Velké srovnání povolených formátů pro Sklik, Google Ads a Facebook

Občas se stane, že Sklik nebo Google Ads zamítne banner a háže chybové hlášky. Jak tomu předejít? Rozhodli jsme se, že vytvoříme přehled povolených formátů v nejpoužívanějších reklamních systémech. A tady je výsledek.

SKLIK

Brandový formát Branding

Od července 2018 je možné v Skliku využívat i formát Branding  velmi zajímavý grafický formát obklopující obsah ze tří stran. Pokud při čtení skrolujete dolů, banner zůstává na stranách. V kampani Sklik doporučuje nastavit platbu za tisíc zobrazení (CPT) a CPT nastavit alespoň na 110 Kč a výš (v předvánoční a vánoční sezóně je potřeba si připlatit)

Co musí splňovat?

  • Formát JPG o rozměrech 2000x1400 px, max. datová velikost obrázku 500 kB.
  • Kreativa nesmí být transparentní, musí vyplňovat celý prostor (i prostor překrytý stránkou) a musí dodržet min. ochrannou vzdálenost 100 px od okraje stránky směrem dovnitř
  • hlavní sdělení musí být umístěno nahoře v prostoru 1366x720 (mimo nesmí zasahovat texty a logotypy)
  • text nesmí zabírat víc než 1/2 viditelné plochy

Přesné rozložení prvků najdete v maketě Skliku. Při výrobě vám může pomoct i technická specifikace  tohoto formátu. Správné rozložení prvků je možné ověřit v nástroji pro Kontrolu viditelných oblastí. Další tipy k  založení kampaní, využití nebo ke způsobu platby najdete na blogu Seznamu v novém článku o formátu Branding.

Maketa formátu Branding

 

Kombinovaná reklama

Kombinovaná reklama se zobrazuje v obsahové sítí a skládá se z 3 textových polí, 2 ilustračních obrázků názvu firmy a firemního loga, které Sklik automaticky skládá podle toho, jak se nejlépe hodí. Ve výsledné reklamě se tedy nezobrazují všechny prvky najednou.

Jaká jsou tedy pravidla?

  • Čtvercový ani obdélníkový ilustrační obrázek nesmí obsahovat uměle vložený text (jako ilustrační obrázek není možné použít reklamní banner)
  • Podporované formáty jsou JPEG, JPG, PNG, GIF.
  • Maximální datová velikost je 1 MB.
  • Obrázek může být oříznutý až o 7 %, důležité prvky by se tedy neměly nacházet v krajích.

kombinovaná reklama Sklik

Doporučené rozměry jsou pro:

  • Ilustrační obrázek: čtverec (1:1): 1200x1200 px (min. 300x300 px), obdélník (1,91:1) 1200x628 px (min. 600x314 px),
  • čtvercové logo (1:1): 1200x1200 px, obdélníkové logo (4:1): 1200x300 px

Seznam připravil i další typy pro kombinované reklamy:

  • Vždy se zobrazuje jen krátký nebo dlouhý titulek.
  • V některých umístěních se nezobrazuje popisek  z dlouhého titulku by mělo být jasné hlavní sdělení.
  • Z loga by měl být patrný název firmy.
  • Ve čtvercovém logu by nemělo být obdélníkové.
  • Logo ani obrázek by neměly mít zbytečně velké okraje a barevné pozadí.
  • Může dojít k oříznutí obrázku až o 7 % – na okrajích by nemělo být nic důležitého.

Náhledy všech aktivních šablon kombinované reklamy si můžete prohlédnout v nápovědě Skliku.

TIP: Kombinovaná reklama je kompatibilní s responzivní reklamou Google Ads, je plně editovatelná přes AdWords editor a je možné vytvořit import i export ve formátu ZIP.

POZOR! Od 1. 5. 2019 Sklik zakázal vkládání textu do obráků v kombinovaných reklamách. Na obrázek, na němž je produkt na sobě mající text, se pravidlo nevztahuje, pokud k popsanému produktu není přidán dodatečný text. Reklamy, které byly schváleny před 1. 5. 2019 a nepřesahují 20% podíl textu v reklamě, budou ponechány ve výdeji. 

 

Grafická reklama

Sklik v posledních letech zrušil některé formáty grafické reklamy a zůstalo 9 podporovaných rozměrů, které můžete v obsahové síti využít.

Jaká jsou pravidla?

