Co všechno umí SmartEmailing a proč ho používáme?

Z vlastních zkušeností všichni víme, že vyznat se v obrovském množství přijatých e-mailů každý den, kde tři čtvrtiny z nich tvoří nezajímavý či nepotřebný obsah, je opravdu náročné. Tvořit a využívat správně e-mailingový marketing není jednoduché, ale existují nástroje, které vám v tom pomohou. Jedním z takových je populární český SmartEmailing.

Proč používat e-mailingové nástroje?

Vyvarujte se rozesílání hromadných zpráv ze svého e-mailu – rozhodně to nepůsobí profesionálně ani důvěryhodně. E-mailové nástroje vám oproti osobnímu e-mailu umožní snadnou práci s hromadou dat, vytváření a správu kampaní i sběr kontaktů.

E-mail je stále základní způsob komunikace s klientem, protože se jedná o bezpečný kanál, který navíc umožňuje personalizovat obsah. V porovnání s ostatními kanály se jedná o univerzální nástroj k hromadným sdělením.

Zásadní výhodou oproti jiným kanálům je jeho nízká cena a nejlepší návratnost investic. „Je řada studií i výpočtů, které ukazují, že za každou investovanou korunu získáváte určitou částku zpátky, například investujete jeden dolar a čtyřicet dva dolarů se vám vrátí nazpět. A to, když se porovná s ostatními kanály, tak je nejvíce,“ říká šéfka SmartEmailingu Katka Fišerovápodcastu trendů v e-mail marketingu.

 

Jak funguje SmartEmailing a co nabízí?

SmartEmailing je český nástroj pro e-mailovou a SMS komunikaci, který nabízí řadu nástrojů pro segmentování, personalizaci, sběr kontaktů nebo automatizování e-mailů. Využít můžete připravené šablony nebo si originální e-mail poskládáte z různých volitelných prvků.

V případě častých rozesílek se vám bude hodit business účet, kde se cena stanovuje ročně či měsíčně za počet kontaktů, na které můžete odesílat libovolný počet zpráv. Potřebujete hromadně rozeslat pouze jednorázový e-mail? Vyberte si  kreditový účet, který průběžně dle potřeby dobíjíte.

Personalizace je klíčem k úspěšné komunikaci

Základem oslovení zákazníka je individuálně vytvořená nabídka. Každému uživateli můžete obsah e-mailu přizpůsobit na míru podle jeho chování. Kontakty lze členit podle jejich stáří, pohlaví, města, minulých nákupů, celkové aktivity nebo naopak neaktivity, klikání na odkazy a mnoha dalších kritérií.

Kontakty sbírá jednoduše pomocí webových formulářů Proč používáme Smartemailing

Pokud chcete na vašem webu sbírat e-mailové adresy, stačí si vybrat z předpřipravených formulářů a text, obrázky a barvy upravit dle libosti. Na výběr máte několik druhů – formuláře, které se dají vložit do stránky, ale i pop-up okna.

Jednoduchá editace šablon

Díky připraveným šablonám a prvkům je tvorba e-mailů i editace obsahu opravdu jednoduchá. Ovládání je velmi intuitivní a zvládne je i začátečník. Připravené šablony jsou navíc plně responsivní.

Rozesílá v čase, kdy uživatelé nejčastěji otevírají e-maily

Nabízí pokročilou práci s kontakty a umožňuje jejich třídění, automaticky doplní oslovení, popřeje k svátku dle českého a slovenského kalendáře nebo zjistí ten nejlepší čas pro odesílání e-mailu dané osobě.

Otestuje a vyhodnotí více variant e-mailů

A/B testování probíhá podle stanovených kritérií, kde je možno testovat předmět či jiné prvky samotného e-mailu. Vyhodnocení probíhá podle otevíratelnosti či objemu prokliků.

Umí toho i spoustu dalšího:

  • Automatizované Smart kampaně - odešlou kampaně individuálně v jinou dobu podle předchozí aktivity uživatele (např. welcome série)
  • Jednoduchá integrace – napojení na váš e-shop a účetní nebo CRM systém díky API klíči
  • GDPR funkce pro usnadnění plnění legislativních požadavků a práv zákazníků
  • Double opt-in – nový kontakt potvrdí odběr vašich zpráv kliknutím na odkaz v e-mailu
  • Zasílání SMS

 

Tipy na neodolatelný newsletter

Na závěr jsme pro vás sepsali seznam několik rad a tipů, na které byste neměli zapomenout při tvorbě e-mailu:

  • Pište stručné zprávy s jasným poselstvím – nedávejte si zbytečnou práci se slohem, pravděpodobně ho stejně ani nikdo číst nebude. Raději vymyslete trefné fráze, které jasně vyjádří to, co chcete klientovi sdělit. Využívejte hlavních výhod produktu.
  • Přizpůsobte obsah a tone-of-voice cílové skupině odběratelů – přemýšlejte, co je pro jakou skupinu důležité a lákavé tak, abyste získali jejich pozornost.
  • Kontrolujte smysl obsahu i gramatiku – a nejlépe s kolegy. Víc očí víc vidí.
  • Využívejte e-mailingové nástroje – neposílejte newslettery z osobních e-mailů, je to neprofesionální a snižujete jeho věrohodnost.
  • Nepřehánějte to s CTA – na call-to-action samozřejmě nesmíte zapomenout, ale všeho s mírou. Příliš mnoho CTA působí spíše otravným dojmem a může odradit.
  • Vyhodnocujte – sbírejte důležitá data jako kolik lidí e-mail otevřelo a proklikalo, a kolik se naopak odhlásilo. Na jejich základě můžete vyčistit databázi kontaktů a vytvořit lepší newslettery přímo na míru různým skupinám klientů.  Nezapomínejte ani na použití UTM parametrů.

 

Kam dál?

Autor: Tým SOVA NET, 5. 2. 2021

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.