Důležitost B2E portálů aneb proč je dobrá zaměstnanecká zkušenost potřeba jako sůl

Mít dobrý vztah se zaměstnanci se čím dál více jeví jako strategie číslo 1. Proč? Zaměstnanci jsou tahouni firmy a jestli budou dobře táhnout záleží z velké části na vás a na tom, jaké pracovní podmínky a nástroje jim poskytnete. Nadělte své firmě  něco, co splní potřeby zaměstnanců a zefektivní jejich práci. Slyšeli jste někdy o B2E portálech?

 

Dobrý vztah se zaměstnanci: Priorita číslo 1

Není žádným tajemstvím, že v zájmu dosažení dlouhodobého úspěchu si podniky musí na trzích B2C i B2B vypěstovat dobrý vztah se svými zákazníky. Zatímco se firmy maximálně soustředí na dodržení tohoto závazku, často přehlíží jeden důležitý aspekt, a tím je vztah mezi firmou a jejími zaměstnanci.

Mnoho podniků si neuvědomuje, že přehlížení zkušeností zaměstnanců má nepřímo vliv i na zákaznickou zkušenost. Vztahy se zaměstnanci mají v konečném důsledku vliv na zákazníky, a tak se stávají klíčovým bodem pro dosažení primárních obchodních cílů firmy.

Poslední doba se nese v duchu posilování hlasu zaměstnanců, oceňování jejich práce a zajišťování spokojenosti v práci. Mimo zkratky B2C a B2B se tak na obzoru vynořuje i nová - B2E.

 

Co vlastně je B2E?

Pokud chce firma zlepšit svou B2B strategii, často hledá způsoby navázání spolupráce s jinými společnostmi. U B2E je tomu přesně naopak - cílem nejsou firmy, ale jejich vlastní zaměstnanci.

V současné době je většina společností závislá na intranetu a na kombinaci nástrojů, jako je Slack, Kalendář Google nebo Skype. Problém však spočívá v tom, že tyto intranety nejsou přizpůsobeny každému podniku, natož každému zaměstnanci. Není divu, že podle nedávné Gartnerovy studie nedokáže ani přibližně 40 % portálů dosáhnout cílové návratnosti investic a kromě toho je dokonce 10 až 15 % zcela vyřazeno.

U B2E se s tímto problémem nesetkáte. U portálu se klade důraz především na personalizaci, a proto je navržen tak, aby splňoval potřeby zaměstnanců. Umožňuje přístup ke všemu, co by zaměstnanec mohl chtít - firemní adresář, základní informace, kontakty na kolegy, vzdělávací služby, osobní odkazy na další portály nebo dokonce hry. Záměrem je zvýšit nejen efektivitu, ale také spokojenost zaměstnanců v rámci firmy.

 

Spokojený zaměstnanec = prosperující podnik

Potřeba poskytování efektivního a uživatelsky přívětivého systému pro interní využití je často opomíjena. Pokud se zákazníkům nelíbí uživatelské rozhraní nějaké stránky, mají možnost odejít. Zaměstnanci firmy nemají na výběr - musí se držet systému, byť nesplňuje jejich potřeby a požadavky. To může zapříčinit špatnou zaměstnaneckou zkušenost a vést ke snížené produktivitě.

A jak se pozná, jestli jsou zaměstnanci spokojení? Zeptejte se jich. Nikdo neví lépe, jak zvýšit jejich spokojenost než oni sami. Nedělejte předpoklady o tom, co je pro ně nejlepší. Zeptejte se jich, jaké zdroje, technologie potřebují a pak se ujistěte, že je dostanou.

 

Pár čísel na závěr

V současné době sice chtějí společnosti zlepšit zkušenosti svých zaměstnanců, ale nic zásadního pro to nedělají. Při průzkumu globálních trendů v oblasti HR společnost Deloitte shromáždila a analyzovala odpovědi více než 10 000 vedoucích pracovníků a personalistů. Z průzkumu vyplynulo, že téměř 80 % respondentů považuje zkušenosti zaměstnanců za „důležité“ nebo „velmi důležité“. Nicméně pouze 22 % respondentů o svým firmách řeklo, že se tuto dobrou zkušenost snaží zpostředkovat i svým zaměstnancům.  

Řešení je jednoduché. Starejte se o své zaměstnance a oni se budou starat o vaše podnikání. Dobře navržený portál B2E, který může personalizovat zkušenosti zaměstnanců, zvýší nejen efektivitu, ale také spokojenost zaměstnanců a jejich produktivitu. A to je něco, do čeho se vyplatí investovat.

 

Autor: Tým SOVA NET, 4. 4. 2019

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.