Postřehy z Marketingového festivalu

Ve dnech 22. – 23. 11. 2013 se v brněnském Janáčkově divadle odehrál první ročník konference s názvem „Marketingový festival“. V nadupaném line-upu kromě české špičky figurovaly i zahraniční kapacity, jako například Cyrus Shepard z MOZu, Neil Patel z KISSmetrics nebo SEO máma Gillian Muessig. A u toho jsme prostě nemohli chybět.

Zahájení - Marketingový festival

Co festival přinesl

Vzhledem k zaměření celého Marketingového festivalu a délce jednotlivých přednášek od 20 do 45 minut nám bylo jasné, že nelze očekávat žádná konkrétní doporučení, jak něco dělat lépe. Spíše jsme se těšili na inspirativní povídání o nových trendech ve světě onlinu a ukázání správného směru dalšího vývoje - to jsme také dostali.

Zajímavosti, o kterých možná nevíte

Během festivalu bylo možné všem přednášejícím klást otázky skrze sli.do/mktfest a dostat se tak k přímé konfrontaci i s jinými názory. Ze všeho co bylo během festivalu řečeno nebo napsáno, vybíráme několik zajímavostí a poznatků, seřazených podle jednotlivých oblastí.

Online reklama

  • Dokonale poznejte cílové publikum
  • Tvořte detailní persony
  • Dejte cílové skupině víc, než na první pohled potřebuje

Obsah

  • Obsah je Král
  • Klaďte důraz na poskytnuté informace
  • Využívejte strukturovaná data
  • Zahrňte do obsahu infografiku
  • Blogujte, pište o aktuálních a o v čase udržitelných tématech
  • Nepište pouze o vaší činnosti a společnosti

Analytika

  • Pracujte s kohortami
  • Analyzujte v souvislostech
  • Vysoká návštěvnost je bez konverzí k ničemu
  • Každá změna by měla být opodstatněná

Video

  • Video dlouhé 30 sekund shlédne z 25 nebo 50 % přibližně stejně procento uživatelů jako video 130 sekundové
  • Máte-li možnost mít videa přímo na stránkách, využijte toho a vykašlete se na Youtube
  • Youtube není jediný vidokanál, který je možné využít
  • Youtube nemá rád dámské bradavky

Organizace a workshopy

Vzhledem k tomu, že šlo o úplně první ročník, člověk mohl očekávat určité komplikace. Ty však až na tristní funkčnost wi-fi, včetně výpadků 3G sítě nepřišly. Nespokojenost s organizací však mohou právem dát najevo všichni, na které nezbylo jídlo nebo ti, které nebaví stát 30 minut frontu na kávu či výdej oběda.

Fronty - Marketingový festival

Vyzdvihli bychom možnost zapůjčení sluchátek se simultánním překladem, díky kterému jsme i verbálním kanónům s vysokou kadencí, jakým byl například Phil Nottingham, rozuměli.

Součástí Marketingového festivalu byla i řada workshopů, na které jsme se museli v konkrétní hodinu přihlásit. Ten, kdo byl nejrychlejší, získal vytoužené místo na jednom z deseti workshopů. Pravda, neubránili jsme se vzpomínce na studentská léta a s nimi spojené hromadné přihlašování na termíny zkoušek. Dle nás nepříliš šťastné řešení.

Části Sovanetího týmu se podařilo získat místo na workshopu „LinkedIN je jako vaše konto v bance“, vedeném Míšou Náplavovou ze společnosti Pria. Během necelé 1,5 hodin jsme se detailně seznámili s funkcionalitou sociální sítě, včetně typů na její lepší využití.

Večírky  - prostor pro networking a zábavu

Marketingový festival myslí i na stále častěji skloňovaný předpoklad úspěchu. Tou jsou sítě kontaktů a jejich shánění a tvorba – networking. Proto bylo pro všechny účastníky připraveno několik večírků, přičemž první – zahajovací se odehrál ve stylovém Baru, který neexistuje, druhá party proměnila brněnskou kavárnu Savoy v elektroswingový klub a závěrečná afterparty se konala v hudebním klubu Metro.  Díky neformální uvolněné atmosféře byly k vidění i taneční kreace Marka Prokopa, Jana Tichého, či Roberta Němce, které pravděpodobně jen tak neuvidíte.

Celkově Marketingový festival hodnotíme jako vydařený, děkujeme Jindřichovi Fáborskému a jeho týmu za organizaci a přejeme jim,abychom se i v příštím roce opět potkali na prknech Janáčkova divadla.

Poděkování - Marketingový festival

Jakub Rejnuš

Autor: , 25. 11. 2013

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Your name *
Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.