Jak realizovat SEO po zavedení aktualizace Panda/Farmer?

Zajímá vás, s jakými změnami můžete ve sféře e-komerce počítat po zavedení aktualizace Googlu Panda/Farmer? Podívejte se na širší kontext zavedení aktualizace Panda i důsledky, které má tato obávaná inovace Googlu pro strategie SEO. I když Panda zatím na českém Googlu spuštěna není, je dobré vědět, že pokud budujete uživatelsky zajímavé a kvalitní obsahové weby, nemusíte se nástupu této aktualizace vůbec obávat.

Caffeine, Mayday a nakonec Panda

Současné možnosti aktualizace Panda souvisí s novým indexovacím systémem, který Google spustil už před rokem. Systém nazvaný Caffein nabídnul o 50% „čerstvější" výsledky než jeho předchůdce. Je důležité poznamenat, že Caffein nepředstavoval změnu algoritmu, ale především maximální zlepšení ve schopnosti procházet a indexovat obsah téměř v reálném čase.

Následovala aktualizace Mayday, která se speciálně zaměřila na zvýšení kvality výsledků pro long tail dotazy. Již tato aktualizace zasáhla weby e-komerce, především stránky s architekturou postavenou kolem položek na úrovni URL, které stály na slabém obsahu a od stránek vyšší autority byly odděleny několika kliky.

Na tento vývoj nyní navázala aktualizace Panda/Farmer. Zatímco Mayday byla schopna zachytit relativně malou část hledání, poslední verze Pandy má mnohem silnější vliv, zasahuje okolo 12% všech vyhledávání. Panda se na rozdíl od Mayday soustředí primárně na koncepty jako je kvalita, autorita, důvěryhodnost a spolehlivost a zahrnuje také uživatelské signály.

Co to znamená pro SEO?

Co se po spuštění aktualizace Panda změnilo v oblasti optimalizace ve vyhledávačích? Dříve bylo možné monitorovat celkové indexování stránek ve všech hlavních vyhledávačích, stránky, které nebyly důkladně indexované, bylo možné pomocí specifických technik (SEO) dostat nahoru, naopak dobře indexované stránky stačilo monitorovat a mít jistotu, že si drží svou pozici.

Po zavedení Pandy už indexování není použitelnou metrikou. Podle Search Engine Land se Google snaží vše dostat do svého indexu, ten ale už není signálem ničeho, pouze toho, že daná URL je součástí Google databází. Mohli jsme vidět několik velkých webů, které byly zasaženy Pandou, ve všech případech zůstala indexace téměř nezměněná, zatímco provoz z vyhledávače poklesl o 50% i víc.

Podle Googlu je Panda změnou v hodnocení, nikoliv vyhledávací nebo indexovací změnou. To pravděpodobně znamená, že stránky získávající méně provozu stále mají své stránky indexované, ale některé z těchto stránek už nejsou v hodnocení tak vysoko jako předtím.

Pět tipů pro SEO s Pandou

I po zavedení aktualizace Panda funguje to, co fungovalo vždycky, tedy důraz na kvalitu.
Je tu ale minimálně jedna důležitá změna. SEO model se s Pandou změnil v tom, že spíše než vytvářet tolik URL kolik je možné indexovat, se nyní vyplatí indexovat pouze nejdůležitější a nejkvalitnější URL. Pokud chcete uspět, je dobré jednoznačně signalizovat, která vaše stránka je nejdůležitější.

1. Rozhodněte se, které URL adresy jsou základní a vytvořte k nim jednoznačné a silné signály
2. Rozhodněte, které URL jsou nejvíce hodnotné, a zajistěte, aby byly indexovány a správně optimalizovány
3. Odstraňte jakékoliv irelevantní, okrajové, duplicitní nebo nepotřebné URL z indexu
4. Postavte interní odkazy k zásadním URL s vysokou hodnotnou z pověřených stránek
5. Postavte vysoce hodnotné externí odkazy pomocí sociálních médií

 

Autor: Tým SOVA NET, 2. 5. 2011

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Your name *
Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.