Profesionální speakeři a rodinná atmosféra – to byl 1. ročník SOVA B2B konference

9. 10. 2015 Tým SOVA NET

Včera proběhl na půdě PEF MEDELU v Brně první ročník naší SOVA NETí konference Marketing & Sales pro B2B firmy. Nesl se v moravském duchu a zúčastnili se ho B2B firmy z různých odvětví. Společně se speakery jsme představili nejen způsoby, jak zapojit moderní online marketingové nástroje do obchodních strategií, ale také užitečné business tipy pro zvýšení efektivnosti firmy.

PPC reklama, sociální sítě, SEO a videa mají smysl i pro B2B!

Naše PPC specialistka, Jana Žujová, svou prezentaci vystavěla na nejčastějších „protiargumentech“ klientů, které ve své praxi slýchává na úvodních schůzkách. Ve snaze přesvědčit posluchače o tom, že PPC reklama svůj smysl má, představila nové formáty v PPC jako „šité na míru“ právě B2B firmám - reklamy v e-mailingových schránkách, interaktivní reklamy podporující výkon i brand v jednom, ale i reklamy schopné měřit konverze z volání. Upozornila také na efektivní protřídění kontaktů získaných ze služby Leady.cz právě PPC reklamou.

Že se firmy nemusí bát obchodovat i na sociálních sítích, se mohli účastníci přesvědčit hned 2x – na přednášce i workshopu. Adam Zbiejczuk, PR manažer ROI Hunter, upozornil na důležitost osobních profilů na sociálních sítích a obsah, jakým se firmy rozhodnou plnit své firemní stránky. Zároveň dodal, že by si měla firma vždy zajišťovat správu Facebookového profilu vlastními silami, protože agentura ji v tom nikdy nedokáže z hlediska dostupnosti relevantních informací 100% zastoupit. Zajímavým podnětem byl tzv. interest list, který můžete dle Adamových slov využit nejen pro sběr inspirace, ale i jako nenápadného „konkurenčního špeha“.  Michaela Náplavová, SOVA NETí specialistka na profesní a sociální sítě, na workshopu následně pracovala se sítěmi LinkedIn a XING. Účastníci se dozvěděli, jak sami sebe profesionálně prodat, aby se nebáli oslovit třeba i samotného pana prezidenta J. Pochopili také hlavní rozdíly těchto dvou sítí a důležitost, jakou hrají kontakty, které touto cestou získají.

          

Jeden z nejznámějších SEO konzultantů u nás, Lukáš Pítra, se na konferenci podělil o své zkušenosti pomocí tzv. 3 pilířů úspěchu. Analýza klíčových slov by podle něj měla být vždy propojena s interními informacemi (jako např. konkurenceschopnost či marže produktů) a jejím výstupem pak doporučení vycházející ze souvislostí, nikoli jen strohá tabulka veřejně dostupných dat. Linkbuilding musí vždy spočívat jen ve smysluplných odkazech, a to i za cenu, že jich nebude mnoho. Za vhodné linky v B2B světě označil odborné magazíny, spřátelené weby, weby konferencí a akcí, kterých se firma účastní aj. Jako ukazatele úspěchu SEO optimalizace doporučil sledovat spíše nárůst nových odkazů z relevantních webů namísto běžného zvýšení návštěvnosti.

Explainer videa, testimonialy a rozhovory uvedl Martin Horný, režisér a majitel firmy Filmondo, jako užitečné námětyve své přednášce o videomarketingu. Doporučil B2B firmám důraz na tzv. produktová videa, kde by se měl namísto prvku zábavy objevit primárně informativní přínos. Upozornil rovněž na to, že by si firmy měly ve smlouvě vždy pohlídat 4 věci – fixní ceny za minuty stopáže navíc, bonusy za přesáhnutí určitého počtu zhlédnutí, licenční ujednání a možnost zasáhnout do finální podoby videa.

Jak zvýšit efektivnost firmy? Procesy, zaměstnanci, značkou i webem

Interim manažer, Tomáš Rybička, představil v rámci své prezentace systém řízení výkonnosti firem. Upozornil na to, že české firmy často opomíjejí planning a forecasting - a co víc, nevnímají správně ani rozdíly mezi nimi. Do čela modelu postavil firemní kulturu, od níž by se měly odvíjet všechny ostatní aktivity firem. Vysvětlil také, kdy je vhodné si interim (= dočasného) manažera najmout, co všechno to obnáší a na jakém principu pracuje. Na závěr vše aplikoval na praktických case studies.

Výkonný ředitel společnosti Xella, s.r.o. pro ČR a Slovensko, Igor Forberger, představil příběh restartu obchodního týmu. Podrobně popsal proces změny řízení týmu a jeho rozvoje, nastavení KPI a systému odměn. Velmi užitečný byl jeho podnět přesunout osobní asistentky od ředitelů směrem k obchodním zástupcům, a ulehčit jim tak od administrativního zatížení. Promyšlený model struktury a velikosti obchodního týmu založený na cílových skupinách inspiroval snad každého návštěvníka konference.

O tom, že ani UX design by se neměl v B2B podceňovat, přesvědčil účastníky workshopu Drahomír Hájek, UX designér a grafik v SOVA NETu. Ukázal praktické příklady webů, kterým drobné UX změny navýšily prodeje v řádech desítek procent. Představil firmám základní techniky UX a jak s nimi pracovat. Na konci všichni odcházeli s přesvědčením, že jsou schopni odstranit závažné chyby na svém webu tak, aby zvýšili jeho konverzní poměr.

