Postřehy z Sklik Expert Fórum 2018

Ve čtvrtek 7.6.2018 se v pražském kině CineStar Anděl uskutečnil již druhý ročník konference určené pro všechny PPC specialisty s názvem Sklik Expert fórum 2018. Takovou akci jsme si samozřejmě jako agentura nemohli nechat ujít! Tady jsou naše poznatky…

Cross-device

  • Podle údajů Seznamu je 20% vyhledávání v síti Seznam z mobilních zařízení. O víkendu, kdy uživatelé tráví více času venku, je toto poměr desktop vs. Mobilní zařízení cca. 50:50.
  • Důležité zprávou je, že cross-device řešení od Skliku bude plně GDPR compliant!
  • Jeho využití vidí Sklik především v rámci retargetingu, ale také při cílení na zájmy či zájmy o koupi.
  • Cross-device od Skliku by mělo být plně funkční během podzimu tohoto roku.

Automatizace – nové skripty

Jedna z přednášek byla věnována pouze skriptům. Kromě již spuštěného skriptu pro import dat z Skliku do Google Data Studia byla řeč také o skriptech chystaných:

  •  Skript na test nevalidních URL
    • Výhodou tohoto skriptu by mělo být to, že si zapamatuje kde s kontrolou skončil. Po spuštění tedy nebude začínat znovu od začátku a nestane se tak, že některou URL nezkontroloval.
  •  Skript na nové vyhledávací dotazy
    • Měl by sloužil pro návrhy nových vyhledávacích dotazů, ale také pro kontrolu trendů ve vyhledávání.

Kombinovaná reklama

  • Podle údajů z testování Skliku dosahuje nový formát v porovnání se starší rozšířenou reklamou nárůst CTR až o 37 %.
  • Ačkoliv je logo u kombinované reklamy volitelné, je doporučeno ho využívat!
  • Pro větší efektivitu by logo nemělo obsahovat pouze pictogram, ale mělo by vždy zahrnovat také text.
  • Ideálně by logo mělo být na bílém pozadí a zabírat co nejvíce místa.
  • Text v obrázku kombinované reklamy nesmí zabírat více než 20% místa. Je však doporučeno používat pouze obrázky bez jakéhokoliv textu.
  • Do kombinované reklamy nepatří CTA (call to action) prvky. Některé šablony mají samy o sobe CTA tlačítko a mohly by se tak zobrazovat dvě.
  • Produkt by měl být v kombinované reklamě vždy uprostřed. V některé ze šablon by se mohla část oříznout.
  • Některé šablony kombinované reklamy využívají pouze longline (popisek) a zobrazují se bez nadpisu.

Nativní reklama

  • Měla by splývat se stránkou.
  • Text by neměl být prodejní, měl by spíše zaujmout.
  • Obrázek by měl za každé situace souviset s tématem.
  • Cílová stránka by spíše než na eshop, měla směřovat na blog s dotyčným obsahem.
  • Při vyhodnocování nativní reklamy by se mělo myslet na to, že cílem je poskytnout kvalitní obsah. Často může být velmi vysoká míra okamžitého opuštění (Bounce rate), která započítává každou návštěvu bez další interakce.

Výkonnostní a brandová kreativa

  • Dle výsledků testování Skliku mají velmi vysoké výsledky bannery obsahující konkrétní produkty. Pro bannery se také doporučuje využívat katalog produktů.
  • Lepší výsledky měli produktové bannery s uvedením pouze výrobce a krátkou specifikací (např. Sencor, 70l).
  • Ukázka povedených bannerů zde a doporučení pro jejich tvorbu.
  • Řeč byla také o novém formátu branding v rozměrech 2000x1400px. Tento formát bude fungovat na platebním modelu CPT (cena za tisíc zobrazení) a jeho cena by měla být kolem 80 Kč.

Plánované novinky

Videoreklama 

  • Měla by být dostupná na konci léta. Půjde o 2 formáty:
    • videospot – do 30 vteřin, nepůjde přeskočit
    • mikrospot – do 6 vteřin, bez možnosti přeskočení

Šablona v produktových kampaních

  • zadávání vlastních úprav produktových bannerů (barvy tlačítek atd.)

Regionální cílení na okresy

Nové typy kampaní

  • S příchodem nového regionálního cílení přišly také nové typy kampaní. Ty dostaly nové ikony a kampaně, které obsahovaly cílení na vyhledávací i obsahovou síť, byly sjednoceny do kampaně kombinované.

Vlastní volitelné sloupce

  •  Od letošního léta by také v Skliku mělo být možné pracovat s vlastními sloupci.

Filtr inventáře v dynamickém retargetingu

  • Nově by mělo být možné vyfiltrovat produkty podle kategorií nebo třeba vyloučit levnější produkty úplně vyloučit.

 

Mohlo by vás také zajímat:

Autor: Tým SOVA NET, 8. 6. 2018

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.