8 praktických tipů, jak zvýšit výkon kampaní před Vánocemi

Chcete před Vánocemi vytuněné kampaně? Chcete zvýšit příval zákazníků? Podívejte se na našich 8 praktických tipů, jak zvýšit výkon vašich kampaní a vezměte Vánoce útokem!

1. Buďte připraveni

Nic nepodceňte a začněte s přípravou na Vánoční kampaně co nejdříve. Google například tvrdí, že zákazníci začínají s vyhledáváním vánočních dárků už dva týdny před Black Friday a Cyber Monday.

2. Využívejte obecnější klíčové slova

Oprašte slova, která možná celý rok nefungovaly. Máme na mysli slova jako „vánoční dárky,“ „dárky pro muže/ženy,“ „perfektní vánoční dárek,“ a tak dále. Ideální je pro takové slova vytvořit samostatnou kampaň a pravidelně optimalizovat její výkon.

3. Připravte se na nárůst ceny za proklik

To, že jsou Vánoce svátkem klidu a míru neplatí tak úplně pro všechny. Inzerentům před Vánocemi přidělávají vrásky na čele například vyšší ceny za proklik. Čím jsou Vánoce blíže za dveřmi, tím je CPC vyšší.

Pokud máte tedy v kampaních dostatek konverzí, nezapomeňte si s předstihem zapnout nabídku Cílová návratnost investic do reklamy (ROAS). Tímto způsobem systém překoná fázi učení ještě před začátkem Vánočních svátků.

Vyšší CPC logicky znamená také vyšší rozpočty. Připravte proto klienta na vyšší útraty a nelimitujte výkon svých nejvýkonnějších kampaní.

4. Objevujte se na TOP pozicích

Právě v období Vánoc je ten pravý čas využít remarketing ve vyhledávání (RLSA). Právě díky přesnému zacílení pomocí remarketingových seznamů na ty, kteří již na vašem webu byli, získáte velkou konkurenční výhodu.

Nově navíc můžete cílit nejen na ty, které zachytil váš remarketingový kód, ale také podle podrobných demografických údajů, nebo dle konkrétního zájmu o koupi.

5. Prodlužujte délku remarketingových publik

Je známým faktem, že délka nákupního procesu se s přicházejícími Vanocemi prodlužujte. Využívejte proto pro remarketing delší seznamy a zachytávejte potenciální zákazníky pomocí opuštěného košíku.

6. Vytuňte své produktové kampaně

Doveďte své kampaně v Nákupech Google i Produktové kampaně na Skliku k dokonalosti. Ujistěte, že máte k produktům přiřazeny správné produktové kategorie a doplněny všechny povinné elementy.

Především ale hlídejte to, aby vaše kampaně nebyly limitované rozpočty. To platí hlavně pro Produktové kampaně na Skliku! Zde se totiž nezobrazí výstražný nápis „nízký rozpočet“ jako u ostatních kampaní. Je proto nutné sledovat útraty v minulých dnech a optimalizovat výši rozpočtu podle toho.

7. Zdůrazněte dodání do Vánoc

Vánočně laděné mohou být i texty reklam a určitě v nich nezapomínejte zmínit akce, slevy, vánoční balení a hlavně dodání zboží do Vánoc, protože to je teď nejdůležitější.

8. Vánocemi to ještě nekončí

Po Vánocích často následují povánoční slevy a proto doporučujeme kampaně hned nevypínat! Nezapomeňte však upravit textové sdělení a taky formu bannerů.

 

Autor: Martin Brázda, 9. 12. 2018

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.