Testujeme nástroje SERPO a Marketing Miner

9. 10. 2016 Ing. Martin Hill

Kvalitnější výstupy, perfekcionismus, přesnost a rychlost. Přestože jsou online marketingové agentury větví, kde jsou analýzy a měření úspěšnosti kampaní přesnější, požadavky na datově podložené výstupy a předpoklady se neustále stupňují. S rozvojem online marketingových nástrojů nezůstává pozadu ani Česká republika, nyní přichází s kůží na trh nástroje SERPO a Marketing Miner.

V českých luzích a hájích - Quo vadis?

Oba nástroje jsou relativně mladé a v blízké budoucnosti je čekají neustálé změny a zlepšování. Změny vychází přímo na základě zkušeností používání české marketingové obce a každý má možnost ovlivnit přímo více či méně další směřování služeb těchto nástrojů. Sami provozovatelé přijímají zpětnou vazbu a zvažují každou připomínku. To bereme za velké plus. U zahraničních nástrojů nemá naše slovo takovou váhu, a navíc, nástroje mají často své mouchy, z hlediska aplikace funkcí na český internet. V tomto ohledu se máme na co těšit.

sm

Online marketingové nástroje mají na českém trhu konečně své zástupce. Dobře známý Collabim funguje již řadu let, Sklik nám zase pomáhá s návrhem klíčových slov (i přes své nedostatky je hodnotným zdroje dat pro longtail a specifika pro český trh). V dalších oblastech (analýzy klíčových slov, nástroje pro webmastery, technické SEO, aj.) nám nezbývá nic jiného než sáhnout po službách zahraničních stálic, jako je MajesticSEO, Ahrefs, Sreaming Frog nebo například nástroj s mystickým až snad seriálovým názvem Xenu. Na speciální požadavky je pak třeba sáhnout po šikovném programátorovi a vytvořit si vlastní skripty.

SERPO

První testovaný nástroj SERPO, jak už sám název napovídá, slouží k dolování a částečné interpretaci dat ze SERP (search engine result page – výsledky vyhledávání). Užijí jej jak SEO tak PPC konzultanti pro průběžná a strategická rozhodnutí. SERPO se zaměřuje primárně na „špehování“ konkurence, co se textových dat týče – jaké texty používá ve svých kampaních a inzerátech (PPC), jaká klíčová slova používá na webu (a my nikoliv). Výčet funkcí a předností není ve svém výsledku nikterak rozsáhlý, nicméně poskytuje takové vizualizace a data, která bychom manuálně pořídili jen těžko.

Ukázky SERPO výstupů

SERPO výstupy odpovídají e-shopu s elektronikou CZC.cz.

serpo 1

serpo 2

serpo 3

serpo 4

serpo 5

serpo 6

Hodnocení SERPO

SERPO vnímáme jako užitečný nástroj pro prezentaci vstupních analýz. Nástroj je šikovným pomocníkem pro vizualizaci do tendrů, získání nadhledu nad současným stavem a pomůckou pro jeho interpretaci. K získaným datům je nutné přistupovat s rezervou a brát v potaz další souvislosti. Díky SERPO můžeme relativně snadno monitorovat kroky konkurence a realizovat taková opatření, která nám mohou pomoci v zejména v získávání dodatečné návštěvnosti a snižování nákladů na rozpočty v PPC.

Funkce

  • Export dat (xlsx, csv)
  • Vizualizace dat na grafech

Přidaná hodnota pro PPC

  • Monitoring konkurence (změny v kampaních a textech inzerátů)
  • Hledání rezerv v kampaních (opomenutá klíčová slova)
  • Upgrade textů inzerátů

Přidaná hodnota pro SEO

  • Identifikace klíčových slov používaných konkurencí
  • Hledání opomenutých klíčových slov
  • Monitoring pozic klíčových slov ve výsledcích vyhledávání

Nabízené tarify

  • Zdarma (0 Kč/měsíc)
  • Basic (999 Kč/měsíc)
  • Standard (2099 Kč/měsíc)

