Podzimní novinky ze světa PPC reklamy

Ve světě PPC se v poslední době objevilo několik zajímavých novinek. Mezi ty NEJ patří rozšířené textové reklamy v AdWords, responsivní reklamy v Obsahové síti Google, retargeting návštěvníků profilu Firmy.cz nebo dynamický retargeting na Skliku.

Nové formáty pro lepší výsledky na Google

Rozšířené textové reklamy v AdWords, které Google spustil v červenci, poskytují téměř o 50 % větší reklamní prostor, a tím i víc místa pro shrnutí klíčových argumentů. Obsahují dva nadpisy, každý po 30 znacích, a jeden delší popisný řádek v rozsahu až 80 znaků. Navíc jsou optimalizovány na velikost obrazovky nejrozšířenějších chytrých telefonů.

Zdroj: SOVA NET

NÁŠ TIP: Google zatím podporuje oba typy reklam, standardní i rozšířené, ale od 31. ledna 2017 už nebude možné standardní textové reklamy tvořit ani upravovat. Tak si na to dejte pozor! :)

Důležitou novinkou pro Obsahovou síť Google jsou responsivní reklamy, které se dokážou přizpůsobovat různým kombinacím obsahu a velikosti obrazovky. Obsahují nadpisy o 25 a 90 znacích, popis o 90 znacích, obrázek a adresu URL. Generují se ve 3 základních typech zobrazení (obrázek s delším popiskem, obrázek se dvěma nadpisy a „prostá“ textová reklama).

Zdroj: SOVA NET

NÁŠ TIP: Možná už jste si všimli, že má obrázek responsivní reklamy stejné rozměry jako klasický formát banneru na Facebooku - takže pokud ho použijete, ušetříte čas i peníze na další práci svého grafika :).

Užitečné vychytávky na Seznamu nejen pro vánoční sezónu

Inzerenti v Skliku nyní mohou cílit pomocí retargetingu na návštěvníky svého profilu Firmy.cz. Stačí jen v administraci Firmy.cz vložit do příslušné kolonky pětimístné retargetingové ID, které najdete v Skliku v části „Nástroje – Retargeting“. Nový seznam „Podle firemní vizitky“ se vám už v účtu nabídne sám.


Každý e-shop, který má registraci na Zboží.cz, může navíc nově využít dynamický retargeting (DRTG). Stačí jen účty propojit - Sklik si inzeráty vytvoří automaticky rovnou z XML feedu na Zboží, a to včetně obrázku a ceny. Nemusíte tak udělat téměř nic navíc! Seznam „DRTG – návštěvníci produktů s názvem provozovny“ najdete opět v Sklik účtu.

Zdroj: blog.sklik.cz/dynamicky-retargeting

NÁŠ TIP: Zkuste vychytávky na Seznamu zkombinovat. Dostaňte návštěvníky svého profilu Firmy.cz na web a oslovte je jednoduchou a efektní reklamou na zboží, které si u vás prohlédnou. Vytěžte z vánoční sezóny maximum, a to i se zcela novým publikem!

Facebook propojuje online a offline obchody

I Facebook představil zcela nový formát - dynamické reklamy pro retail. A jak to funguje? Facebook vyhodnotí, kdo po zhlédnutí reklamy nejpravděpodobněji navštíví vaši kamennou prodejnu, a ukáže mu aktuální dostupnost produktu v nejbližších obchodech včetně návodu, jak se do obchodu dostat. Už se moc těšíme, až se tahle novinka dostane i na český trh!

Zdroj: newsfeed.cz/nove-reklamy-fandi-retailu-zobrazi-produkty-skladem/

Google mění možnosti cílení, vyhodnocování i přehledy

Už jste to slyšeli? Obsahové kampaně v AdWords lze nyní zacílit na klíčová slova a vlastní zájmy najednou. Vaše reklamy by se tak měly jednoduše zobrazovat relevantnějšímu a širšímu publiku. Stačí, když při výběru cílení ponecháte v nastavení klíčových slov možnost Publikum. Pozn.: Dosavadní možnost cílení na klíčová slova se skrývá pod variantou Obsah.

Zdroj: adwords.google.com

Pro zjednodušení si také můžete v AdWords skloubit různé kampaně (VS, OS, video, Nákupy Google) do jedné skupiny, a sledovat tak jejich statistiky souhrnně.

NÁŠ TIP: Zadejte si pro skupinu výkonnostní cíle. Usnadní vám to vyhodnocování výkonu.

Co se nových statistik týče, Google zavádí přehledy a srovnávací údaje atribuce mezi zařízeními. V části Atribuce totiž byly přidány tři nové přehledy: zařízení (kolik aktivit se odehrává na více zařízeních), existující zařízení (jak často různá zařízení asistovala u konverzí na jiných zařízeních) a trasy zařízení. Tyto statistiky je možné použít zejména pro úpravu nabídek pro různá zařízení (nově od sebe můžeme zcela oddělit bidding na mobily, tablety a desktopy). Od 6. září jsou navíc konverze mezi zařízeními zahrnuty do sloupce Konverzí automaticky a od 21. září jsou "konvertovaná kliknutí" nahrazena prostými "konverzemi".

NÁŠ TIP: Zjistěte si víc o nové funkci Smart Bidding (automatické nabízení cen na základě konverzí). Její název odráží možnosti výkonného strojového učení, ze kterého vychází. Upravuje nabídky v každé aukci ve všech službách Google, a umožňuje tak registrovat množství signálů, které utváří uživatelský kontext každé aukce.

Hlídejte si bedlivě svou Seznam Peněženku

Nepřehlédnutelnou změnou na Seznamu je zavedení tzv. sjednocené Peněženky, která je od 5. 9. 2016 vyžadována na všech účtech, kde chcete dobít kredit. Dříve jsme dobíjeli peníze pro jednotlivé Seznam služby (Sklik.cz, Firmy.cz, Zboží.cz a další) zvlášť, nyní si musíme hlídat výši kreditu dohromady.

NÁŠ TIP: Nastavte si e-mailingová upozornění na pokles kreditu v Peněžence s vyšší rezervou, ať pak nejste nemile překvapeni. :) Zohledněte nejen průměrnou útratu, ale i nadcházející vánoční sezónu.

Automatizovaná pravidla a rozšířené funkcionality reklam na Facebooku

I Facebook připravil mnoho změn. Zavedl automatizovaná pravidla, která na základě určitých kritérií zastaví kampaň, sadu reklam nebo jednotlivé reklamy, pokud ztratí požadovaný výkon. Počet karet v Carousel Ads byl zdvojnásoben na 10 slidů a do Slideshow lze nově přidat zvuk a text. Tvorba Slideshow je možná i přes mobilní zařízení. K dispozici je fotobanka s tisíci obrázky zdarma a pokud si ani tak nevyberete, můžete Slideshow vytvořit i transformací z videa. Novinky nastaly i v aktualizované platformě Messengeru ve verzi 1.2. Mezi ty nejzajímavější patří např. možnost přijímat platby přímo prostřednictvím aplikace, nebo poskytnutí nového reklamního prostoru pro reklamy z News Feedu.

 

Autor: Ing. Eliška Horká, 10. 10. 2016

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Your name *
Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.