Marketingové tipy a novinky za červen 2021

Připravili jsme pro Vás přehled zpráv a tipů ze světa online marketingu.

Konec modifikované volné shody v Google Ads se blíží

Na konci července už nepůjde v Google Ads vytvářet klíčová slova s modifikátorem volné shody (+klíčové +slovo) a stávající slova v této shodě budou automaticky převedena na frázovou shodu (“klíčové slovo”). Google doporučuje se na změnu připravit už teď a zjistit, jestli někde v účtu nejsou klíčová slova v obou výše zmíněných shodách.

Klíčová slova pro reklamy ve vyhledávání

 

Google Ads zavedl rozšíření o obrázky

Od 27. 5. 2021 je v Google Ads dostupné nové rozšíření reklam ve vyhledávací síti, a to rozšíření o obrázky. Do systému se nahrávají obrázky ve čtvercovém formátu (volitelně i ve formátu 1,91 × 1), které mají důležitý obsah umístěný do 80 % plochy uprostřed obrázku.

Nově můžete využít i rozšíření o dynamické obrázky, díky kterému může Google Ads vybírat vizuální prvky ze vstupní stránky reklamy a přidávat je do stávajících reklam ve vyhledávání. Toto rozšíření se aktivuje na úrovni celého účtu.

Rozšíření o obrázky

Už máte založené GA4?

Na konci roku 2020 spustil Google novou verzi Google Analytics, tedy GA4. Oproti Universal Analytics (tedy aktuálně nejpoužívanější verzi) se liší hlavně tím, že se zaměřuje na události (zatímco Universal Analytics se zaměřují na jednotlivé návštěvy).

Aktuálně doporučujeme souběžné používání Universal Analytics (tedy vašeho aktuálního účtu) a GA4 (abyste začali sbírat do účtu data). Představují totiž dva různé pohledy, které se mohou vzájemně doplňovat. Nové účty GA4 aktuálně neobsahují dostatek dat (např. pro meziroční porovnání), proto doporučujeme pro vyhodnocení stále využívat Universal Analytics.

Základní nastavení GA4

Pokud už GA4 máte, nezapomeňte ani na základní nastavení — u všech doporučujeme vyloučit interní návštěvnost (tedy návštěvnost zaměstnanců nebo třeba marketingové agentury), hlavně u e-shopů se hodí vyloučit platební brány (aby se vám v přehledech neukazovaly jako zdroj objednávek).

Celé GA4 je založené na měření událostí, proto jsme v článku shrnuli i různé typy událostí, se kterými GA4 pracuje, a co je/není třeba nastavovat.

Pět tipů pro optimalizaci PPC do 2021

PPC systémy se vyvíjí, a s tím i best practices. Připravili jsme tedy několik tipů, jak vylepšit kampaně:

  • Pokud používáte automatizované strategie nabídek, zajistěte systému dostatek dat
  • Vyčistěte účet od zbytečného spendu
  • Používejte v reklamě přirozenou řeč
  • Využívejte Google Ads Editor
  • Nezapomeňte experimentovat

Kam dál?

 

Autor: Tým SOVA NET, 1. 7. 2021

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.