Google AdWords: aktualizace geografického cílení

13. 06. 2011 Tým SOVA NET

Jednou ze zásadních předností inzerce online je možnost cílit kampaně na konkrétní oblasti jako jsou města, regiony nebo země. Služba AdWords letos v únoru rozšířila možnost cílení o dalších 17 zemí, v současnosti lze tedy reklamu cílit na konkrétní města ve 34 zemích. Aby bylo cílení stále přesnější, flexibilnější a snadno použitelné, chystá AdWords zavedení některých změn, které vstoupí v platnost po 8. červenci 2011. Pokud geografické cílení využíváte, seznamte se s hlavními nastávajícími úpravami a nastavte své kampaně tak, aby neztratily efektivitu.

Změny aktuálně dostupných oblastí

Změny v geografickém cílení odpovídají reálným geografickým změnám, například v zemích jako je Japonsko, Dánsko, Španělsko nebo Nizozemí došlo ke zrušení vybraných cílů, které se překrývaly nebo byly duplicitní. Dalším příkladem je Finsko, kde bylo jen v roce 2010 zrušeno šest provincií, na které už nelze cílit ani v AdWords. Z uvedeného vyplývá, že je vhodné projít si oblasti, na které cílíte a zjistit zda se shodují s aktuálně doporučenými cílovými oblastmi AdWords. Pokud svou strategii nepřizpůsobíte aktualizaci, bude provedena automaticky.

Ukončení možnosti vlastních území

V rámci AdWords končí možnost používat cílení pomocí mnohoúhelníku. Stávající cíle je možné v kampaních i nadále zobrazit a AdWords s nimi bude pracovat až do konce roku 2011. Poté budou všechna cílení pomocí mnohoúhelníku převedena na dostupné oblasti, tedy například na blízká města, nebo body na mapě s okruhem. Je tedy výhodné využít tyto alternativní způsoby cílení a přizpůsobit své kampaně chystaným změnám.

Odstranění funkce Zobrazení adresy v reklamě

V některých zemích je v současné době možné zobrazovat společně s reklamou také adresu. Tuto možnost lze zvolit zaškrtnutím „Umožnit zobrazení adresy v mých reklamách" v kampaních cílených na oblast kolem určitého bodu na mapě. Také tato možnost už nebude k dispozici. Pokud budete chtít u inzerátu zobrazit adresu nebo telefonní číslo firmy, lze tak nově učinit prostřednictvím funkce rozšíření o lokalitu.


Hodnoťte: 12345

O autorovi

Tým SOVA NET

Tým SOVA NET

Tým SOVA NETu bedlivě sleduje dění a trendy internetového marketingu. Nejzajímavější události vám každý týden naservíruje v podobě novinek.


Rubrika: Blog Tagy: PPC AdWords Komentáře: (0)

Zapojte se do diskuze







Fórum zatím neobsahuje žádné příspěvky.