Velké srovnání povolených formátů pro Sklik, AdWords a Facebook

Občas se stane, že Sklik nebo AdWords zamítne banner a háže hlášky typu „příliš malý rozměr, nepodporovaný formát, více než 20 % textu v banneru“. Jak tomu předejít? Rozhodli jsme se, že ulehčíme práci sobě i grafikům a výtvoříme přehled povolených formátů v nejpoužívanějších reklamních systémech. A tady je výsledek.

SKLIK

Horká novinka  brandový formát Branding

V červenci 2018 Sklik zavedl nový formát Branding  grafický formát obklopující obsah na zavedených obsahových webech. Pokud při čtení skrolujete, banner zůstává na stranách.

Co musí splňovat?

  • Jedná se o běžný statický obrázek o rozměrech 2000×1400 px.
  • Max. datová velikost obrázku 500 kB.

Grafik by se při výrobě měl držet viditelných zón  přesné rozložení najdete v maketě Skliku. Při výrobě vám může pomoct i technická spedifikace  tohoto formátu. Další tipy k  založení kampaní, využití nebo ke způsobu platby najdete na blogu Seznamu v novém článku o formátu Branding.

Kombinovaná reklama

Kombinovaná reklama od Skliku se používá v obsahové sítí a skládá se až ze 4 obrázků doplněných o texty. Systém vždy vybere prvky, které se nejlépe hodí a postará se o maximální výkon. Kombinovaná reklama tedy obsahuje obdélníkový a čtvercový obrázek, čtvercové a obdélníkové logo, krátký a dlouhý titulek, popisek a název firmy, měřící šablonu a cílovou URL pro mobil.

Jaká jsou tedy pravidla?

  • Čtvercový ani obdélníkový obrázek nesmí obsahovat animace ani text, který zabíra více než 20 % velikosti obrázku.
  • Podporované formáty jsou JPEG, JPG, PNG, GIF.
  • Maximální datová velikost je 1 MB.
  • Obrázek může být oříznutý až o 7 %, důležité prvky by se tedy neměly nacházet v krajích

kombinovana-reklama

Minimální rozměry jsou pro: čtverec 300×300 px, obdélník 600×314 px, logo 128×128 px, resp. 512×128 px 

Doporučené rozměry jsou pro: čtverec 1200×1200 px, obdélník 1200×628 px, logo 1200×1200 px, resp. 1200×300 px

Seznam připravil i další typy pro kombinované reklamy:

  • Vždy se zobrazuje jen krátký nebo dlouhý titulek
  • v některých umístěních se nezobrazuje popisek  z dlouhého titulku by mělo být jasné hlavní sdělení
  • Z loga by měl být patrný název firmy
  • Ve čtvercovém logu by nemělo být obdélníkové
  • Logo by nemělo mít zbytečně velké okraje a barevné pozadí

Náhledy všech aktivních šablon kombinované reklamy si můžete prohlédnout v nápovědě Skliku.

TIP: Kombinovaná reklama je kompatibilní s responsivní reklamou AdWords, je plně editovatelná přes AdWords editor a je možné vytvořit import i export ve formátu ZIP.

Grafická reklama

Sklik v květnu 2017 zrušil některé formáty grafické reklamy a zůstalo 11 podporovaných rozměrů, které můžete v obsahové síti využít.

Jaká jsou pravidla?

  • Podporované formáty jsou JPEG, JPG, PNG, GIF.
  • Maximální datová velikost je 150 kB.
  • Délka animace není omezená, ale doporučení je do 30 s
  • Podporované rozměry bannerů:
    • Svislé bannery 160×600, 300×600300x300
    • Vodorovné bannery 300x250, 320x100, 480x300, 728x90, 970x210, 970x310

TIP: Sklik uvádí, že nejvyšší míru prokliku mají formáty 480×300, 300×250, 300×300, 320×100, 300×600 a 970×310, z mobilních bannerových ploch je to formát 300×250. 

Na co je třeba dát si pozor?

  • reklama musí vyplňovat celou plochu, ale nesmí přecházet za vymezený prostor
  • obsah reklamy by měl být vodorovný, čitelný zleva doprava bez naklopení či přetočení
  • reklama nesmí napodobovat textové inzeráty, systémová nebo webová upozornění apod., dále nesmí mít průhledné pozadí
  • díky špatným výsledkům budou postupně reklamní síť opouštět formáty 468×60 a 930×180
  • v animované reklamě nejsou povolené rušivé efekty jako je nadměrné blikání
  • animovaná reklama se nemůže zobrazovat na HP Seznam a Email.cz

 

Sklik bannery pro Zboží.cz

Inzerovat prostřednictvím bannerů je možné i na Zboží.cz. K dispozici je formát pro desktopy a pro mobilní zařízení. Podporované formáty jsou JPG, PNG, GIF a maximální datová velikost souboru je 100 kB.

