Velké srovnání povolených formátů pro Sklik, AdWords a Facebook

Občas se stane, že Sklik nebo AdWords zamítne banner a háže hlášky typu „příliš malý rozměr, nepodporovaný formát, více než 20% textu v banneru“. Jak tomu předejít? Rozhodli jsme se, že ulehčíme práci sobě i grafikům a výtvoříme přehled povolených formátů v nejpoužívanějších reklamních systémech. A tady je výsledek…

SKLIK

Horká novinka - brandový formát Branding

V červenci 2018 Sklik zavedl nový formát Branding - grafický formát obklopující obsah na zavedených obsahových webech. Pokud při čtení skrolujete, banner zůstává na stranách.

Co musí splňovat?

  • Jedná se o běžný statický obrázek o rozměrech 2000x1400 px.
  • Max. datová velikost obrázku 500 kB.

Grafik by se při výrobě měl držet viditelných zón - přesné rozložení najdete v maketě Skliku. Při výrobě vám může pomoct i technická spedifikace  tohoto formátu. Další tipy k  založení kampaní, využití nebo ke způsobu platby najdete na blogu Seznamu v novém článku o formátu Branding.

Kombinovaná reklama

Kombinovaná reklama od Skliku se používá v obsahové sítí a skládá se až ze 4 obrázků doplněných o texty. Systém vždy vybere prvky, které se nejlépe hodí a postará se o maximální výkon. Kombinovaná reklama tedy obsahuje obdélníkový a čtvercový obrázek, čtvercové a obdélníkové logo, krátký a dlouhý titulek, popisek a název firmy, měřící šablonu a cílovou URL pro mobil.

Jaká jsou tedy pravidla?

  • Čtvercový ani obdélníkový obrázek nesmí obsahovat animace ani text, který zabíra více než 20% velikosti obrázku.
  • Podporované formáty jsou JPEG, JPG, PNG, GIF.
  • Maximální datová velikost je 1 MB.
  • Obrázek může být oříznutý až o 7 %, důležité prvky by se tedy neměly nacházet v krajích

kombinovana-reklama

Minimální rozměry jsou pro: čtverec 300 x 300 px, obdélník 600 x 314 px, logo 128 x 128 px resp. 512 x 128 px 

Doporučené rozměry jsou pro: čtverec 1200 x 1200 px, obdélník 1200 x 628 px, logo 1200 x 1200 px resp. 1200 x 300 px

Seznam připravil i další typy pro kombinované reklamy:

  • Vždy se zobrazuje jen krátký nebo dlouhý titulek
  • v některých umístěních se nezobrazuje popisek - z dlouhého titulku by mělo být jasné hlavní sdělení
  • Z loga by měl být patrný název firmy
  • Ve čtvercovém logu by nemělo být obdélníkové
  • Logo by nemělo mít zbytečně velké okraje a barevné pozadí

Náhledy všech aktivních šablon kombinované reklamy si můžete prohlédnout v nápovědě Skliku.

TIP: Kombinovaná reklama je kompatibilní s responsivní reklamou AdWords, je plně editovatelná přes AdWords editor a je možné vytvořit import i export ve formátu ZIP.

Grafická reklama

Sklik v květnu 2017 zrušil některé formáty grafické reklamy a zůstalo 11 podporovaných rozměrů, které můžete v obsahové síti využít.

Jaká jsou pravidla?

  • Podporované formáty jsou JPEG, JPG, PNG, GIF.
  • Maximální datová velikost je 150 kB.
  • Délka animace není omezená, ale doporučení je do 30 s
  • Podporované rozměry bannerů:
    • Svislé bannery 160 x 600, 300 x 600300 x 300
    • Vodorovné bannery 300 x 250, 320 x 100, 480 x 300, 728 x 90, 970 x 210, 970 x 310

TIP: Sklik uvádí, že nejvyšší míru prokliku mají formáty 480x300, 300x250, 300x300, 320x100, 300x600 a 970x310, z mobilních bannerových ploch je to formát 300x250. 

Na co je třeba dát si pozor?

  • reklama musí vyplňovat celou plochu, ale nesmí přecházet za vymezený prostor
  • obsah reklamy by měl být vodorovný, čitelný zleva doprava bez naklopení či přetočení
  • reklama nesmí napodobovat textové inzeráty, systémová nebo webová upozornění apod., dále nesmí mít průhledné pozadí
  • díky špatným výsledkům budou postupně reklamní síť opouštět formáty 468x60 a 930x180
  • v animované reklamě nejsou povolené rušivé efekty jako je nadměrné blikání
  • animovaná reklama se nemůže zobrazovat na HP Seznam a Email.cz

 

Sklik bannery pro Zboží.cz

Inzerovat prostřednictvím bannerů je možné i na Zboží.cz. K dispozici je formát pro desktopy a pro mobilní zařízení. Podporované formáty jsou JPG, PNG, GIF a maximální datová velikost souboru je 100 kB.

