Instantní přehled novinek za 44. týden

Válka s fanoušky se nevyplácí, moderní „love story“ content strategy a user experience, kreativní využití online map, dobrý obsah nejde napsat, využijte influencery, jak vytvořit uživatelsky přívětivý nákupní proces, kolik stojí loga předních světových značek, Češi a online nákupy v roce 2012, anatomie content marketingu, klíčové prvky designu webu z pohledu SEO a další zajímavosti, které přinesl 44. týden.

1. „Kauza Modrý anděl“ aneb neválčete s fanoušky

Válka s fanoušky je cesta do facebookového pekla, případně na hlavní strany odborných médií, jako ukázkový příklad nezvládnuté komunikace na sociálních sítích. Takovou válku totiž nelze vyhrát, můžete pouze mírnit škody. Rozumné je nepouštět se do žádných bojů, případně, když už se „podaří“ běsnění fanoušků rozpoutat, co nejrychleji zakopat válečnou sekeru. Bohužel mnoho firem a institucí působících na FB nemá dostatek sebereflexe a nadhledu, aby toho byly schopné. Příkladem může být taxi služba „Modrý anděl“, která porušila základní nepsané pravidlo komunikace na Facebooku „nemazat negativní příspěvky“. A válka začala. Shrnutí celé kauzy a tipy, jak si v takové situaci poradit, najdete v článku Daniela Dočekala, který vyšel na Lupa.cz.

 

2. Moderní „love story“: content strategy + user experience

Jak spolu souvisí obsahová strategie a uživatelský prožitek? Víc, než si myslíte. Proč? Jednoduše proto, že z „blbého, nekvalitního nebo žádného“ obsahu si uživatel pozitivní zážitek prostě neodnese. Je tomu právě naopak. Více o této problematice najdete v článku, který vyšel na UXmag.com. Za přečtení a zhlédnutí stojí i odkazy umístěné v článku.

3. Kreativní využití online map

Většina z nás využívá online mapy přesně k tomu, k čemu jsou skutečně určené – tedy k plánování tras, navigaci, případně k procházkám ulicemi velkoměst. Občas však spatří světlo světa zajímavá marketingová kampaň, která nám umožní online mapy použít „trochu“ jiným způsobem. Například se prohánět v Mini kdekoliv po světě, poslat vzkaz lidem do zemětřesením postiženého Japonska nebo se procházet pod mořskou hladinou jako v Google Street View. Na Designportal.cz najdete několik inspirativních kampaní a projektů, které posunuly možnosti online map zase o trochu dál.

 

4. Dobrý obsah nejde napsat

Skvělý a jedinečný obsah je na internetu k nezaplacení. Ale jak takový „kvalitní obsah“ vytvořit? Rozhodně nejde o to najmout si copywritera a nechat si za pár korun „nabouchat“ nějaké články a texty pro web. Jak píše na svém blogu Marek Prokop, „dobrý obsah nejde napsat“. Dobrý obsah vzniká tak, že přicházíte s unikátními nápady, nalézáte nová témata nebo řešíte problémy, které někoho trápí. A pak se o všechny tyto myšlenky a informace dělíte se správným publikem. Souhlasíme!

 

5. Identifikujte influencery!

Ze sociálních médií a Word of mouth se stal důležitý a relativně důvěryhodný zdroj informací, který do jisté míry potlačuje vliv klasické reklamy. Spotřebitelé začali na sociálních sítích hledat hodnocení svých přátel, známých nebo prověřených influencerů. Chtějí znát jednoduše jejich názor. Zjišťují, zda jim v té či oné restauraci chutnalo, nebo zda jsou spokojení s produkty různých značek. Takovému hodnocení pak důvěřují a spoléhají na něj.

Vliv influencerů, kteří se mohou skrývat mezi celebritami, vlivnými bloggery, odbornými autoritami nebo i „občejnými“ lidmi, je v dnešní době obrovský. Pokud si je firma jistá svými službami a produkty, může tento vliv využít ve svůj prospěch. Na Socialmouths.com o této problematice vyšel zajímavý článek Identifying Online Influencers, ve kterém jsou některé možnosti, jak na to, nastíněny.

 

6. Jak vytvořit uživatelsky přívětivější nákupní proces?

Určitě to znáte, chcete si v eshopu nakoupit drobnosti, ale kvůli otravnému nákupnímu procesu ztratíte trpělivost a nákup prostě nedokončíte. Klasika. Je to problém mnoha eshopů, které nerozumí svým zákazníkům a místo krátkého, srozumitelného a jednoduchého nákupního procesu vás čeká hororový a nepřehledný proces o mnoha krocích plný vyplňování, zaškrtávání a kontrolování. Přitom jde nákupní proces vytvořit tak, aby nikoho neotravoval a neodradil od nákupu. Jak na to? 8 tipů, na uživatelsky přívětivější nákupní proces najdete na Searchengineland.com.

 

7. Je lepší logo za $0 USD nebo to, za které zaplatíte $211 mil. USD?

Hodnotu loga je těžké určit. Za prvé proto, že nevíte, jak takové logo reálně zafunguje, za druhé díky tomu, že mnohdy jednoduchá a decentní loga fungují mnohem lépe, než ta složitá. To však nemění nic na tom, že řada světově známých log stála zlomek toho, co jiná, neméně kvalitní. A právě na rozdílné hodnoty log se zaměřili v článku The Cost of a Logo, který vyšel cca před dvěma měsíci na Huhmagazine.co.uk. Zjistíte nejen, jaká cena byla zaplacena například za loga Coca-Cola, Google nebo Nike, ale také jak a kdy tato loga vznikla, případně kdo je autorem. Některé informace překvapí…

 

Rychlé odkazy

Autor: Tým SOVA NET, 5. 11. 2012

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Your name *
Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.