OneTeam si vaši zaměstnanci zamilují!

Přečtěte si rozhovor s vedoucí projektového oddělení Ing. Zuzanou Konečnou, která se stará o zaměstnanecké portály OneTeam našich klientů.

Zuzka se věnuje IT oddělení již více jak 5 let a je tělem i duší projektový manažer. Před pěti lety začala sbírat zpětnou vazbu našich klientů a sestavovat společně s Petrem Mikšovičem, CEO agentury SOVA NET, digitální platformu pro optimalizaci interní komunikace se zaměstnanci. Zeptali jsme se ji, jak to všechno začalo…

Proč se v SOVA NETU nastartoval vývoj zaměstnaneckých portálů na míru?

Už delší dobu jsme při marketingových poradách vnímali potřeby našich klientů koordinovat efektivněji i komunikaci směrem k zaměstnancům, ale větším impulsem pro finální řešení byl náš klient Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o. V Hyundai hledali dodavatele portálu, který jim usnadní komunikaci se zaměstnanci, ušetří čas a sníží náklady na celý proces. Jejich zkušený tým HR manažerů měl přesnou představu, co od portálu očekává a tak poměrně rychle vznikl seznam úkolů a funkcionalit pro první fázi. Díky této první zakázce jsme si uvědomili, že máme v rukou opravdu užitečný portál, který by mohlo ocenit spoustu dalších středních i větších firem.

Hyundai tedy výběrem OneTeamu určil jeho první podobu?

Ano, popravdě název OneTeam vznikl až časem, nejdříve  jsme začínali s pracovním názvem zaměstnanecký portál, ale postupem času nám přišlo přirozené najít vlastní název, který nejlépe vyjadřuje hlavní přidanou hodnotu – portál sdružující veškerou komunikaci na jednom místě. Jako jeden tým. Dnes jsme v Hyundai uprostřed druhé fáze a zdaleka nekončíme. Zaměstnanecký portál už dávno není jen nástrojem pro HR manažery, ale je zdrojem informací pro všechny zaměstnance, nástrojem pro získávání zpětné vazby vedoucích pracovníků, místem vzájemné inspirace, firemní kultury a především každodenním průvodcem a rádcem v pracovním životě. 


Dokážu si představit, že firma jako je Hyundai, bude očekávat po technologické stránce „první třídu“…

Přesně tak, ale s tím jsme počítali. Vedoucí našeho IT oddělení Kuba má více jak 15 let zkušeností a jeho pravá ruka Víťa bez dvou let to samé. O jejich profi přístup jsem se mohla vždycky opřít a v případě vývoje OneTeamu tomu nebylo jinak. Celý tým, který mají kluci pod sebou je parta profi nadšenců do IT. Když přepnu do našeho pracovního jazyka, tak mohu zmínit, že frontednová část je napsaná v Reactu, backendová část pak v klasickém programovacím jazyce PHP, to je jistota pro integraci. Díky moderním technologiím jsme schopni do portálu implementovat téměř cokoliv. Za zmínku například stojí možnost napojení portálu na již zavedené firemní informační systémy Nemusí jít tak nutně o “další nástroj do sbírky”, ale spíše o šikovný rozcestník do jednotlivých aplikací bez nutnosti dalšího přihlašování nebo naopak agregát informací z nejrůznějších zdrojů. Další výhodou technologického řešení je možnost plně responzivního designu. Webovou aplikaci si tak snadno spustíte ve kterémkoliv mobilním prohlížeči ve svém mobilu nebo tabletu. Není tedy potřeba vyvíjet zvlášť mobilní aplikaci, i když i ta může být součástí řešení.

Které funkce vnímáš jako nejzajímavější dle zpětné vazby klienta?

To je různé. Ekonomické oddělení ocení, že nemusí zaměstnancům každý měsíc distribuovat výplatní pásky, ale že je pohodlně najdou ve svém účtu. IT oddělení nejvíce potěší rozcestník systémových aplikací s návody na jejich instalaci, které zaměstnanci potřebují pro svou práci. Z HR oddělení si nemohou vynachválit přehled všech firemních benefitů a elektronické podání žádosti o jejich čerpání. Další bych zmínila v následujících bodech:

  • Klíčová je ovšem zpětná vazba od zaměstnanců, kteří se díky portálu cítí být lépe informováni a hlavně více zapojeni do dění ve firmě. Z pohledu toho nejcennějšího článku, tedy koncového uživatele = zaměstnance vnímám jako stěžejní, zdánlivě banální, funkci přehledu aktuálních zpráv, kde se ovšem díky cílení zobrazují jen ty opravdu relevantní informace pro každého zaměstnance.
  • Na druhé místo bych pak zařadila modul Dotazy a návrhy, kde se zaměstnanci mohou vyjádřit ke všemu, co se ve firmě děje a sdělit tak svůj názor veřejně, nebo třeba pouze svému vedoucímu.
  • Úspěch slaví i nejnovější modul Bazar, díky kterému mohou zaměstnanci poptávat nebo nabízet např. vlastní produkty ze zahrádky, domácí výrobky, nebo zkusit poslat dál věci, které už nepotřebují :-)

Jaké typy firem řešení ocení?

Dle mého se nedá říct, že OneTeam je vhodnější jen pro velké firmy, nebo že jej ocení firmy pouze z určitého odvětví. Implementovali jsme jej jak do firmy s 200 tak s 3 500 zaměstnanci, stejné využití má jak ve výrobním závodu, tak ve společnosti z oblasti farmaceutického průmyslu nebo v investiční společnosti. Všechny firmy mají ale jedno společné. Chtějí budovat vztah se svými zaměstnanci. Dnes se tomu moderně říká employer branding, nebo-li budujte svůj love brand :-)

Pracovat na projektu, ze kterého má radost spousta lidí, to je určitě hodně motivující…

Upřímně, úplně mne práce na OneTeamu pohltila. Aktuálně máme v týmu analytika a UX designéra v jedné osobě, který má na starost finální definici zadání a tvorbu prototypu, dále web designéra, který dbá na jednotný vizuální styl a sexy grafiku, za vývojový tým jsou to dva frontend developeři a backend developeři no a pak moje maličkost, která dohlíží na splnění všech přání a požadavků klientů, plnění termínů a čerpání budgetu. V takové sestavě zvládáme flexibilně tým rozšiřovat pro další projekty. Do projektu vítáme všechny, kteří mají chuť pracovat, nebojí se výzev a alespoň sem tam přijdou s dobrým nápadem, jak zaměstnanecké portály dále vylepšit. Konkrétně, pokud znáte šikovné dobré PHP developery a REACT programátora, určitě se u nás budou mít dobře.

Na závěr, Zuzko, kdybys měla zaměstnanecké portály popsat dvěma větami...

Moderní a flexibilní nástroj pro budování vztahu se zaměstnanci, který by neměl chybět v žádné společnosti.

Zuzka a její IT tým rozšířil své produktové portfolio o obchodní portály SmartBiz, ale o nich si povíme zase příště. Produktovou stránku plaformy OneTeam si můžete podrobně prohlédnout i v sekci naše řešení.

Máte zájem o ukázku vzorové platformy OneTeam zdarma? Napište nám info@sovanet.cz

Autor: Ing. Michaela Náplavová, 18. 6. 2020

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.