Desktop

  • 970×310 px v dolní části výpisu produktů

Mobil

  • 300×300 px ve spodní části výsledků vyhledávání a kategorií, v detailu produktu pod seznamem obchodů

TIP: Zajímá vás, jaké bannery je možné využít na jednotlivých webech Seznamu? Pro lepší představu vytvořil Seznam přehled pozice Skliku na webech Seznam.cz

 

ADWORDS

Responsivní reklama

Responsivní reklamy jsou v Google AdWords k dispozici už poměrně dlouho, takže je určitě důvěrně znáte. Neuškodí si ale zopakovat základní pravidla.

Velikost, vzhled a formát reklamy se vždy přizpůsobí dostupnému prosotru. Do reklam tedy vkládáte čtvercový a obdélníhový obrázek (1,91:1), čtvercové nebo obdélníkové logo (4:1) s průhledným pozadím, krátký a dlouhý nadpis, popisek, název firmy, cílovou URL a u dynamických responsivích reklamu můžete přidat propagační text a předponu ceny. Náhled ukazuje několik možných reklam, ale v obsahové síti se může objevit mnoho různých rozvržení.

Co tedy musí responsivní reklamy splňovat?

  • Čtvercový i obdélníkový obrázek by měl obsahovat maximálně 20 % textu (což platí i pro loga obsahující text).
  • Podporované formáty jsou JPEG, JPG, PNG. Na rozdíl od kombinované reklamy v Skliku, responzivní reklama nepodporuje formát GIF.
  • Maximální datová velikost je 1 MB.
  • U některých reklamních prostor může dojít k horizontálnímu oříznutí obrázku až o 5 % na každé straně.

Responzivní reklama AdWords

Minimální rozměry jsou pro: čtverec 300×300 px, obdélník 600×314 px, logo 128×128 px, resp. 512×128 px 

Doporučené rozměry jsou: čtverec 1200×1200 px, obdélník 1200×628 px, logo 1200×1200 px, resp. 1200×300 px

 

Grafická reklama

Google AdWords podporuje celou řadu formátů grafické reklamy. Následující přehled ukáže, jaké rozměry je vhodné využít.

Jaká jsou pravidla?

  • Podporované formáty jsou JPG, PNG, GIF.
  • Maximální datová velikost je 150 kB.

Podporované rozměry bannerů:

  • Čtverec a obdélník  200×200, 240×400, 250×250, 250×360, 300×250, 336×280, 580×400
  • Svislé bannery 120×600, 160×600, 300×600, 300×1050
  • Vodorovné bannery 468×60, 728×90, 930×180, 970×90, 970×250, 980×120
  • Mobilní bannery 300 x 50, 320 x 50, 320 x 100. 

TIP: Google AdWords doporučuje využít zejména formáty 336×280, 300×250, 728×90, 300×600, 320×100.

 

 

FACEBOOK

Na závěr se podíváme i na Facebook – jaké formáty využijete na Facebookové stránce, v příspěvcích nebo v reklamách.

HLAVNÍ FOTKY

  • Úvodní fotka Facebook stránky: 828×315 px
  • Profilová fotka Facebook stránky: 160×160 px
  • Fotka skupiny: 828×315 px
  • Fotka události: 784×295 px

PŘÍSPĚVKY

  • Odkaz na webové stránky: 1200×628 px
  • Fotka (obdélník): 940×788 px
  • Citát (čtverec): 800×800 px

FACEBOOK REKLAMY

  • Odkaz na webové stránky: 1200×628 px
  • Rotující fotky: 1080×1080 px
  • Propagace Facebook stránky: 1200×444 px
  • Propagace události: 1200×444 px

Stejně jako pro responzivní a kombinovanou reklamu, také v reklamě na Facebooku platí „pravidlo 20 %“. Facebook však nabízí vlastní nástroj pro kontrolu překrytí textem, který váš obrázek rozdělí do 25 čtverečků, kdy každý reprezentuje 4 %. Vy si poté zvolíte počet čtverečků s textem a zjistíte, kolik procent textu je v obrázku.

Facebook Grid Tool

TIP: Formát 1200×628 px je možné využít v Skliku, Google AdWords i Facebooku, což vám může usnadnit tvorbu grafiky.

Co na závěr?

Pokud nemáte po ruce grafika, rychlou záchranou může být bezplatný nástroj Canva

 

Autor: Tým SOVA NET, 21. 6. 2018

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.