Změna je život aneb co přináší nové rozhraní Google AdWords

Online marketing je plný změn a jednou z významných novinek je nové rozhraní Google AdWords. Z Google zaznívá, že by nová verze měla být nejen rychlejší, ale i přehlednější.  A v čem by ještě kromě rychlosti mělo být nové AdWords lepší než to staré?

Rychlost a přehlednost

Nová verze rozhraní by měla být až o 20% rychlejší a změna designu by měla přispět k přehlednosti. Posun kupředu je určitě upravený kalendář a zajímavý je i přehled Souhrn kampaní, který je oproti staré verzi jednodušší. Nové verze je také optimalizovaná pro mobily.

TIP: Kromě celkového zrychlení rozhraní nového AdWords jsou teď navíc k dispozici také předdefinované zkratky. Ty umožňují snadnou navigaci prostřednictvím pouze dvou kláves. Stisknutím kláves G + O lze například snadno přejít na stránku Souhrn. Všechny zkratky jsou dostupné v nápovědě Google. Pokud nepatříte mezi fanoušky Google nápověd, stačí v rozhraní AdWords kliknout na otazník.

Novinky

V novém prostředí přichází Google i s novými funkcemi, které nebyly ve staré verzi dostupné. Jaké jsou ty nejzajímavější?

Rozšíření o propagaci

Účelem tohoto šikovného rozšíření je zvýšení výkonu inzerátu ve vyhledávací síti Google pomocí slevové nabídky či promo akce. Při nastavování propagace si lze vybrat hned z několika možností - volba příležitosti (Velikonoce, Svátek práce, Black Friday, atd.), jazyk, měna nebo zda se bude jednat o slevu peněžní či procentuální.  

  Nové rozšíření o propagaci v Google AdWords

Diagnostika produktů Nákupů Google přímo v Google AdWords

Další z novinek se týká Nákupů Google. Nové rozhraní AdWords sebou totiž přináší možnost provádět diagnostiku produktů přímo v Google AdWords. Nemusíte již tedy kvůli kontrole chybějícího GTIN nebo obrázku otevírat Google Merchant Center.

Úprava nabídek u rozšíření o volání

Nové prostředí umožňuje také upravit nabídky podle zařízení u rozšíření o volání s ohledem na podíl ztracených zobrazení.

Správce Publika

Tento správce, jak již název napovídá, slouží ke zprávě remarketingových seznamů. Kromě možnosti tvorby seznamů z návštěvníků webu lze na této kartě seznamy publik také třídit, seskupovat a filtrovat. Navíc je zde možné snadno zkontrolovat, které seznamy se právě používají a kdy byly vytvořeny. Správce publik najdete po kliknutí na ikonku klíče v pravém horním rohu na kartě Sdílená knihovna. 

Další změny?

V řadě případů došlo přechodem na novou verzi k přejmenování nebo k přesunu funkcí. Pokud tedy svou oblíbenou funkci nemůžete najít, koukněte opět do nápovědy Google.

TIP: Pokud v novém rozhraní stále trochu bloudíte, nápomocný vám může být článek o navigaci.

 

A co říct závěrem? Snad jen, že změna je život. Proto hodně zdaru v novém AdWords!

Autor: Martin Brázda, 16. 1. 2018

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.