Čeněk Absolon, ředitel RHK Brno, odprezentoval plány Regionální hospodářské komory Brno na nejbližší období. Zmínil se o strategických záměrech v 5 oblastech – propagace řemeslných a technických oborů, centrum mezinárodního obchodu, integrace cizinců na pracovním trhu, strojírenský klastr a observatoř trhu práce a konkurenceschopnosti. Zveřejnil také cíle a termíny jejich realizace.

Branding dokáže zvednout výkonnost firmy“, motivoval účastníky konference Petr Hovorka, zakladatel BrandBakers. Své tvrzení podložil několika výzkumy, z nichž nejzajímavější byl bezesporu od McKinsey & Company – zjistil, že B2B firmy se silnou značkou vykazují o 20 % vyšší EBIT než ty s průměrnou. Petr pak naservíroval recept úspěšného budování značky – popište značku, budujte ji zážitkem a pomáhejte obsahem.

Eye tracking, speed business meeting a firemní energie – zážitkové workshopy

Odborný asistent PEF Mendelu, Martin Souček, konferenci obohatil o své zkušenosti s neuromarketingem. Nejprve na přednášce představil základní principy a praktické ukázky využití eye-trackingu. Po celý den pak ochotně ukazoval Eye-tracker a technologii EEG ve speciální laboratoři. Zájemci se mohli pobavit i nad konkrétním využitím neuromarketingu pro svůj business.

Projektová manažerka Bezones a.s., Jekaterina Málková, připravila workshop Speed Business Meetingu, tedy jednoho z nejrychlejších způsobů, jak získat nové obchodní kontakty. Workshop poskytl účastníkům jedinečnou možnost vyzkoušet si na vlastní kůži, jak v průběhu šestiminutového rozhovoru představit protějšku svoji společnost, produkty a služby, a prodiskutovat možnosti spolupráce.

Tomáš Havrda, lektor a poradce v oblasti rozvoje malých a středních podniků, pomocí energetických center člověka a firmy vysvětlil, že komunikace je v podstatě práce s energiemi. Na modelu „marketing je komunikace – komunikace je energie – energie nese informaci a informace jsou v nás“ pak ukázal, jak je důležité pracovat na rozvoji energií ve společnostech.

CEO SOVA NET: „Proč jsem poslední? Protože hraju na bubny!“

Petr Mikšovič, CEO SOVA NET, uvedl závěrečnou prezentaci konference povedenou historkou ze zákulisí. Již několik let hraje v kapele na bubny, a jelikož mu trvá složit aparaturu nejdéle ze všech, přichází (mimo jiné i za fanynkami) vždy jako poslední – tudíž v době, kdy už je „vše“ rozebráno. Jak sám posléze dodal, vše důležité již bylo řečeno, a na něj tak „zbylo“ jen shrnout vše do jednoho celku. To se mu povedlo v důrazu na tvorbu ucelené online marketingové strategie. Zmínil několik vizí pro online marketing B2B firem ze zahraničí, ale přednesl rovněž i vlastní, podmíněné 15letou zkušeností v oboru.

Štrúdl, burčák a cimbálovka – folklórní duch moravské konference

Už od samého začátku konferenci provázeli organizátoři oděni v krojích a všudypřítomná vůně štrůdlu. Účastníci byli pohoštěni mimo jiné i domácím burčákem, vínem a slivovicí. „Moc mě potěšily reakce účastníků, kteří za mnou chodili v průběhu akce se svými podněty a dojmy. Byla to právě profesionalita speakerů a rodinná atmosféra, které si na prvním ročníku velmi cenili“, uvedla Michaela Náplavová, organizátorka konference. Folklórní duch konference se však plně projevil až na následné after-párty, kde vlila návštěvníkům optimismus do žil kapela Mladí Burčáci z Míkovic. O perfektní organizaci závěrečného večera se postarala další SOVA NETí duše, Zuzana Konečná, bez níž bychom si nikdy tak nezazpívali a nezatančili nad skleničkou výborného vína vinařství Bukovský.

Bezones: start-up firmy SOVA NET určený výhradně B2B firmám

Na závěrečné after-párty byl pokřtěn i start-up firmy SOVA NET, jehož cílem je zjednodušit komunikaci mezi firmami. „Specializovaná síť průmyslových a obchodních společností BEZONES má především pomoci rozvíjet obchodní a partnerské vztahy v digitálním světě“, jak vysvětlila Katěrina Málková, Head of Business Development. Tým start-upu si pak společně s účastníky připil na jeho blížící se oficiální spuštění.

A co závěrem? Snad jen, že SOVA přiletí i příští rok!

Díky pozitivním ohlasům ze strany účastníků konference plánujeme v příštím roce druhý ročník v podobném duchu. Ještě jednou tímto oficiálně děkujeme Petře Kuklové, vedoucí týmu PEF Mendelu za poskytnutí prostor a pomoc s organizací a samozřejmě také všem dalším, co se na SOVA konferenci podíleli. Speciální poděkování patří šikovné moderátorce Míše Gálikové.

 

Za celý organizační tým

SOVA NET


Hodnoťte: 12345

O autorovi

Tým SOVA NET

Tým SOVA NET

Tým SOVA NETu bedlivě sleduje dění a trendy internetového marketingu. Nejzajímavější události vám každý týden naservíruje v podobě novinek.


Rubrika: NEWS Tagy: Komentáře: (0)

Zapojte se do diskuze







Fórum zatím neobsahuje žádné příspěvky.