  • Podporované formáty jsou JPEG, JPG, PNG, GIF.
  • Maximální datová velikost je 150 kB
  • Délka animace není omezená, ale doporučení je do 30 s.
  • Podporované rozměry bannerů:
    • Svislé bannery 160×600, 300×600
    • Kostky: 300x300
    • Vodorovné bannery 300x250, 320x100, 480x300, 728x90, 970x210, 970x310

TIP: Podle Skliku mají největší zásah tyto rozměry bannerů a při tvorbě byste na ně určitě neměli zapomenout: 300x600, 480x300, 300x250, 970x310, 320x100, 300x300

Sklik uvádí následující seřazení CTR podle formátu banneru:

 Formát banneru a jeho CPC

Podobný návod poskytují i pro mobilní bannerové plochy (podle počtu prokliků):

Hierarchizace CTR mobilních bannerů

TIP: Od října 2019 je v rámci Skliku dostupný prémiový mobilní formát 480x480. Více informací o tom, kde a jak se bude formát zobrazovat najdete zde

Na co je třeba dát si pozor?

  • Reklama musí vyplňovat celou plochu, ale nesmí přecházet za vymezený prostor.
  • Texty a obrázky musí být jasně čitelné a relevantní. Obsah reklamy by měl být vodorovný, čitelný zleva doprava bez naklopení či přetočení.
  • Reklama nesmí napodobovat textové inzeráty, systémová nebo webová upozornění apod., dále nesmí mít průhledné pozadí.
  • V animované reklamě nejsou povolené rušivé efekty jako je nadměrné blikání.
  • Reklamní sdělení nesmí porušovat autorská práva.

 

Sklik bannery pro Zboží.cz

Inzerovat prostřednictvím bannerů je možné i na Zboží.cz. K dispozici je formát pro desktopy a pro mobilní zařízení. Podporované formáty jsou JPG, PNG, GIF a maximální datová velikost souboru je 100 kB.

Desktop

  • 970×310 px v dolní části výpisu produktů.
  • Podporované formáty jsou: JPG, PNG a GIF.
  • Formát HTML5 musí být maximální velikosti do 500 kB.
  • Je zde také možnost videobanneru (obrázek + video v rámci jednoho banneru) a dynemického HTML banneru.

Mobil

  • 300×300 px ve spodní části výsledků vyhledávání a kategorií, v detailu produktu pod seznamem obchodů.
  • Podporované jsou formáty JPG, PNG, GIF.
  • Reklama HTML5 může mít maximálně 200 kB.
  • Banner pro RTB (real-time-bidding): 300×250 px, jinak platí stejné podmínky uvedené výše.

TIP: Zajímá vás, jaké bannery je možné využít na jednotlivých webech Seznamu? Pro lepší představu vytvořil Seznam přehled pozice Skliku na webech Seznam.cz

 

Google Ads

Responzivní reklama

Responzivní reklamy jsou v Google Ads k dispozici už poměrně dlouho, takže je určitě důvěrně znáte. Neuškodí si ale zopakovat základní pravidla.

Velikost, vzhled a formát reklamy se vždy přizpůsobí dostupnému prosotru. Do reklam tedy vkládáte čtvercový (1:1) a obdélníhový obrázek (1,91:1), čtvercové (1:1) nebo obdélníkové logo (4:1) s průhledným pozadím, krátký a dlouhý nadpis, popisek, název firmy, cílovou URL a u dynamických responsivích reklam můžete přidat propagační text a předponu ceny. Náhled ukazuje několik možných reklam, ale v obsahové síti se může objevit mnoho různých rozvržení.

Co tedy musí responzivní reklamy splňovat?

  • Čtvercový i obdélníkový obrázek by měl obsahovat maximálně 20 % textu (což platí i pro loga obsahující text).
  • Podporované formáty jsou JPEG, JPG, PNG. Na rozdíl od kombinované reklamy v Skliku, responzivní reklama nepodporuje formát GIF.
  • Maximální datová velikost je 5 120 kB.
  • U některých reklamních prostor může dojít k horizontálnímu oříznutí obrázku až o 5 % na každé straně.
  • Můžete nahrát až 15 marketingových obrázků a 5 log.
  • Je zde možnost použití videa z YouTube, které musí mít maximálně 30 s a následující formát: 16:9, 1:1, 4:3, 9:16.

