B2B aneb firma firmě

Řešíte B2B marketing? Zjistěte, co pro to udělat a jak o sobě dát vědět na správných místech, správným způsobem těm správným lidem.

Trocha teorie

B2B marketing se od B2C marketingu odlišuje tím, že nejde o interakci firmy a koncového zákazníka, ale dvou firem. Společnost může nabízet produkt, který následně kupující firma prodá dál anebo ho využívá sama. Spektrum oborů je tak relativně široké, a to od dodání zboží pro papírnictví po software pro firemní využití.

Důvěrný vztah

Jedním z výrazných rozdílů mezi B2B a B2C je vztah, který spolu dvě firmy navážou, a to především jeho délkou trvání. Často je to totiž běh na dlouhou trať – typicky například v situaci, kdy nabízíte jiné firmě již zmiňovaný software, který je ale nutné upravit a zavést dle jejich potřeb. V takových dlouhodobých vztazích poté zaleží nejen na kvalitě samotné služby či produktu, ale také na vzájemné komunikaci.

Na co myslet při B2B marketingu

V záplavách zdvořilostních frází a drahých obleků je jednoduché se utopit. Ať už prodáváte cokoliv, nezapomínejte na důležitou věc: jste lidé a nabízíte svou službu lidem. Abyste dosáhli svých cílů, musíte především s lidmi mluvit a poznat je. Víte, co vašeho potenciálního zákazníka trápí? Místo planých řečí nabídněte firmě to, co potřebuje, a ukažte jí, že právě vy a váš produkt můžete její problém vyřešit a navíc jí i vydělat.

 

B2B

 

Jak na B2B marketing?

Obsah

Co se týče obsahu, můžete se pustit do jakékoliv formy, která vás zaujme. Nejčastěji se objevují e-booky, blogy, webináře, podcasty a případové studie. Nezapomínejte ale na správnou distribuci své práce – pokud vytvoříte článek nebo e-book, sdílejte ho na svých profilech na sociálních sítích. A nebojte se k němu později vrátit! Je možné, že se časem ocitnete v situaci, kdy se vám bude hodit.

Sociální sítě

Správná sociální síť je pro vás ta, na které se pohybuje vaše cílová skupina. To se odvíjí na základě vašeho oboru – některé niche skupiny najdete na Facebooku, jiné na LinkedInu. Pokuste se spojit s těmi správnými lidmi na tom správném místě a dejte jim najevo, že svému oboru rozumíte a můžete jim být nápomocní.

Budování kontaktů

Bez kontaktů se v B2B marketingu zkrátka neobejdete. Nejde vám ale ani tak o kvantitu, jako o kvalitu. Proto budujte vztahy s lidmi, kteří o váš produkt opravdu mají zájem. Ty najdete například na veletrzích nebo konferencích specializovaných na váš obor. Skvělou variantou jsou také podcasty – oslovte podcast s podobným zaměřením a nabídněte k prezentaci své materiály nebo přímo svou účast ve vysílání. Zkrátka o sobě dejte vědět těm správným lidem, kteří s vámi později budou moci navázat obchodní vztah.

Nezapomínejte na brand

Aby si vaši firmu vybral zákazník ke spolupráci, musí vám důvěřovat a mít pocit, že vás dobře zná. Získat spolupráci v B2B je složitější, protože zákazník nad pořízením služeb či produktu opravdu přemýšlí. Pokud si někdo jde koupit nové boty, zřejmě nebude otálet, protože mu jde pouze o produkt jako takový. Nicméně ve firmách nejde pouze o produkt, ale také o budoucí následky pro celou společnost. Bude investice výdělečná? Nenastanou zbytečné problémy? V případě, že se učiní špatné rozhodnutí, může dojít až na propouštění zodpovědných lidí. Budujte si tedy pověst spolehlivé firmy, se kterou nikdo nešlápne vedle.

 

B2B, B2C i B2E...marketing ovládáme od A do Z. Pokud vám jde hlava kolem, pomůžeme vám se Sova Navigátorem  najít správný směr! 

Autor: Tým SOVA NET, 26. 5. 2022

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.