Google zvyšuje výkon své reklamní sítě

Google oznámil zvýšení objemu investic do inovací v cílení, optimalizaci i měření. K tomuto účelu také představil konkrétní nástroje, ty se zaměří především na vylepšení měření grafických reklamních kampaní a zvýšení jejich transparentnosti a hodnoty. Výsledkem těchto inovací může být rapidní zvýšení efektivity vašich online kampaní. Všechny uvedené funkce jsou k dispozici ve službě AdWords ve všech jazycích.

Inovace v měření

  • Relativní CTR: Chování uživatelů na webu se liší podle toho, o jaký typ stránek se jedná. Je prokázáno, že uživatelé vnímají rozdílně reklamy na stránce s recenzí produktu, než reklamy na blogu. Míra prokliků (CTR) ukazuje, jak často uživatelé na reklamy kliknou, ale nepodává už žádnou informaci o tom, jak si vaše reklamy stojí s porovnání s jinými reklamami na stejné stránce. Relativní CTR představuje hodnotu, která odráží výkon reklam ve vztahu k dalším reklamám zobrazeným na stejném místě v reklamní síti. Díky této informaci je možné lépe ovlivnit výkon kampaní a porovnávat jej na různých stránkách v reklamní síti.
  • Podíl zobrazení (IS): V rámci aukčního modelu soutěží několik inzerentů o stejnou reklamní plochu na jedné webové stránce. Podíl zobrazení pak vyjadřuje procento počtu skutečných zobrazení vašich reklam v poměru k celkovému počtu možných zobrazení. Díky tomuto údaji můžete určit míru, v jaké je vaše inzerce v reklamní síti Google zastoupená. Podíl zobrazení představuje váš online podíl hlasu.

Vyšší transparentnost

  • Inzeráty v reklamní síti Google se zobrazují na několika milionech stránek, takže je obtížné sledovat, kde přesně se zobrazují a kde ne. Nástroj pro diagnostiku reklam (CADT) přináší možnost zjistit, proč se reklamy v reklamní síti nezobrazují. Můžete například zjistit, kdy se reklamní sestavy cílené na umístění nezobrazují, protože nevyhrály v aukci.

Vyšší efektivita investic do online grafické reklamy

  • V řadě případů uživatelé reklamu vidí až poté, co stránku posunou. V případě, že uživatel stránku neposune dostatečně daleko, účinnost inzerce se snižuje a tato neprohlédnutá zobrazení zbytečně zvyšují vaše náklady. K eliminaci této komplikace Google přináší funkci nazvanou Filtr neprohlédnutých zobrazení. Jejím cílem je zajistit, aby inzerenti s cenovým modelem CPM neplatili za zobrazení, u kterých je nízká pravděpodobnost, že je uživatelé opravdu uvidí.
Autor: Tým SOVA NET, 8. 7. 2011

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Your name *
Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.