3 skripty v Google ads, které vám usnadní život.

Každému z nás by se do Google Ads hodila špetka automatizace pro usnadnění života, a to hlavně specialistům s mnoha klienty. Pomocí skriptů v Google Ads můžete naprogramovat velké množství obecných změn, a tím ušetříte čas a případně získatáte data, která v klasických přehledech nenajdete. Připravili jsme si pro vás tři skripty, do kterých se vyplatí investovat čas.

Vytunění Google Ads copy - Ad component script

Tvorba textů do reklam je často střela do prázdna. Dá se řídit podle historicky efektivních reklam, ale Google Ads systém neukáže výkon jednotlivých komponentů textové reklamy. S tímto pomáhá Ad component script. Script rozdělí textovou reklamu na části a přidá k nim metriky. Tyto informace vám pomohou tvořit reklamy na základně získaných dat.

Krom Ad component reportu doporučujeme při tvorbě reklam využívat i vkládaní klíčových slov do textů. Kombinace těchto dvou vychytávek povede k zaručenému zvýšení relevance a proklikovosti reklamy. 

 

Návod na script najdete na webu Search Engine Land


Pro kvalitní skóre kvality - Quality score script

Ke dříve zmíněnému Ad component scriptu se dále hodí Quality score report. Všechna klíčová slova pod zvolenou úrovní skóre kvality označí štítkem a seznam následně zašle na zadavatelem zvolené e-mailové adresy.  

Více o skóre kvality najdete zde. 

Pomocí zvyšování Quality score můžete dramaticky snížit cenu za inzerci. Jeden z komponentů Quality score je očekávaná CTR. Pomocí Ad component reportu můžeme v reklamách užívat texty s nejvyšším CTR, a tím pádem zvyšovat Quality score. 

 

Návod na script najdete zde.


Nebojujte proti sobě - Negative keyword checker 

Pro inzerenty s velkým množstvím kampaní můžou konflikty klíčových slov udělat opravdu humbuk. Případně můžou konflikty nastat, když účet spravuje více specialistů. Negativní klíčová slova mohou tímto kompletně zablokovat zobrazování reklamy na relevantní dotazy.

Negative keyword checker je perfektní řešení tohoto problému. Doporučujeme tento script vždy po větších změnách v kampaních.

 

Návod na script najdete zde.

 

Závěr:

Skripty jsou skvělé a naprogramovat se dá opravdu hodně věcí, ale je třeba se řídit pravidlem 80/20. Investice času by měla vždy přivést větší přínos do budoucna. Tyto skripty se užitečností a rychlostí nasazení opravdu vyplatily. Zvlášť kombinace Ad component scriptu a Quality score scriptu pomáhá kontinuálně zlepšovat Quality score v mnoha účtech. 

Autor: Tomáš Knirsch, 26. 5. 2021

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.