Novinky v AdWords i Skliku přináší víc prostoru pro reklamu

Dlouho jsme čekali, ale už je to tu. Sklik spustil rozšířené textové reklamy ve vyhledávání i v obsahu. Další významnou, i když staronovou, zprávou je nahrazení textových inzerátů v obsahové síti AdWords responsivními reklamami. Článek se tedy bude věnovat těmto dvěma formátům.

Rozšířené textové reklamy (ETA) v Skliku

Od  9. 2. 2017 přidal Sklik mezi dostupné formáty rozšířené textové reklamy, a to jak ve vyhledávání, tak i v obsahové síti Skliku.

Rozšířený inzerát se skládá:

  • ze dvou titulků (každý po 30 znacích)
  • popisku o velikosti maximálně 80 znaků
  • viditelná URL se skládá z automaticky načtené domény z cílové URL a z cesty (k dispozici jsou 2 pole po 15-ti znacích)
  • měřící šablona je nepovinné pole pro zadání URL s externím měřícím systémem

Vytvoření ETA v Skliku

Pro převod standardních textových reklam na rozšířené reklamu označíte a v záložce Vybrané zvolíte možnost Převést na rozšířené. Při úpravě několika reklam najednou Sklik umožňuje jednoduché kopírování, které se nachází u každého řádku reklamy.

Sklik doporučuje v obsahové síti ponechat i standardní textové reklamy, protože nový formát podporují jen některé reklamní zóny. Plné pokrytí reklamních ploch se očekává koncem března 2017. Podpora standardních textových reklam je plánována jen po omezenou dobu. Předpokládaný termín ukončení podpory je léto 2017.

Responsivní reklamy v Google AdWords

Google zavedl responsivní reklamy už v polovině minulého roku. Čerstvější zprávou však je, že jimi nahradil textové reklamy v obsahové síti. Od 31. 1. 2017 tedy textové reklamy v obsahové síti AdWords nejen nevytvoříte, ale ani neupravíte. Je tedy načase se lépe seznámit s tímto novým formátem.

Responsivní reklama má svůj název podle toho, že se její formát, velikost i vzhled přizpůsobuje umístění a zařízení, na kterém se zobrazí. Vytvoříte tedy jednu reklamu, která bude mít mnoho různých podob – konkrétně textovou, bannerovou nebo nativní.

Při tvorbě responsivní reklamy je třeba doplnit tyto části:

  • krátký nadpis o velikosti maximálně 25 znaků je prvním řádkem reklamy, který se zobrazí v případě, že se dlouhý nadpis do reklamního prostoru nevejde.
  • dlouhý nadpis obsahuje 90 znaků. Jeho délka při vykreslení závisí na webu, kde se zobrazuje. Pokud dojde ke zkrácení, končí dlouhý nadpis třemi tečkami.
  • popisek o délce 90 znaků se zobrazuje pod nadpisem (krátkým nebo dlouhým) a při zkrácení také končí třemi tečkami.
  • obchodní název, ve kterém může být uveden název firmy či značky, má délku 25 znaků
  • cílová URL, na kterou budou uživatelé po kliknutí přesměrováni

Tvorba responsivní reklamy AdWords

Nezapomeňte na obrázky:

  • Obrázek na šířku o poměru stran 1,91:1 má doporučené rozměry 1200x628. Minimální povolené rozměry jsou 600x314 a maximální velikost souboru 1 MB.
  • Čtvercový obrázek má doporučené rozměry 1200x1200 (minimálně 300x300) a maximální velikost souboru 1 MB.
  • Volitelně je možné nahrát i logo. Jeho minimální velikost je 128x128, ale doporučená je 1200x1200.

Obrázek můžete nahrát, zkopírovat z webu nebo vybrat jeden z ilustračních obrázků, které jsou k dispozici. Obrázek může být horizontálně oříznutý až o 5 % na každé straně, aby vyhovoval všem reklamním prostorům.

Obrázky responsivní reklama AdWords

TIP: Pokud nemáte na rychlo k dispozici obrázky ve vhodném formátu, můžete využít bannery pro reklamu na Facebooku, které mají stejné rozměry.

Responsivní reklamy podléhají standardním zásadám AdWords a musí splňovat i další požadavky. Text v obrázku nesmí překrývat více než 20 % plochy obrázku, což platí i pro loga obsahující text. Navíc nejsou povoleny animované obrázky (např. ve formátu GIF).

 

Autor: Tým SOVA NET, 6. 3. 2017

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.