Google Ads ukončuje modifikovanou volnou shodu

Celá léta jsme používali přesnou, frázovou, volnou a modifikovanou volnou shodu. S tím je teď konec, protože Google chystá změny.

Konec modifikované volné shody

Dne 4. 2. 2021 Google oznámil, že zjednodušuje typy shod klíčových slov skrze postupné ukončení modifikátoru volné shody. Modifikátor volné shody a frázová shoda totiž v kampaních často dělají to samé. A tak rozšiřují frázovou shodu na větší zásah. Jako příklad uvádí následující:

„Řekněme, že jste stěhováci a chcete oslovit lidi, kteří se chystají přestěhovat z Prahy. Díky upravené frázové shodě můžete oslovit například uživatele, kteří se chtějí přesunout z Prahy do Brna, aniž by se vaše reklamy zobrazovaly lidem stěhujícím se z Brna do Prahy.“

Pokud bychom v tomto případě použili modifikátor volné shody, reklamy by se zobrazily na oba zmíněné výrazy. Bude tedy potřeba mít na paměti, že se sice frázová shoda rozšiřuje, ale nebude umět prohazovat pořadí klíčového slova („z Prahy do Brna“ ano, z „Brna do Prahy“ ne) tak, jak to fungovalo u modifikátoru volné shody. Tohoto po změně půjde dosáhnout pouze volnou shodou a vylučováním irelevantních klíčových slov.

Kdy se bude rušit modifikátor volné shody?

Google plánuje postupně přecházet na nové fungování od poloviny února. První vlna se bude týkat větších jazyků (angličtina, němčina atd.); čeština se přechodu ve fungování dočká až v červenci 2021.

 

Shody klíčových slov Google ADs

 

Jak se připravit na změnu modifikátoru volné shody?

Google ujišťuje, že změna nepovede ke snížení skóre kvality a vesměs tedy navrhuje nedělat nic. Měli bychom pouze sledovat výkon svých kampaní a na změny reagovat přizpůsobením nabídek, rozpočtů a cílení. Převod totiž může vést k poklesu návštěvnosti. Je vhodné rovněž pravidelně sledovat stránku s doporučeními v Google Ads a zvážit, zda u volné shody u Vašich klíčových slov nepoužít chytré nabídky. Nadále byste měli pracovat s vylučujícími klíčovými slovy — na ně změna nebude mít vliv.

Pokud ještě v červenci budete v účtu mít stejná klíčová slova jak ve frázové shodě, tak v modifikátoru volné shody, Google tuto dvojici od července vyhodnotí jako duplicitu a v Doporučeních jedno ze slov navrhne smazat.

Autor: Tým SOVA NET, 16. 2. 2021

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Your name *
Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.