5 tipů pro optimalizaci PPC do 2021

Jsme v polovině roku 2021, Google přichází každý měsíc s dalšími novinkami. Těchto aktualizací jsou desítky, proto jsme vám připravili článek s pěti tipy na vylepšení vašeho Google Ads účtu a celkové usnadnění jeho správy.

 

Agregujte sestavy jednotných kampaní, aby měl systém více dat (tedy záměr vs. SKAG)

S příchodem strojového učení se začal PPC ekosystém radikálně měnit. Obecně totiž platí, že čím víc dostanou chytré systémy dat, tím lepší a informovanější změny provádí. V minulosti dávalo smysl segmentovat klíčová slova a jejich jednotlivé shody do separátních sestav a kampaní. Takové nastavení přinášelo lepší přehled pro specialistu a větší kontrolu nad zobrazováním reklam - na specifičtější dotazy zobrazuje specifičtější reklamy, na obecné dotazy pak obecné reklamy. 

Doporučení Googlu v dnešní době však zní jinak - skládejte sestavy podle záměru a dejte prostor strojovému učení. Samo si vybere tu nejrelevantnější reklamu pro danou osobu. SKAGy (Single keyword ad groups) jsou tedy pasé, širší cílení podle záměru je teď in.


Vyčistěte váš Google Ads účet od zbytečného spendu 

Při spravování účtu by měl být hlavní focus na co největší návratnost investice. U výkonnostních kampaní se však často stává, že peníze tečou do reklam se špatnými či ne tak ideálními výsledky. Jak se toho vyvarovat?

Jedna z možností je pročistit si klíčová slova, na které reklamy zobrazujeme. Vylučování klíčových slov je základ pro každého PPCčkaře a určitě by se na opakování této aktivity nemělo zanevřít. Taky je dobré se dívat na klíčová slova skrze paradigma STDC. Největším žroutem investic jsou často moc obecná slova v segmentu SEE či THINK. Pokud má účet limitovaný rozpočet, tak doporučujeme vytvořit na tyto dotazy vlastní, personalizovanou kampaň, popř. je vylučovat úplně. 

Dalším vysokým přínosem pro návratnost investice je Quality score. Co je Quality skóre najdete zde a dokonce máme připravený článek se skripty, které vám s problémem nízkého Quality score jistě pomůžou.

 

Natural language ads - přirozená řeč v reklamě

Dalším zajímavým krokem je využívat v reklamách cílení na klíčová slova podobající se přirozené řeči. Čím dál větší počet lidí tímto způsobem vyhledává na internetu a osobně vyhledávám věci podobným způsobem. Jeden z dalších důvodů, proč zvolit copy a cílení podle přirozené řeči je nárůst uživatelů hledající pomocí hlasového vyhledávání. Nezapomeňte myslet na to, že je nutné v textech servírovat nejrelevantnější informace hned na začátku textu. Lidé jsou často leniví čtenáři.

 

Využívejte Google Ads Editor

Po update 1.6.2. Google Ads Editoru se z tohoto nástroje stává nenahraditelný pomocník každého PPCčkaře. Můžete dělat masové editace, navíc je tvorba reklam jednodušší a přehlednější než v klasickém rozhraní Google Ads. Google Ads editor také umožňuje kampaně kopírovat i mezi účty.

 

 

Nezapomeňte experimentovat

Od roku 2016 nabízí Google Ads možnost experimentovat s kampaněmi, což je skvělý nástroj pro porovnání výsledků změn v kampaních. Nejdřív je třeba vytvořit koncept kampaně, který se následně spustí na specialistou zvolenou dobu. Rozpočet se defaultně rozdělí na 50 %. Je tu i možnost kontrolovat, jakým způsobem se bude reklama uživateli zobrazovat, tzn. jestli má možnost vidět jeden uživatel obě verze reklamy nebo jen jednu, což si systém zapamatuje podle souboru cookie.

 

 

Experimenty zatím fungují jen ve vyhledávací a obsahové síti. V shoppingových kampaně a dalších nových formátech jako Smart a Discovery to zatím nefunguje, ale pracuje se na tom..

 

Závěr: 

Tohle bylo shrnutí, čím okořenit vaše účty na Google. Svět výkonnostní reklamy se rapidně mění a na talíři je čím dál tím víc automatizace. Co může být přínosem kromě zmíněných změn je i změna mindsetu - snažit se upustit kontroly nad granulárními prvky kampaní a soustředit se na zaučování automatů, analytiku a A/B testing.

Autor: Tomáš Knirsch, 15. 6. 2021

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.