Desktop

  • 970 x 310 px v dolní části výpisu produktů

Mobil

  • 300 x 300 px ve spodní části výsledků vyhledávání a kategorií, v detailu produktu pod seznamem obchodů

TIP: Zajímá vás, jaké bannery je možné využít na jednotlivých webech Seznamu? Pro lepší představu vytvořil Seznam přehled pozice Skliku na webech Seznam.cz

 

ADWORDS

Responsivní reklama

Responsivní reklamy jsou v Google AdWords k dispozici už poměrně dlouho, takže je určitě důvěrně znáte. Neuškodí si ale zopakovat základní pravidla.

Velikost, vzhled a formát reklamy se vždy přizpůsobí dostupnému prosotru. Do reklam tedy vkládáte čtvercový a obdélníhový obrázek (1,91:1), čtvercové nebo obdélníkové logo (4:1) s průhledným pozadím, krátký a dlouhý nadpis, popisek, název firmy, cílovou URL a u dynamických responsivích reklamu můžete přidat propagační text a předponu ceny. Náhled ukazuje několik možných reklam, ale v obsahové síti se může objevit mnoho různých rozvržení.

Co tedy musí responsivní reklamy splňovat?

  • Čtvercový i obdélníkový obrázek by měl obsahovat maximálně 20% textu (což platí i pro loga obsahující text).
  • Podporované formáty jsou JPEG, JPG, PNG. Na rozdíl od kombinované reklamy v Skliku, responzivní reklama nepodporuje formát GIF.
  • Maximální datová velikost je 1 MB.
  • U některých reklamních prostor může dojít k horizontálnímu oříznutí obrázku až o 5 % na každé straně.

Responzivní reklama AdWords

Minimální rozměry jsou pro: čtverec 300 x 300 px, obdélník 600 x 314 px, logo 128 x 128 px, resp. 512 x 128 px 

Doporučené rozměry jsou: čtverec 1200 x 1200 px, obdélník 1200 x 628 px, logo 1200 x 1200 px, resp. 1200 x 300 px

 

Grafická reklama

Google AdWords podporuje celou řadu formátů grafické reklamy. Následující přehled ukáže, jaké rozměry je vhodné využít.

Jaká jsou pravidla?

  • Podporované formáty jsou JPG, PNG, GIF.
  • Maximální datová velikost je 150 kB.

Podporované rozměry bannerů:

  • Čtverec a obdélník  200 x 200, 240 x 400, 250 x 250, 250 x 360, 300 x 250, 336 x 280, 580 x 400
  • Svislé bannery 120 x 600, 160 x 600, 300 x 600, 300 x 1050
  • Vodorovné bannery 468 x 60, 728 x 90, 930 x 180, 970 x 90, 970 x 250, 980 x 120
  • Mobilní bannery 300 x 50, 320 x 50, 320 x 100. 

TIP: Google AdWords doporučuje využít zejména formáty 336x280, 300x250, 728x90, 300x600, 320x100.

 

 

FACEBOOK

Na závěr se podíváme i na Facebook - jaké formáty využijete na Facebookové stránce, v příspěvcích nebo v reklamách.

HLAVNÍ FOTKY

  • Úvodní fotka Facebook stránky: 828 x 315 px
  • Profilová fotka Facebook stránky: 160 x 160 px
  • Fotka skupiny: 828 x 315 px
  • Fotka události: 784 x 295 px

PŘÍSPĚVKY

  • Odkaz na webové stránky: 1200 x 628 px
  • Fotka (obdélník): 940 x 788 px
  • Citát (čtverec): 800 x 800 px

FACEBOOK REKLAMY

  • Odkaz na webové stránky: 1200 x 628 px
  • Rotující fotky: 1080 x 1080 px
  • Propagace Facebook stránky: 1200 x 444 px
  • Propagace události: 1200 x 444 px

Stejně jako pro responzivní a kombinovanou reklamu, také v reklamě na Facebooku platí „pravidlo 20%“. Facebook však nabízí vlastní nástroj pro kontrolu překrytí textem, který váš obrázek rozdělí do 25 čtverečků, kdy každý reprezentuje 4%. Vy si poté zvolíte počet čtverečků s textem a zjistíte, kolik procent textu je v obrázku.

Facebook Grid Tool

TIP: Formát 1200x628 px je možné využít v Skliku, Google AdWords i Facebooku, což vám může usnadnit tvorbu grafiky.

Co na závěr?

Pokud nemáte po ruce grafika, rychlou záchranou může být bezplatný nástroj Canva

 

Autor: Tým SOVA NET, 21. 6. 2018

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.