Instantní přehled novinek za 43. týden

9 ingrediencí k vytvoření skvělého obsahu, kvalitní e-book za 30 dní, manipulace médii v přímém přenosu, 10 nápadů, jak vylepšit konverzní poměr pomocí úprav textů tlačítek, 30 tipů pro komunikaci na Twitteru, trendy současného webdesignu, využití Pinterestu v marketingu, 24 hodin v ekonomice Google, podle čeho určit ROI na sociálních sítích, jak nastavit YouTube kanál, anatomie content marketingu a 10 praktik, kterým se vyhnout při přípravě landing page.

1. 9 ingrediencí pro vytvoření skvělého obsahu

Obsah je král. Ví se to dlouho, na webu to platí dvojnásob a i přes to je internetových stránek s kvalitním obsahem pomálu. V případě osobních stránek a blogů je situace lepší, v komerční sféře jde o výjimky. Přitom kvalitní obsah přivede na web jak uživatele, tak i roboty vyhledávačů. Tedy WIN - WIN. Google kvalitní a unikátní obsah přímo miluje, duplicitní obsah naopak nemá rád a penalizuje takové stránky. Na blogu Kissmetrics.com proto představují devět hlavních ingrediencí, které když umně smícháte dohromady, vznikne obsah, který je zajímavý, přitažlivý a jedinečný.

 

2. Kvalitní ebook ve 30 dnech

Obsahem webu se již dávno nemyslí pouze text a články. Uživatelům to jednoduše nestačí, existují totiž zajímavější možnosti, které jsou interaktivní a nabízejí daleko více, než prostý text. Měli byste na webu pracovat s videi, fotografiemi, inforgrafikami nebo nabídnout čtivé ebooky. Pěkně se o tom píše, hůře pak přetaví do reálné podoby. Přesně z tohoto důvodu (asi) vznikl na webu Copyblogger.com článek, návod, tutoriál – jak chcete – o přípravě kvalitního ebooku ve 30 dnech. Kdo někdy zkoušel napsat něco rozsáhlejšího a smysluplného, rozhodně ocení.

 

3. Jak dlouho trvá zmanipulovat média? Prý necelých 5 minut…

O kvalitě českých médií se píše dnes a denně. Ostatně je pro to důvod. Kvalita zpravodajství, pokud tomu tak můžeme ještě říkat, je pochybná, na etické kodexy se jen práší a celkově si některá média moc nelámou hlavu s tím, co píší a jak moc pravdivé informace zveřejňují. Není se proto čemu divit, že se v minulém týdnu do „bulvárních“ médií, poté i do těch „serióznějších“, dostala zpráva o tom, že zastupitel za Prahu 8 a člen KSČM pan Petelík napsal na svou facebookovou zeď krátký příspěvek o věšení pravičáků a vyvlastnění majetku podnikatelů. Bez důkazů, bez prověření zdroje atd. Prostě hlavně senzaci a být první. Jak to celé skutečně bylo, neví nikdo. Ani Blesk, ani iDnes.cz, natož pak pan Petelík, který se ohradil proti tomu, že by něco podobného napsal.

Zajímavý pohled na celý případ, možné důsledky i polemiku nad tím, jak to celé mohlo být, nabízí článek Michala ZlatkovskéhoJak dlouho trvá zmanipulovat média? Necelých pět minut“ na Meidář.cz nebo článek Daneiela DočekalaKdo napsal na Facebook výrok o věšení pravičáků? Důkaz chybí, ale média mají jasno“ na Lupa.cz

 

4. Nepodceňujte texty tlačítek

Cest, jak zvýšit konverzní poměr vstupní stránky je mnoho. Některé jsou náročnější na provedení, jiné můžete realizovat jednoduše a výsledky pozorovat v poměrně krátkém časovém horizontu. Dobrým místem, kde s optimalizací začít, jsou tlačítka a jejich texty. Stačí drobné úpravy, například změna jednoho slova, a konverzní poměr se může posunout strmě vzhůru. Nevěříte? Věřte! Případová studie, kterou najdete na webu Contentverve.com to jasně dokazuje. A aby toho nebylo málo, připojujeme zároveň deset zajímavých příkladů z praxe, jak mohou takové texty tlačítek vypadat. Součástí jsou i komentáře a nápady autora, jak copy těchto tlačítek vylepšit. Vysoce inspirativní!

 

5. 30 tipů pro komunikaci na Twitteru

Twitter je o lidech. O těch, co sledujete, o těch, co sledují vás nebo o lidech, kteří vás ve svých tweetech zmíní. Získat folowery však není jednoduché, natož pak s nimi komunikovat a nepřicházet o ně. Ti, kdo již delší dobu na Twitteru působí, vědí, že začátky na Twitteru nejsou žádný med. Nemáte žádné followery, nevíte koho sledovat nebo s kým komunikovat. Zorientovat se na Twitteru a přijít mu na chuť i kloub prostě nějakou dobu trvá. Naštěstí existují užitečné tipy a doporučení, které vám fungování na Twitteru usnadní. Na Socialmediatoday.com jich dali dohromady třicet.

 

6. Trendy web designu, které milujeme

Na designu webových stránek záleží. Na tom se s autorem článku „Web design trends we love“ shodneme. Abychom však byli schopní vytvářet vizuálně působivé a použitelné webové prezentace, je potřeba sledovat trendy a dění kolem nás. A to přesně udělal autor článku. Rozhlédl se po internetu a našel spojující vzory, které udávají směr současnému web designu. Mezi ně například patří single page websites, parallax scrolling, responsive web design apod. Bezesporu nejde o vyčerpávající nebo konečný seznam, o směru webdesignu si však obrázek snadno uděláte.

7. Jak marketingově využít Pinterest?

Rozhodně správně položená otázka a v pravý čas. Uživatelská základna Pinterestu se rychle rozšiřuje a začíná být pro marketéry velmi zajímavá. Nehledě na to, že pro určité produkty nabízí Pinterest daleko lepší prezentační možnosti, než například Facebook a jemu podobné sociální sítě. Rozhodně proto není od věci přehodnotit postoj k tomuto sociálnímu médiu a zamyslet se nad tím, zda nenajdete pro Pinterest místo ve své social media strategii. Na blogu Hubspot.com pro vás připravili několik tipů, jak Pinterest marketingově „zneužít“, a přemýšlení vám tak více méně usnadnili. 

TIP: Když dočtete článek do konce, můžete si zdarma stáhnout ebook „How to use Pinterest for business“, který rozšiřuje obsah článku.

 

8. 24 hodin v ekonomice Google

Google o vás ví takřka vše. Tedy za předpokladu, že nesedíte doma v koutě se zataženými žaluziemi, bez internetového připojení a ve sklepě si nebudujete protiatomový kryt. Není proto na škodu dozvědět se na oplátku něco zajímavého také o Google. Například to, kolik USD vydělá za 24 hodin. Nahlédněte pod pokličku ekonomice Google!

9. Rychlé odkazy

Autor: Tým SOVA NET, 29. 10. 2012

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Your name *
Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.