9 ZARUČENÝCH TRIKŮ, JAK DÍKY REFENČNÍMU MARKETINGU ZLEPŠIT SVÉ PODNIKÁNÍ!

Reference v dnešní době bývají často rozhodujícím faktorem při výběru zboží či služeb. Je proto důležité využít všech jejich možností, abyste zvýšili sílu svého marketingu a pozitivně ovlivnili své podnikání.

 Zde máte několik zaručených postupů, jak díky referenčnímu marketingu naklonit zákazníka na svou stranu:

 

1. Prodejte recenzi!

Je mnoho míst, kam své reference můžete umístit, důležité je, aby byly vidět! Prezentujte reference na webových stránkách, sociálních sítích, v katalozích nebo na referenčních webech. Na stránku můžete také implementovat hodnocení z heuréky a dát klientům jasně najevo hned ze startu, že jste pro ně ti praví.

2. Najděte si prostor a reagujte na ně!

Jelikož i komentář může být formou reference, udělejte si na ně chvíli a reagujte. Prosté poděkování za sdělení názoru vyvolá v zákazníkovi pocit důležitosti a dojem, že o své zákazníky pečujete a že vám oni i jejich názory nejsou lhostejné.

3. Nad negativní recenzí nezoufejte!

I negativní hodnocení se dá využít. Poslouží Vám jako zpětná vazba, tip na co se zaměřit, které oblasti je třeba vylepšit a co dělat jinak.

4. Motivujte nespokojené zákazníky k návratu!

K odpovědi na negativní recenzi připojte návrh na řešení problému. Zajistěte výměnu rozbitého mixéru, navrhněte vylepšení služby, zašlete malý dárek jako pozornost, poskytněte slevu na další nákup či dopravu zdarma. Nejen, že uspokojíte rozzlobeného zákazníka, ale dáte ostatním jasně najevo, že se nemusí bát u vás nakupovat či s vámi spolupracovat.

5. Systematicky recenze uchovávejte!

Všichni známe zmatky, když se každá část potřebných dat nachází na jiném místě. Veškeré recenze uschovávejte v 1 dokumentu, kde budou informace jako datum udělení recenze, jméno a informace o osobě, která recenzi udělila, zdroj, kterým byla udělena, zda je recenze kladná či záporná, samotné sdělení a pokud jde o komentář, tak i odpověď na něj. Po čase vám tak vznikne návod, jak na komentáře reagovat a poukáže i na oblast vašeho podnikání, která vykazuje více či méně pozitivních hodnocení.

6. Vytvářejte příležitosti pro zanechání reference!

Častým problémem bývá přimět zákazníka k zanechání reference. Pokud prodáváte produkt, můžete po nějakém čase zákazníkovi zaslat email s prosbou o hodnocení. Když poskytujete služby, např. zajišťujete školení, nechte účastníkům tištěný formulář k vyplnění.  Pokud jde o B2B sektor, nejefektivnější je přímá žádost o poskytnutí reference.

7. Na nic nezapomeňte

V momentě kdy už někam umístíte žádost o referenci, nezapomeňte, aby obsahovala všechny vhodné náležitosti. Přeci jen je hodnocení věruhodnější, když neobsahuje jen obecný počet hvězdiček, ale i jméno osoby, která vás hodnotí a alespoň krátký text. V přímé žádosti u B2B sektoru nezapomeňte na prosbu o souhlas s uveřejněním jména, pracovní pozice, názvu firmy a fotky tázané osoby.

8. Usnadněte to klientům!

Když už budete klienta žádat, aby vám ohodnotil nějaký produkt, snažte se mu celý proces co nejvíce ulehčit. Můžete mít například připravené jednoduché dotazníky k danému produktu a zde klidně i hvězdičkové hodnocení. Např. aby tímto způsobem ohodnotili jednoduchost ovládání produktu, kvalitu, rychlost dodání či spokojenost s vašimi službami. Čím konkrétnější budete, a čím více jim to usnadníte, zajistíte si podrobnou a plnohodnotnou referenci. Pokud si B2B partneři nevědí rady, můžete jim poslat osnovu, jak by taková reference mohla vypadat či rovnou nějaký návrh.

9. Zlepšete si recenzí SEO!

Google se snaží uživatelům prezentovat co nejrelevantnější obsah, a proto umožnuje pomocí rozšíření obohatit výsledek vyhledávání o rich snippety, tedy o strukturovaná data, mezi která patří i numerické hodnocení produktu (např. v rozmezí 1-5, které se převede do hvězdiček) či textovou recenzi produktu. Prezentace recenzí ve vyhledávačích totiž zvyšuje návštěvnost stránky průměrně o 12 %!

Doporučení Bezones

Autor: Tým SOVA NET, 25. 5. 2017

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.