PPC restart 2021: Must have novinky pro každého PPCčkaře

Letos jsme se zúčastnili celodenní konference o placené reklamě PPC Restart, která byla opravdu nabita zajímavými informacemi. Na různá témata prezentovali například David Velechovský, Dalibor Klíč, Ladislav Vitouš z PPC podcastu a další osobnosti české placené reklamy. Poznatky z těch nejzajímavějších prezentací se dočtete v článku.

Tik Tok: Potřebujete resetovat nebo předefinovat reklamu?

Z Tik Toku se v posledních letech stal obr konkurující Facebooku a Instagramu, a to hlavně u mladší generace. Je to jedna z nejrychleji rostoucích sociálních sítí. Díky zvyšujícímu se trafficuTik Toku se z něj stává i efektivní platforma pro reklamu, kterou už v dnešní době mnoho firem používá.

Tik Tok má jako marketingový kanál mnoho výhod - reklama je levnější a je tam větší možnost pro viralitu reklamy. Jednou ze silných stránek Tik Toku je budování komunity a komunikace skrz komunitu (například skrze hashtag challenge) - tímto reklama vypadá autentičtěji. Tuto sociální síť využívá po světě přes jednu miliardu lidí ročně a kolem 1,5 milionu lidí v ČR (z čehož má polovina nad 18 let). V Tik Toku vidíme velký potenciál.

 

Sklik: Proč jsou akviziční kampaně důležitější než kdy předtím 

Retence zákazníků skrze remarketing bude se změnamy ohledně cookies ztrácet na efektivitě. David Velechovský navrhuje řešení - a to soustředit se spíše na akviziční kampaně. 

V prezentaci ukazuje zajímavé metriky jako saturace různých tržních segmentů vs. segmenty, kde je konkurence nejslabší. Také zmiňuje narůstající relevanci cílení na klíčová slova, která bude v dalších letech bez cookies nabývat na síle.

 

Kvalita leadů vs. maximalizace leadů 

Maximalizace leadů nemusí vždy přinášet ty nejlepší výsledky. Pro přesné posouzení kvality leadů z placené reklamy se hodí vytvořit přehled zobchodovaných leadů, což bylo téma této prezentace. 

David Smák a Přemysl Horáček nabízejí pro tuto problematiku zajímavé řešení a to propojení Analytics a CRM systému klienta do jednoho reportu. Pro toto propojení doporučují využít tool Keboola a na finální vizualizaci report v Power Bi. Místo CRM systému se dá využít i Google Sheet, tím pádem je možné vytvořit podobný report i u menších klientů.

 

LinkedIn - od osobního profilu až po lead generation 

LinkedIn je drahým ale kvalitním kanálem pro placenou reklamu. Adam Zbiejczuk ve své prezentaci popisuje vše od optimalizace osobního profilu až po různé formáty pro generování leadů. 

Nejvíce nás u LinkedInu zaujala přesnost cílení placených reklam, kterou Adam do podrobna popisuje. V prezentaci zmínil i zajímavé statistiky, jako je například kombinace formátů Lead gen a conversation ads - dosaženo bylo 83% CTR s cenou za proklik 0,1 €.

 

Zánik cookies a FLoC – co to znamená a na co se připravit

Konec cookies třetích stran se blíží. Google prodloužil podporu cookies třetích stran do poloviny roku 2023, se změnami ale začne už v roce 2022. Nástupcem má nejspíš FLoC nebo jeho sourozenec FLEDGE. FLoC se ale ještě před uvedením těší velké opozici. FLoC bude blokovat například prohlížeč Firefox, Opera, nebo také publikační platforma Wordpress.

 

 

Závěr:

Krom obsahu prezentací byl PPC restart i skvělým místem pro networking a sdílení zkušeností s ostatními PPC specialisty. Tuto událost hodnotíme kladně a těšíme se na další ročník. Všechny prezentace najdete na oficiálním webu PPC restartu.

Autor: Tomáš Knirsch, 1. 11. 2021

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.