Pandemie v PPC kampaních a jak na ni...

Internet, a vlastně i celý svět zaplavují články, infografiky, videa a další obsah zabývající se nákazou COVID-19. Toto virové onemocnění se do našich životů přiřítilo jako vichřice a zamávalo se světem e-commerce nejen u nás. Vliv koronaviru pocítilo v poslední době snad každé zaměstnání a téměř všichni se museli nějakým způsobem přizpůsobit - ať už formou home-office, prodejem ve výdejním okénku, nebo úplným přerušením pracovní činnosti. Také pro práci PPC specialisty znamená aktuální situace novou výzvu a proto jsme pro vás sepsali několik tipů, jak své kampaně přizpůsobit aktuální situaci.

Virus

Analytika

  • pokud pracujete na home-office, nezapomínejte vyloučit svou novou IP adresu ať si uměle nenavyšujete návštěvnost webu

  • zvažte také nastavení nových cílů jako například zobrazení článku o provozu v době karantény

  • kontrolujte změny v chování a vyhledávaných dotazech na webu - je možné, že se začnou vyhledávat úplně jiné produkty - dezinfekční gely, roušky, vitamíny atd.  

  • doplňte si poznámky k časové ose do Google Analytics - za pár let se budete divit, proč došlo k takovému poklesu hledanosti

  • využijte volného času a vyměňte staré konverzní kódy Skliku za nové. Staré kódy přestanou platit od 1.6. 2020. Sklik k tomu sepsal podrobný návod na svém blogu

Kampaně

  • využijte vysoké návštěvnosti na HP Seznamu a otestujte nové druhy cílení 

  • sledujte umístění svých reklam a vyvarujte se zobrazování na webech s nevhodným či citlivým tématem. Vytvořte si v Skliku vlastní reporty umístění a URL, na kterých se vaše reklamy zobrazily 

  • nezapomeňte si aktualizovat otevírací dobu na profilu Firmy.cz a Google Moje Firma 

  • zkontrolujte si rozšíření - nevybízíte k návštěvě pobočky, showroomu?

  • kontrolujte výkonnost automatických nabídek. Neroste vám CPA? Pokud ano, je čas zvážit přechod na manuální nabídky. Automatům může trvat delší dobu, než se naučí s novými podmínkami pracovat a to nás může stát velké peníze. Po ustálení situace by pak navíc musel systém znovu učit a přizpůsobit další změně

  • projděte feedy a opravte osobní odběry

Na co nezapomenout

  • nezastavujte své kampaně, právě teď sedí lidé doma u počítače a hltají veškerý obsah. Návštěvnost Home Page Seznamu roste, návštěvnost Facebooku roste v nejvíce postižených zemích až o 50 % a inzerce se v důsledku slabší konkurence zlevňuje!

  • vytvořte si stránku s informacemi ke Covid-19 a komunikujte zde všechny důležité informace - nezapomeňte doplnit stránku do rozšíření

  • zjistěte, o co lidé nejvíce zajímají a odpovězte na dotazy formou FAQ

  • buďte s klientem v úzkém kontaktu - komunikujte aktuální situaci o změnách v poptávce, aktuální skladové zásoby, změny rozpočtů atd.

  • zvažte zlevnění dopravy - motivujte lidi k omezení využívání Zásilkoven a osobních odběrů

  • využijte času a nachystejte si akční plán na příští rok 

TIP: Společnost Seznam nedávno spustila akci na podporu malých a středních podniků s názvem "Nenecháme vás v tom". Prostřednictvím krátkého formuláře se lze přihlásit a následně získat kredit na inzerci zdarma. Celkem věnuje Seznam podporu firem a živnostníků 100 000 000 Kč. 

S podobným úmyslem přišel také Google, který pro inzerenty aktivní od začátku roku 2019 připravil balíček 340 000 000 dolarů. Ná svém webu Google uvedl, že by k získání kreditu zdarma neměla být nutná žádná akce ze strany inzerentů a kredit by se na účtě měl "objevit" v následujících měsících. 

Co na závěr?

Krize nás čeká, o tom již teď není pochyb. Je jisté, že spousta lidí podlehne panice a kampaně buď úplně vypne, nebo výrazně sníží rozpočty. Zkusme však aktuální situace využít a brát ji jako novou příležitost a možná také získat náskok před dlouholetou konkurencí. Říká se, že z každé krize vyjdou na svět nový inovátoři. Ať už to byl Facebook nebo Alibaba. No a co můžeme pro ekonomiku udělat my? #staypositive and #keepbusy!

Mohlo by vás zajímat:

 

Autor: Martin Brázda, 9. 4. 2020

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.