SOVA B2B DAY – den online marketingu pro B2B firmy

Nestihli jste přijít 12. května 2016 na SOVA B2B Day? Připravili jsme pro vás souhrn toho nejzajímavějšího, co se účastníci na praktických workshopech dozvěděli.

Online marketingová strategie s ukázkami z praxe

Petr Mikšovič, CEO SOVA NET, představil na vybrané automobilce použití strategického modelu Lean Canvas. Návštěvníci si tak domů odnesli nástroj, se kterým bude tvorba jejich strategie zase o kousek snazší. „Nebojte se odhadů, papír snese cokoli,“ komentoval vzorovou kalkulaci jednoduchého business plánu. Jeho prezentace byla spojena mimo jiné i s trendy a vizemi online marketingu v B2B – účastníci se tak dozvěděli, na co by měli být do budoucna připravení.

Jak na správný design manuál – a potřebujete ho vůbec?

Jan Krátký, z kreativního studia Cabinet, předal své zkušenosti s tvorbou design manuálu firmy a vyzdvihl dobré i špatné ukázky použití loga a CI (=corporate identity) u nás i ve světě. Zdůraznil, že inspirace pro logo začíná už v názvu firmy. „Nepodceňujte důležitost jména, a pokud začínáte, opřete své logo o text.“ Upozornil také, že lidé prvně vnímají tvar loga, poté jeho barvu a až nakonec text – vyplatí se tedy přemýšlet i nad tímto. Dále doporučil vyhnout se obdélníkům, protože zejména v press materiálech dostanete prostor definovaný v šířce – mohlo by se tak stát, že vaše logo díky nepraktickému tvaru nebude dostatečně viditelné nebo mezi ostatními zbytečně zanikne. Na závěr položil otázku, zda pracovat na webu s vlastními fotkami nebo využít databázi fotobanky. Honza radí: „Pokud jste silná značka, upřednostněte vlastní zdroje. Pokud ne, pracujte raději s fotobankou. Kvůli novým trendům budete muset co pár let fotografie na webu stejně obměnit, a k tomu potřebujete zázemí a dostatek finančních prostředků.

PPC v B2B? Klíčový hráč obchodního týmu!

PPCčkař dokáže cílové publikum zaujmout a navnadit, obchoďák zas přesvědčit k uzavření obchodu.“ Jana Žujová, PPC specialistka SOVA NET, mluvila o tom, jak může fungovat spolupráce marketingového a obchodního oddělení v B2B firmě. Zdůraznila, že bychom se neměli snažit nahradit online reklamou svůj obchodní tým, ale naopak ji využít jako zdroj získávání relevantních kontaktů (e-maily, telefonní čísla, čísla voucherů, registrace) pro obchoďáky. Na příkladech reklam také ukázala, jak převést tradiční prostředky komunikace v B2B segmentu (jako jsou e-maily, telefonní hovory, osobní setkání/reference, nebo tištěný dopis) do online reklamního světa. „Nevyhýbejte se sociálním sítím a nahlížejte na Google Analytics jako na vlastní CRM!“ Navedla účastníky workshopu k tomu, aby zkusili pracovat s cookies jako s reálnými zákazníky s tím rozdílem, že si jejich jméno do CRM databáze přiřadí až ve finálním kroku, po jejich zobchodování. Vyzdvihla také nový report v přehledech cílového publika v Google Analytics - Průzkumník uživatelů - a jeho přínos pro zkoumání nákupního chování nejcennějších návštěvníků webu v průběhu času.

UX koutek a stánek Bezones – nepolevili jsme ani o oběda!

Během obědové pauzy s polévkami MunGO byli k dispozici také UX designér - Drahomír Hájek a Pavlína Kadlecová - zástupce projektu inovativní B2B sociální sítě Bezones. Účastníci akce se tak přesvědčili o uživatelské přívětivosti svého webu a nahlédli do webového rozhraní nového online networkingového nástroje pro B2B firmy.