Responzivní reklama AdWords

Doporučené rozměry jsou:

  • Ilustrační obrázek: na šířku (poměr stran 1,91:1): min. 600x314 px, čtverec (poměr stran 1:1): min. 300x300 px
  • Logo: čtvercové (1:1): 1200x1200 (min. 128x128), na šířku (4:1): 1200x300 (min. 512x128).

 

Grafická reklama

Google AdWords podporuje celou řadu formátů grafické reklamy. Následující přehled ukáže, jaké rozměry je vhodné využít.

Jaká jsou pravidla?

  • Podporované formáty jsou JPG, PNG, GIF.
  • Maximální datová velikost je 150 kB.

Podporované rozměry bannerů:

  • Čtverec a obdélník  200×200, 240×400, 250×250, 250×360, 300×250, 336×280, 580×400
  • Svislé bannery 120×600, 160×600, 300×600, 300×1050
  • Vodorovné bannery 468×60, 728×90, 930×180, 970×90, 970×250, 980×120
  • Mobilní bannery 300 x 50, 320 x 50, 320 x 100. 

Animovaná reklama

  • Podporovaný formát GIF.
  • Délka animace nesmí přesáhnout 30 sekund.
  • Maximální frekvence je 5 obrázků za vteřinu (FPS).
  • Reklama může běžet ve smyčce, po 30 sekundách se však musí zastavit.

TIP: Google AdWords doporučuje využít zejména formáty 336x280, 300x250, 728x90, 300x600, 320x100.

 

AMP reklamy

Reklamy AMP HTML (accelerated mobile project) jsou reklamy zaměřené na rychlejší načítání na mobilních zařízeních. Umožňují kreativnější prezentaci reklam v nových formátech, ale podporují i ty staré.

  • Můžete nahrát soubor ve formátu ZIP obsahující 1 dokument HTML a až 39 multimediálních podkladů. Celková velikost souboru ZIP nesmí překročit 150 KiB.
  • Reklamy musí dodržovat pravidla a pro validaci reklam můžete použít dostupný validátor.

 

Reklamy ve formátu HTML5

Tento formát reklamy nemají k dispozici všichni inzerenti, ale je možné poslat žádost o přístup k formátu HTML5. Jsou po podání žádosti přístupné klientům Google Ads, kteří od založení svého účtu už utratili alespoň 1 000 dolarů, tedy zhruba 22 000 Kč. Zároveň je nutné mít dobrou platební kázeň a neporušovat zásady stanovené Googlem. Pokud inzerent měl za existenci účtu útratu vyšší než 9 000 dolarů, tedy zhruba 211 000 Kč, jsou reklamy HTML5 přístupné i bez podání žádosti.

  • Formáty: Soubor ZIP obsahující soubor HTML a volitelně i CSS, JS, GIF, PNG, JPG, JPEG nebo SVG
  • Reklamy je možné ověřit pomocí validátoru HTML5.
  • Reklamy HTML5 je možné vytvořit v nástroji Google Web Designer (jako prostředí je třeba zadat Google Ads)
  • Reklamy HTML5 mohou být statické i dynamické.

 

 

FACEBOOK

Na závěr se podíváme i na Facebook – jaké formáty využijete na Facebookové stránce, v příspěvcích nebo v reklamách. Facebook nabízí množství formátů, které můžete pro svoji prezentaci využít: fotky, video, stories, 360° video, reklamu v Messengeru, rotující formát reklamy (také zvaný carousel), prezentaci, sbírku nebo přehrávatelné reklamy.

Obrázek

Video

Sbírka

Rotující formát carousel

Informace k dalším formátům reklam jsou v nápovědě Facebooku. 

Stejně jako pro responzivní a kombinovanou reklamu, také v reklamě na Facebooku platí „pravidlo 20 %“. Facebook však nabízí vlastní nástroj pro kontrolu překrytí textem, který váš obrázek rozdělí do 25 čtverečků, kdy každý reprezentuje 4 %. Vy si poté zvolíte počet čtverečků s textem a zjistíte, kolik procent textu je v obrázku.

Facebook Grid Tool

TIP: Formát 1200×628 px je možné využít v Skliku, Google AdWords i Facebooku, což vám může usnadnit tvorbu grafiky.

Co na závěr?

Pokud nemáte po ruce grafika, rychlou záchranou může být bezplatný nástroj Canva

 

Autor: Tým SOVA NET, 21. 6. 2019

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.