měří, kolik peněz musíte utratit za kampaň, abyste generovali požadovanou transakci. To je velmi důležité v případě, když chcete vědět, jak rozdělit svůj reklamní rozpočet. Jde tedy o užitečnou informaci při jakémkoliv rozhodování.
  2. Průměrná hodnota transakce: Toto KPI ukazuje účinnost cross selling a up selling technik, které používáte. Zpráva je k dispozici v sekci Elektronický obchod v Google Analytics.
  3. Průměr položek v košíku: Podobně jako předchozí KPI zobrazuje, kolik položek se v průměru prodá při jednotlivé transakci.
  4. Míra konverze na médium: Tato hodnota ukazuje konverzní poměr jednotlivých médií a je extrémně užitečná k odlišení top prodejních kanálů. Tyto informace jsou k dispozici v nabídce Všechny zdroje provozu prostřednictvím zobrazení možnosti „Medium“.

KPI geografického cílení

  1. Distribuce transakcí v rámci země: Tento report obsahuje velmi užitečné poznatky, protože umožňuje rozlišovat národnost vašich klientů. Můžete jej najít v sekci Návštěvníci, v záložce Vizualizace na mapě. Tyto informace se nachází v „e-commerce“ tabulce na předchozí stránce a ukazují, jak jsou vaše transakce distribuovány v rámci států a dílčích území.
  2. Distribuce míry opuštění podle zemí: Tuto informaci najdete na té samé mapě pokrytí a ukáže vám distribuci míry opuštění stránky podle států a území.
  3. Rozdělení provozu podle země/teritoria: Tato informace je uvedena v přehledu z mapy pokrytí a snadno ji najdete v sekci Návštěvníci v Google Analytics. 
Autor: Tým SOVA NET, 5. 1. 2012

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Your name *
Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.