Jak efektivně komunikovat se zaměstnanci v době krize

Efektivní komunikace má v dnešní době hodnotu zlata – předchází nedorozumění mezi zaměstnanci, zvyšuje produktivitu celého týmu, a tím i konečné obraty. V současné situaci spojené s koronavirem a četnými změnami na pracovišti, je navíc ucelený způsob komunikace důležitější než kdy jindy.

zamestnanecky-portal

 

Aktuální nouzová situace a pandemie koronaviru přiměla mnohé firmy a zaměstnance přehodnotit a změnit dosavadní způsob spolupráce. Během několika dnů museli někteří zaměstnanci opustit své fyzické pracoviště, anebo se rychle přizpůsobit novým nařízením při vykonávání své práce. V obou případech zůstala pro firmy klíčová jedna složka: efektivní komunikace. Její absence se totiž přímo odráží na efektivitě a produktivitě celého týmu.

Chaos na pracovišti – zabiják produktivity a motivace

Na mnoho z nás se dennodenně valí hromada zpráv, nařízení a pokynů ve všech možných podobách – některé jsou na nástěnkách, jiné v e-mailových schránkách, další zase na intranetu. Aby toho nebylo málo, někteří kolegové pro komunikaci využívají výhradně chatovací aplikace, další Skype, jiní zase nedají dopustit na e-mail.

Co to má za důsledek? Chaos. Při vyřizování věcí si častokrát nemůžeme vzpomenout, kde jsme danou informaci viděli, slyšeli nebo četli. Tento chaotický dojem následně vede k nejistotě, snížené motivaci a většímu riziko nedorozumění, a to nejen v aktuální koronavirové situaci.

Sjednocená komunikace jako první krok k úspěchu

Aby byla firma úspěšná, musí táhnout za jeden provaz. Nezáleží na tom, zda má 50 či 300 zaměstnanců, ve všech případech je nutné, aby hrála jako sehraný tým. Tohoto výsledku však dosáhnete pouze v případě, kdy vaši zaměstnanci budou mít k dispozici ucelený tok dat, aktuální informace a sjednocený komunikační kanál.

Vsaďte na zaměstnanecký portál

Jednou z alternativ pro řešení výše zmíněného problému může být i implementace zaměstnaneckého portálu. Jedná se o moderní nástroj, který pomáhá se sjednocením firemních informací a komunikačních vláken – to vše v digitálním prostředí.

Zde jsou 4 hlavní benefity, které firmy se zaměstnaneckým portálem získají.

 

1. Informace na jednom místě

Konec nepřehledným nástěnkám a chaosu v komunikaci. Díky zaměstnaneckému portálu budou veškeré informace uloženy na jednom místě. To znamená, že vaši kolegové se už nemusí dokola vyptávat, kde je co uložené a jak to mají najít. Ať už to jsou grafy, textové dokumenty, prezentace, vyhlášení nebo bezpečnostní opatření, se zaměstnaneckým portálem budete ihned vědět, kde se dané informace nacházejí.

2. Aktuálnost informací

Co je platné a co nikoliv? Této otázce se jednou pro vždy vyhnete. Díky zaměstnaneckému portálu budete mít vždy skvělý přehled o časové posloupnosti všech informací. Zaměstnanci tak budou vždy vědět , jakými informacemi se mají řídit a najdou ve svém zaměstnavateli oporu, která jim pomůže plnit jejich úkoly ještě efektivněji.

3. Dostupnost 24/7

Pracovní doba uplynula a přístup k firemním datům je zaměstnancům automaticky zamítnut? U zaměstnaneckého portálu tato situace nehrozí. Ať už si vaši pracovníci chtějí přečíst zprávu od kolegů, podívat se na novinky nebo se zapojit do firemního fóra, portál je pro ně dostupný 24/7. To znamená, že ho mohou využít kdykoliv budou chtít – doma, po cestě z práce nebo ze zahraničí

4. Jednotné komunikační vlákno

Jedna zpráva v e-mailu, druhá na Slacku, třetí na Skypu. V takovém případě si člověk jen těžko pamatuje, na jaké platformě zrovna řešil účetnictví, pracovní výkaz nebo nemocenskou. Zaměstnanecký portál sjednotí veškerou komunikaci do jednoho kanálu, čímž zaměstnancům šetří čas a pomáhá jim rychleji se zorientovat v jednotlivých komunikačních vláknech.

 

Získejte si i vy zaměstnance na svou stranu a dopřejte jim kvalitní moderní nástroj pro zvýšení jejich spokojenosti a loajality. Dopřejte jim zaměstnanecký portál. Chcete vědět více? Prozkoumejte možnosti zaměstnaneckého portálu, nebo se nám rovnou ozvěte. Rádi se s Vámi pobavíme o potenciálu zaměstnaneckého portálu a jeho využití ve vaší firmě.

 

 

 

Autor: Tým SOVA NET, 6. 4. 2020

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.