Diskuze se speciálním hostem ze Seznam.cz o profilu Naplno

Petr Pěcha, manažer Firmy.cz, představil výhody služby Seznam Naplno a zahájil s účastníky diskuzi nad dalšími plánovanými novinkami od Seznamu. Promluvil o TOP změnách v roce 2014, jako jsou geo hledání, sezónní inzerce, aukční systém, recenze nebo akční nabídky. Umožnil nahlédnout nejen do výhod propojení jednotlivých služeb od Seznamu, ale také do doposud nezveřejněných a zamýšlených novinek. Objasnil motivaci Seznamu k zavedení profilů Zdarma a Naplno a prozradil, že přínos placené verze bude časem stále viditelnější. „Klienti klikající na reklamy Sklik se chovají jinak než ti, co navštěvují Firmy.cz. Profil Naplno tak může být pro online inzerenty skvělým doplňkem.“

Clever Analytics – lokační analýza pro váš byznys

Lukáš Puchrik, produktový manažer Clever Analytics, nadchl přítomné tím, jak lze prostorovým řešením dat z různých zdrojů určit spádovou oblast, potenciál nového produktu či úspěšnost businessu odrážející charakteristiky území. „Převod textů a číselných dat do grafiky jen potvrzuje pravidlo, že jeden obrázek vydá za tisíc slov,“ zahájil Lukáš svůj workshop. Vysvětlil, že kombinací interních dat firmy, externích statistik a průzkumů dokáže Clever Analytics převést výstupy dle stanoveného cíle do přehledné mapy. To následně demonstroval na praktických ukázkách určování potenciálu trhu pro produkt na ploché střechy, určení spádové oblasti pro novou pobočku obchodního řetězce či stanovení ideálního místa pro stavbu čerpací stanice.

Opravdu si zasloužíte být ve vyhledávačích první?

SEO specialista SOVA NET, Martin Hill, završil celodenní akci praktickým workshopem o SEO. Upozornil na to, že smyslem optimalizace pro vyhledávače není být za každou cenu první a že práce SEO specialisty se neomezuje jen na tvorbu zpětných odkazů. „SEO pomáhá už na samotném začátku, aniž by váš web vůbec existoval,“ vyzdvihl důležitost analýzy klíčových slov a správné informační architektury webu. „Kvalitní obsah je základ, ten vám nikdo nevezme. Naproti tomu, linky mohou zaniknout.“ Zdůraznil, že SEO specialista by se měl podílet hned na několika činnostech, jako jsou: návrh webu, optimalizace stránek, prezentace na relevantních webech (kde se nachází cílová skupina), podpora PPC kampaní, stabilizace návštěvnosti a webu a její přiměřený růst, nárůst prodejů – což demonstroval na praktické „SEO pyramidě“. A kde byste měli hledat kvalitní linky pro svůj web? Martin radí: „Soustřeďte se na kvalitní odkazy z oborových webů, webů vašich partnerů/zákazníků, veletrhů/výstav a akcí, kterých se účastníte. Zaplaťte si PR článek na kvalitních umístěních, staňte se experty na sekce v odborných časopisech nebo komentujte diskuze jako autorita z oboru.“

Jak hodnotíme SOVA NETí akci my?

„Speakeři podali naprosto profesionální výkon. Kombinace různorodých marketingových témat, domácího moravského vína a poctivých českých buchet tvořila dohromady neopakovatelný zážitek,“ zhodnotil akci Petr Mikšovič. Vládla přátelská atmosféra, rozvinuly se zajímavé diskuze a networkovali jsme i přes hokejový zápas Česko-Norsko :) Radost z úspěšné akce se tak mísila s úžasným výkonem našeho národního týmu 7:0, " zavtipkovala moderátorka dne a vedoucí online marketingového oddělení Michaela Náplavová.

 

Nepropásněte předprodej vstupenek na SOVA B2B Marketing & Sales konferenci!

SOVA B2B Day sice skončil, ale specializovaná obchodně-marketingová konference pro B2B firmy je už za dveřmi. „Účastníkům se líbily zejména praktické ukázky a reálné zkušenosti přednášejících specialistů. Větší důraz na praxi tak budeme klást i při přípravách druhého ročníku SOVA B2B konference v září,“ dodává Zuzana Konečná, organizátorka akce.

Autor: Tým SOVA NET, 18. 5. 2016

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Your name *
Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.