Marketing Miner

Marketing Miner je analytický nástroj pro online marketéry, který obsluhuje více podoblastí na jednom místě. Data-miningový nástroj pro MacGyvery, jak jej nazývá sám zakladatel projektu Filip Podstavec, je užitečným pomocníkem jak pro operativu, tak i formaci strategie v online marketingovém prostředí. Marketing minerem získáváme data pro:

  • Analýzu klíčových slov a informační architekturu
  • Technické SEO
  • Získávání souvisejících informací o doménách (WHOIS, kontakty, mapa webu, feedy, aj.)
  • Analýzu produktů ve zbožových srovnávačích

Kromě velmi aktivní podpory týmu Marketing Miner je k dispozici také akademie MM, kde jsou zdarma k pročtení potřebné tutoriály, jak pracovat s nástrojem, kdy jej používat a na co, a jak nakládat s pořízenými daty. Pro zapálené analytiky doporučujeme Open Refine, nástroj velmi podobný tabulkovému procesoru MS Excel, který však má i své další výhody (dostupnost předchozích verzí, snadnější práce s velkými soubory dat, nástroje pro interpretaci a automatizaci). K Open Refine doporučujeme také školení na Open Refine.

Ukázky MM výstupů

Ukázky několika výstupů z nástroje Marketing Miner (kompletní báze pod sekcí "Tutoriály" -> https://www.marketingminer.com/cs/academy)

Tab. 1  Datová analýza pro PPC

ppc

Tab. 2  Monitoring médií

monitoring médií

Tab. 3  Analýza produktů pro zbožové vyhledávače

zbožáky

Hodnocení MM

Marketing Miner je velmi užitečným nástrojem pro online marketéry, kteří to s analyzováním dat myslí vážně a pomýšlí na dosahování lepších, ne-li excelentních výsledků z vlastního výkonnostního potenciálu. Představuje možnost získávání užitečných dat pro následná strategická a taktická rozhodnutí. Ocení jej zejména ti, kteří chtějí mít data na jednom místě, nemají možnost vytvořit si vlastní skripty nebo příkazy do scrapovacích programů. V některých podoblastech je možné využít také alternativní nástroje. Marketing Miner je potřeba vnímat pouze jako prostředek usnadnění přístupu k potřebným datům. Cílové informace a interpretaci dat pak musí zajistit erudovaný marketér nebo analytik. Předpokladem užitečnosti výstupu dat pak samozřejmě je akceschopnost klienta a ochota investovat další prostředky do rozvoje webu.

Funkce

  • Automatizované zpracování vstupních dat
  • Pravidelné nebo jednorázové zpracování dat
  • Vkládání dat přes různé vstupy
  • Exporty dat

Přidaná hodnota pro PPC

  • Analýza PPC konkurence ve výsledcích vyhledávání (fráze, titulky, popisky, hodnocení nebo vstupní URL na základě vstupního KW)

Přidaná hodnota pro SEO

  • Měření pozic KW v SERP
  • Zjištění objektivní hledanosti klíčových slov (nástroj „obchází“ nové zjednodušení v plánovači klíčových slov Google Adwords Planner)
  • Kontrola indexace
  • Monitoring online médií
  • Obsahová analýza webu
  • Kontrola originality obsahu
  • Kontrola odkazů apod.

Nabízené tarify

  • Minee (zdarma)
  • Miner (29 USD/měsíc)
  • Digger (59 USD/měsíc)
  • Machine (99 USD/měsíc)

Zaujaly vás možnosti získávání dat o vašem byznyse a konkurenci? Zažádejte si o konzultaci a společně probereme, jak tyto nástroje mohou pomoci právě vám.


Hodnoťte: 12345

O autorovi

Ing. Martin Hill

Ing. Martin Hill

Postavím vašemu webu pevné základy získávání návštěvnosti z vyhledávačů, ze kterých budete těžit ještě dlouho po jejich dokončení.


Rubrika: Blog Tagy: Komentáře: (0)

Zapojte se do diskuze







Fórum zatím neobsahuje žádné příspěvky.