Zaostřeno na automatizaci

Už jste se s tím určitě setkali. Zaregistrovali jste se k odběru novinek, za což jste obdrželi třeba e-book zdarma. Věděli jste však, že tento proces, kdy „něco uděláte a něco za to okamžitě dostanete“, má na svědomí mailingová automatizace? Pojďme se na tento způsob e-mailového marketingu blíže podívat.

Usnadněná práce

Určitě by pro vás bylo moc náročné hlídat si každou akci, kterou u vás návštěvníci na webu provedou, tak abyste na ni svižně zareagovali. Tento problém za vás vyřeší právě automatizace, s jejíž pomocí můžete nejen rozesílat e-book (jako bylo zmíněno v úvodu článku), ale také posílat přání k narozeninám, uvítací kampaň nebo jiné e-maily. Možností využití je zde nespočet, stačí si vybrat, co je pro vás vhodné.

Určitě jste již došli k závěru, že automatizace je funkce, která se hodí. Nejen že odvede práci za vaše zaměstnance, a tak jim ušetří spoustu času, ale rychlostí a personalizaci ocení i vaši zákazníci. Navíc vám nezabere moc času - po nastavení už běží všechno samo.

Autoresponder

Automatizace využívá takzvané autorespondery. Jedná se o e-maily, které jsou odeslány na základě určité akce. Tou může být například přihlášení k odběru novinek nebo jiné kliknutí na vaší webové stránce. Autoresponder je následně odeslán na danou e-mailovou adresu, aniž byste ho museli manuálně odesílat.

Trocha praxe aneb jak na to ve SmartEmailingu

Pro vytváření autoresponderů lze ve SmartEmailingu využít dva nástroje. Takzvané Smart kampaně a Automatizace.

Smart kampaně

Smart kampaně představují jednoduchý způsob automatizace, který spočívá v zasílání kampaní vázaných časově na určitou událost. Nastavíte si pouze časový odstup od akce, která spustí poslání e-mailu. Pokud jsou e-maily navazující, lze je řadit a znovu nastavit časové rozestupy, ve kterých budou odesílány příjemci.

Smart kampaně mohou sloužit k automatickému poslání přání k narozeninám, zaslání e-booku nebo zaslání welcome série po přihlášení k newsletteru.

Automatizace

Pomocí oddílu Automatizace ve SmartEmalingu můžete tvořit pokročilé automatizované scénáře a rozvětvené workflows. Ty jsou ale vhodné do pokročilejších fází e-mailingu, jelikož je jejich příprava složitější.

Přes automatizaci lze vytvářet vzájemně provázané procesy emailů, kdy nástroj pružně reaguje na prováděné akce příjemce. Na základě toho se scénáře kampaní neustále upravují a zasílají se jim tak, aby co nejvíce pokryly jejich potřeby.

Automatizaci můžete využít například k průzkumu o zájmech a preferencích odběratele a na jejich základě mu poté posílat další zprávy, které ocení, nebo můžete zájemcům posílat vzdělávací série, které je posunou o krok dál.

Příklad scénáře

Ukázka scénáře

V takovémto scénáři nastavíte akci, na kterou budou další kroky reagovat. Začátkem může být třeba přihlášení k odběru newsletteru. Dále nastavíte čekání systému nebo akci, kterou má následně provést – poslat e-mail s informacemi.

Pokud jste se do automatizovaného e-mailingu ještě nepustili, vězte, že skýtá velké množství možností a výhod, které nelze jen tak přehlédnout. Na co tedy ještě čekáte?

 

Autor: Denisa Kupsová, 25. 2. 2022

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.