Instantní přehled novinek za 47. týden

Jak vytvořit silnou online prezentaci prostřednictvím sociálních sítí, optimalizace kampaní na sociálních sítích, pohromy na sociálních sítích, obsah jako konverzace mezi návštěvníkem a webem, komunikace výhod a benefitů prostřednictvím landing page, co dělat před a po zveřejnění obsahu z hlediska SEO, 42 nápadů na rozvoj obsahu v roce 2013, optimalizace landing page v číslech, zcela zbytečné weby, jak se obchodníci připravují na vánoční svátky, jak zvýšit konverzní poměr pomocí obrázků, méně fanoušků znamená více a na závěr e-book zdarma.

1. 7 cest, jak vytvořit online prezentaci prostřednictvím sociálních médií

Sociální sítě patří mezi média s obrovským potenciálem. Například Twitter s Facebookem mají dohromady více jak miliardu uživatelů. Není proto divu, že se firmy zaměřují právě na sociální sítě a budují si prostřednictvím nich své online prezentace. Některé na to jdou od lesa a jsou úspěšné, jiné naopak sociální sítě semelou a my se pak můžeme poučit z jejich chyb. Nechcete-li skončit v propadlišti sociálních sítí, doporučujeme se zamyslet nad svou prezentací a případně jí nastavit nový směr. Kam však otočit kormidlem? Nebuďte za každou cenu všude, nabídněte uživatelům něco zdarma, mějte úžasné webové stránky, blogujte, zapojte uživatele do dění a hlavně z toho nedělejte vědu. Jednoduché, že?

 

2. Jak vytvořit konverze schopné kampaně na sociálních sítích?

Dobrá otázka. Zaručený návod, jak toho dosáhnout, neexistuje. Tipy, jak se o to alespoň pokusit, ano. Facebook, LinkedIn a Twitter patří mezi sociální sítě, na kterých můžete inzerovat. A to relativně snadno a levně. Na Unbounce.com najdete stručný návod a několik zajímavých tipů, jak postupovat, abyste měli vůbec šanci se svou inzercí zabodovat. Dobře napsané, smysluplné, komplexní a pro začátek dostačující.

3. 11 největších pohrom na sociálních sítích za rok 2012

Nejde o pohromy přírodní, ale vesměs o ty komunikační. O komunikaci na sociálních sítích se můžeme učit od lepších a úspěšných, nebo z chyb těch méně šťastných, kteří o fous přestřelili. Ty největší přešlapy, které se udály v tomto roce, sepsali na Mashable.com. Poučte se z nich a nedopusťte se ničeho podobného.

Na základní škole nám chyby na tabuli psát nechtěli, řada z nás tak nevěděla, o jaké chyby se jedná a s klidným svědomím jsme je dělali dál. Jenže nás to nic nestálo. Tedy až na horší hodnocení. Na sociálních sítích se však opakovat jednu a tu samou chybu nevyplácí.

 

4. Obsah jako konverzace mezi návštěvníkem a webem

Přemýšleli jste někdy o tom, proč uživatelé chodí na vaše webové stránky? Není to kvůli atraktivnímu designu ani srozumitelné informační architektuře. Jsou to slova, obrázky, fotografie a videa, po čem uživatelé primárně jdou a co je zajímá. Je jasné, že vše ostatní musí také fungovat dokonale, ale je to obsah, co rozhoduje, zda se k vám uživatelé ještě někdy vrátí. Web s uživateli musí komunikovat, odpovídat na jejich dotazy, vybízet je k akci, rozptylovat jejich obavy. Pokud je komunikace jednosměrná, tedy pouze od uživatele k webu, je to za prvé nuda, za druhé chyba a za třetí k ničemu. Naučte web konverzovat.

 

5. Komunikuje vaše landing page srozumitelně všechny benefity?

Je vaše landing page R.E.A.D.Y.?“, ptali jsme se před dvěma týdny v přehledu novinek za 45. týden. Tehdy šlo o „Relevanci“ obsahu landing page ve vztahu k inzerci, což je první z pěti klíčových bodů, které by měla každá landing page splňovat. V minulém týdnu vyšel díl druhý, který se věnuje zapojení uživatelů na landing page a srozumitelné komunikaci výhod. Otázka tedy zní: „Komunikuje vaše landing page srozumitelně všechny benefity? Jak připravit úspěšnou landing page, která přesvědčí uživatele k akci, se dozvíte v článku 5 Elements of Engaging Landing Pages.

6. Co udělat před zveřejněním obsahu, aby skvěle fungoval?

Pokud to myslíte s obsahem svých webových stránek vážně, měli byste se zamyslet nad tím, jak publikovanému obsahu pomoci z hlediska SEO. Je jasné, že u obsahu jde především o zpracování, atraktivitu a přínosnost. Ale to není vše. Obsah musí být vhodně optimalizovaný. Zaměřte se na on-page faktory, jako jsou klíčová slova, nadpisy, popisky apod., na čitelnost, strukturu a srozumitelnost obsahu. Nezapomeňte ani na interaktivnost. V této oblasti vám pomohou vhodně umístěné odkazy, embedované a call-to-action prvky nebo sociální tlačítka a plug-iny. Obsah pravidelně testujte, měřte a vyhodnocujte. Abyste na nic z toho nezapomněli, sepište si jednoduchý check-list, třeba podle SEOmoz.org.

 

7. 42 nápadů na rozvoj vašeho obsahu v roce 2013

Konec roku se blíží, je čas začít přemýšlet a připravovat obsahové strategie na rok 2013. Ještě než se do toho pustíte, případně si od plánování na chvilku odpočiňte, přečtěte si 42 nápadů a idejí, jak rozvíjet obsah v roce 2013. Inspirativní!

 

Rychlé odkazy

Autor: Tým SOVA NET, 26. 11. 2012

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.