15 tipů, jak na Nákupy Google

Pro mnohé inzerenty na Google jsou Nákupy Google jejich hlavním zdrojem příjmů. Ne všichni je však využívají na maximum svého potenciálu. Právě proto jsme pro vás připravili 15 rad, jak svou inzerci v nákupech nakopnout ještě víc.  

Začněte optimalizací feedu

  • Ještě před samotným nahráním feedu se ujistěte, že váš web má aktivovaný SSL certifikát. E-shopy bez HTTPS totiž v Nákupech Google již inzerovat nesmějí!
  • Obrázky hrají v Nákupech Google zásadní roli. To není nic nového. I tak se ovšem stále setkáváme s e-shopy, které ve svém feedu posílají pouze jednu fotku k produktu. Dle výzkumů se více jak 70 % dotázaných vyjádřilo, že aby si produkt dokázali skutečně vybrat, vyžadují alespoň 3 fotky produktu. Z toho vyplývá doporučení Google poskytnout minimálně 3 fotky pro každý produkt. Samozřejmě platí, že čím více, tím lépe. Maximální počet fotek k jednomu produktu je hlavní fotka + 10 dalších. Fotky by měly být v co nejvyšší kvalitě, bez vodoznaků a minimálně 800x800 px. Velikost fotky nesmí přesáhnout 10 MB. Pro hlavní fotku se také doporučuje využít bílé pozadí.
  • Doplňujte do titulku klíčové slovo, barvu, velikost, pohlaví či jiné relevantní atributy. Složení titulku se samozřejmě bude lišit podle inzerovaného zboží.       

           Oblečení:

        Značka + Pohlaví + Typ Produktu + Další Atributy (velikost, barva, materiál...)

           Elektronika

Značka + Atributy + Typ produktu + Model

  • Využívejte dostatečně místa pro popis produktu. Ačkoliv Google povoluje až 10 000 znaků, doporučuje se vlézt se do 500 - 1000 znaků. Do popisku rozhodně uvádějte klíčové slova a nejrelevantnější atributy jako velikost, barvu, pohlaví, věkovou skupinu atd. Dále by se v popisku měla objevit i informace o použitém materiálu.

  • Nebojte se experimentovat a obměňovat fotky a popisky svých produktů!

  • Používejte oficiální google product kategorie!

Optimalizujte kampaně

  • Věnujte čas členění kampaně! Možností jak kampaň v Nákupech Google dělit je hned několik. Nejvíce se asi pracuje s dělením do skupin podle ceny, kdy dražším produktům přidělujeme vyšší nabídku za proklik. Často se také setkáváme s dělením dle kategorie či značky. Asi nejpropracovanější přístup představil na Marketing Festivalu Martin Roettgerding.

  • Pro lepší kontrolu vydělte best-selling produkty do samostatné kampaně.

  • Čas od času se přihlaste do samotného Merchant Center, jestli na vás nevyskočí nějaká chybová hláška.

  • Nezapomínejte na úpravy nabídek dle nejvýkonnějších hodin, dnů v týdnu, ale i místa.

  • Sledujte konverzní poměr na mobilních zařízení. U produktů nad 3000 Kč se doporučuje mobilní zařízení začít omezovat.

  • Procházejte report vyhledávání a vylučujte nerelevantní dotazy.

  • Sledujte konkurenční metriky přímo v Google Ads. Snáze tak zjistíte, jestli vaše kampaně dosahují maxima svého potenciálu.

  • Používejte remarketingové seznamy. Pro lidi, kteří již na vašem webu byli nastavte vyšší nabídku za proklik.   

  • Doplňte si do svého účtu Merchant Center veškeré informace o vaší firmě . Spousta lidí zapomíná na kartu INFORMACE O FIRMĚ. Právě zde může inzerent doplnit adresu podnikání, kontakt na služby zákazníkům, ale také logo společnosti.

 

Zajímají vás novinky z online marketingu? Pak nezapomeňte sledovat náš Facebookový profil a získejte všechny novinky mezi prvními!

Mohlo by vás také zajímat:

 

Autor: Martin Brázda, 31. 10. 2018

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.