NOVINKA ZE SVĚTA ONLINU – REFERENČNÍ MARKETING!

Reference, recenze, testimoniály,… Vše má nakonec stejný cíl. Co nejvíce zvýšit důvěryhodnost firmy či produktu. Rozhodli jsme se proto, že je potřeba zastřešit tuto tématiku pod jednotný název - referenční marketing. Tato nová oblast řeší problematiku referencí, jejich efektivního využití a jak se díky nim dají o 63 % zvýšit šance, že si zákazník produkt či službu koupí.

V dnešní době, kdy je nabídka produktů a služeb nepřeberná, je pro zákazníka stále těžší si vybrat. Každá firma může mít skvělé PR a tvrdit, že právě daná firma, produkt či služba je ta pravá. Jenže co když nabízený produkt či služba není v takové kvalitě? Jak si má zákazník vybrat, když při průzkumu najde 20 podobných firem a každá mu tvrdí, že právě ona je ta nejlepší? A jak má naopak firma přesvědčit jeho? Co rozhodne? Referenční marketing!

 Testimoniály označují doporučení, které zákazník udělí dané firmě a ohodnotí svou zkušenost s ní. Reference označují dané doporučení či odkaz na našeho zákazníka, který nám potvrzuje spolupráci a uděluje hodnocení.  Recenze se využívají spíše v B2C prostředí, kdy udělujeme hodnocení např. nějakému produktu.

 Čím plnohodnotnější reference, tím více důvěry vzbudíte ve vašich potenciálních zákaznících. Reference by měly mít správnou formu, čím více informací o poskytovateli reference u doporučení bude, tím je vyšší šance pozitivně ovlivnit rozhodovací proces zákazníka. Jelikož i komentáře a diskuse pod produktem mohou být součástí rozhodovacího procesu, bývá přínosné si do ní např. přizvat odborníka z daného oblasti, který ohodnotí určité produkty. Z výzkumů totiž vyplývá, že 88 % online nakupujících věří doporučením a hodnocení od experta v dané oblasti.

 

Jak komunikovat referenční marketing?

Možností aplikace referenčního marketingu je celá řada. Kromě osobního doporučení, kterému věří 83 % lidí, však můžete být vynalézavější a efektivně využívat všech možností, které vám online prostředí nabízí. Základní reference, ať už jen loga firem, se kterými spolupracujete či slovní hodnocení, by nemělo chybět na každé webové stránce. Pro tyto účely mohou převážně firmám pohybujícím se v B2B prostředí dobře posloužit i referenční weby, které můžete použít k prezentaci svých realizovaných zakázek a hodnocením od klientů. Dále můžete využít sociálních sítí, zmínit své nové reference či kladná hodnocení produktu v newsletteru. Dobrým způsobem je také implementace hodnocení firmy z heuréky přímo na webové stránky. Hodnocení je také perfektní uveřejňovat pomocí rich snippetů v rozšíření ve vyhledávání.

O vlivu rich snippetů a dalších praktických radách jak využít referenčního marketingu si můžete přečíst
v článku "9 ZARUČENÝCH TRIKŮ, JAK DÍKY REFENČNÍMU MARKETINGU ZLEPŠIT SVÉ PODNIKÁNÍ!".

Reference SOVA NET

 

Autor: Tým SOVA NET, 24. 5. 2017

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.