13 Tipů, jak připravit PPC kampaně na Vánoce

Vánoce se nezadržitelně blíží a tak je nejvyšší čas roztočit vánoční kampaně na plné obrátky. Připravili jsme pro vás 13 bodů, které by si měl každý správce PPC kampaní před Vánocemi pohlídat.

Christmas campaign

1. Analyzujte výsledky z minulých let

Projeďte kampaně z minulých období a vyberte strategie, které fungovaly, oprašte je a spusťte znovu. Méně výkonné strategie naopak přehodnoťte a nevěnujte jim tolik času. Zaměřte se především na to: 

• který typ kampaní přinášel nejrelevantnější návštěvnost?

• které kreativy fungovaly nejlépe?

• které akční nabídky přinesly nejvíce konverzí?

• která publika fungovala nejlépe?

TIP: Aby se vám výsledky lépe analyzovaly, nezapomínejte na správné značkování zdrojů návštěvnosti. V našem článku UTM parametry v Google Ads, Skliku a na Facebooku zjistíte výhody značkování a jak jej nastavit v jednotlivých systémech.

2. Začněte sbírat publika s předstihem

Přemýšlejte o remarketingových publikách, na které chcete během Vánoc cílit, s předstihem. Nejčastěji to budou tyto publika:

• nakoupili v minulosti,

• v minulosti nakoupili více než jednou,

• byli na detailu produktu, ale nenakoupili,

• strávili na stránce xy minut, ale nenakoupili.

TIP: K analýze výkonnosti publik využívejte Report Publik přímo v Google Analytics.

Audience report

3. Použijte vánoční klíčová slova

Můžete vytvořit zcela nové reklamní sestavy, které se zaměří jen na vánoční téma a klíčová slova budou tvořena kombinací vašeho zboží a vánočních výrazů. Před Vánocemi také narůstá počet hledání dotazů typu dárky pro muže nebo tipy na Vánoce.

TIP: V kampaních můžete nastavit odpočet dní do Vánoc. Vždyť Vánoce jsou už za...

Odpočet Google Ads

4. Začněte přemýšlet o strategii promo akcí

Kdy jindy rozdávat radost v podobě dárku zdarma či slevových kupónů, než právě o Vánocích? Tady je pár osvědčených tipů na vánoční akce: 

• dárek zdarma k nákupu nad …,

• doprava zdarma,

• procentuální slevy na první nákup,

• garance doručení do Vánoc. 

5. Neomezujte kampaně nízkými rozpočty

Před Vánocemi se objemy vyhledávání mohou násobně zvýšit. Je tedy třeba upravit rozpočet a kontrolovat výši kreditu, abyste nepřicházeli o zákazníky.

TIP: Pokud chcete mít neustále přehled, co se na vašem Google Ads účtu děje, stáhněte si jeho aplikaci. S hlídáním kreditu na Skliku vám pomůže automatické upozornění při poklesu kreditu.

6. Zdůrazněte dodání do Vánoc

Už jsme to jednou zmiňovali, opakování je však matkou moudrosti. Všichni to známe, zbývají 3 dny do Vánoc a my ještě nemáme všechny dárky. Brouzdáme tedy na internetu a vybíráme je. V tom najednou narazíme na dvě nabídky. Jedna přímo v textu zaručuje doručení do Vánoc, druhá informuje o širokém sortimentu a spokojenosti zákazníků. Kterou nabídku si asi pod tlakem blížících se svátků vyberete?

TIP: Podívejte se na web očima zákazníka - co by jim teď ulehčilo rozhodování? Důležité informace neschovávejte, ale naopak zdůrazněte.

7. Připravte se na nárůst ceny za proklik

To, že jsou Vánoce svátkem klidu a míru neplatí tak úplně pro všechny. Inzerentům před Vánocemi přidělávají vrásky na čele například vyšší ceny za proklik. Čím jsou Vánoce blíže za dveřmi, tím je CPC logicky vyšší.

Pokud máte tedy v kampaních dostatek konverzí (doporučuje je asi 30-40 konverzí za posledních 30 dnů), nezapomeňte si s předstihem zapnout nabídku Cílová návratnost investic do reklamy (ROAS). Tímto způsobem systém překoná fázi učení ještě před začátkem vánočních svátků.

Vyšší CPC logicky znamená také vyšší rozpočty. Připravte proto klienta na vyšší útraty a nelimitujte výkon svých nejvýkonnějších kampaní.

TIP: U svých nejvýkonnějších kampaní kontrolujte denní čerpání kreditu, aby nebyly zbytečně limitovány nízkým rozpočtem. Ne všechny typy kampaní totiž poskytující informace o omezeném rozpočtu.

 

8. Objevujte se na TOP pozicích

Právě v období Vánoc je ten pravý čas využít remarketing ve vyhledávání (RLSA). Právě díky přesnému zacílení pomocí remarketingových seznamů na ty, kteří již na vašem webu byli, získáte velkou konkurenční výhodu.

9. Prodlužujte délku remarketingových publik

Je známým faktem, že délka nákupního procesu se s přicházejícími Vánocemi prodlužujte. Využívejte proto pro remarketing delší seznamy a potenciální zákazníky zachytávejte pomocí opuštěného košíku.

10. Vytuňte své produktové kampaně

Doveďte své kampaně v Nákupech Google i Produktové kampaně na Skliku k dokonalosti. Ujistěte, že máte k produktům přiřazeny správné produktové kategorie a doplněny všechny povinné elementy.

11. Využívejte grafiku s vánoční tématikou

Kdy jindy popustit uzdu fantazii než právě na Vánoce. Vyhrajte se s bannery, dostaňte do nich co nejvíce vánoční tématiky a informujte o speciálních akcích. Získejte nejlepší zásah díky formátům s nejlepšími výsledky CTR. Jejich srovnání najdete v našem článku Velké srovnání povolených formátů pro Sklik, Google Ads A Facebook

Pokud nemáte po ruce grafika, využijte nový formát produktové reklamy od Skliku zvaný Dynamický banner. Jedná se o formát využívající produktovou databázi Zboží.cz. Díky možnosti tvorby vlastní šablony si také můžete doplnit vlastní promo texty a také právě vánočně laděné barvy.

TIP: Vyzkoušejte využívat vánoční barvy v rámci nastavení vlastní barvy u responzivní reklamy. Dávejte však pozor jakou barvu využíváte pro konverzní tlačítko. Obecně totiž platí, že lidé například neradi klikají na červeně podbarvené výzvy k akci.

Responzivní reklama - Volba barvyGoogle Ads - Nastavení barvy

12. Krásné Vánoce přejeme

Nezapomeňte svým zákazníkům popřát krásné Vánoce. Nic vás to nestojí, ale určitě to potěší.

13. Vánocemi kampaně nekončí

Kampaně rozhodně se Štědrým dnem nevypínejte. Mnoho lidí najde pod stromečkem peníze a chystají se je co nejdřív utratit. Je třeba upravit komunikační strategii a připravit kampaně na toto období po obsahové stránce. Pohlídejte si, abyste inzerovali s aktuálními texty a bannery.

Mohlo by vás zajímat:

 

 

 

 

Autor: Martin Brázda, 8. 11. 2019

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.