Telegram jako marketingový nástroj?

Cloudová služba Telegram dostupná pro mobilní i počítačová zařízení láká k používání čím dál větší množství lidí. A kde jsou lidé, tam je příležitost zaujmout. Můžete svou firmu ukázat na Telegramu a jaké máte možnosti?

Co je to Telegram?

Služba Telegram byla uvedena na trh 14. srpna 2013, a to pouze pro mobilní zařízení Apple. V průběhu času rostly nejen další operační systémy, ale také množství uživatelů.

Vlastnosti Telegramu

Podobně jako je tomu u WhatsAppu, také Telegram využívá pro identifikaci uživatelů jejich telefonní číslo. Aplikace nabízí možnosti jako je chat, zasílání textových nebo hlasových zpráv, fotografií, dokumentů, videí nebo údaje o geografické poloze. To vše buď v rámci individuální nebo skupinové konverzace, přičemž soubory mohou mít velikost až 2 GB. Dále je možné data šifrovat nebo nastavit jejich automatické smazání po určité době.

Marketing na Telegramu

Telegram ale nemusí sloužit pouze pro konverzaci mezi přáteli. Poskytuje totiž také možnost propagovat značku, a tak vám může pomoci zvětšit dosah, zvýšit prodej a upevnit vztah s vašimi zákazníky.

Čeho chcete dosáhnout?

Ať už vytváříte jakoukoliv strategii, prvním krokem bude vždy stanovení cílů. Ty vám pomohou určit, jaké možnosti Telegramu se vám vyplatí používat a jaké ukazatele výkonnosti měřit. Zvolit si můžete cíle jako například zvýšení návštěvnosti vašeho webu, budování vztahu s publikem, podpora klientů nebo zvýšení prodeje.

Vytvoření účtu – jaké máte možnosti

Pokud víte, jaké máte cíle, založte si účet. Na výběr máte ze tří možností, jak oslovit publikum.

Skupina – Založit si můžete skupinu. Jedná se o chat, do kterého můžete přidat až 200 000 členů. Jako do normálního chatu do ní mohou členové posílat zprávy, fotografie a další soubory. Pokud je skupina veřejná, může ji kdokoliv najít pomocí vyhledávání. Do soukromé skupiny se oproti tomu dostanou pouze pozvaní uživatelé. Ve skupině můžete určit správce, kteří mají možnost měnit informace o skupině nebo nakládat se zprávami.

Telegram

Kanál – Pro zasílání zpráv velkému publiku slouží na Telegramu kanál. U kanálu najdete hned několik vlastností, které ho odlišují od skupiny. Příspěvky, o kterých je každý člen informován, mohou přidávat pouze správci. Členové u příspěvku vidí pouze jméno a fotografii kanálu, ale nevědí, kdo konkrétně příspěvek přidal. Členové kanálu ani nemají možnost vidět se navzájem, toto privilegium má pouze vlastník a správci.

U kanálu můžete navíc sledovat počet zobrazení každého příspěvku. A pokud máte více než 500 odběratelů, máte možnost sledovat podrobné statistiky – jazyk odběratelů, počet uživatelů, kteří kanál opustí a ztlumí, způsob nalezení vašeho kanálu nebo způsob interakce s vašimi příspěvky. V rámci kanálu můžete také vytvořit diskusní skupiny, kam budou připínány vaše příspěvky, které mohou členové komentovat. Příspěvky můžete navíc naplánovat dopředu, a tak se budou automaticky odesílat v určený čas.

Chatbot – Pokud chcete ušetřit čas svých zaměstnanců, ale stále aktivně komunikovat se zákazníky, je pro vás chatbot to pravé. Jedná se o virtuálního asistenta, který je schopen napodobit skutečnou konverzaci se zákazníkem díky předem připravenému scénáři. Zákazník se tímto způsobem může dozvědět například více informací o značce či o ceně, nebo dostat odpovědi na nejčastější otázky. Chatbot také dokáže zobrazovat katalogy, sjednávat konzultace nebo automatizovat rutinní úkoly. Záleží pouze na vás a na tom, co všechno chatbota naučíte. Jeho vytvoření nabízí stránka sendpulse.com.

Telegram a placená inzerce

Společnost spustila Telegram Ad Platform, což je systém pro reklamní účely. Reklamy jsou však určeny pouze pro veřejné kanály s vyšším počtem členů než je 1 000. Sponzorovaný příspěvek přitom může mít maximálně 160 znaků a cílení se odvíjí na základě zaměření kanálu. Zadavatel reklamy si může vybrat jazyk, téma a kanál, ale reklama musí se zvoleným tématem souviset. Reklama navíc nesmí obsahovat žádné analytické nástroje pro sledování uživatelů.
Zaujala vás možnost unzerce na Telegramu? Začít s ní můžete zde.

 

Nevíte si rady? Jsme tu pro Vás i s naší kompletní marketingovou službou Sova Navigátor. Ať už řešíte marketingové potřeby v B2B, B2C nebo B2E, stačí, když nám pošlete nezávaznou poptávku.

Autor: Tým SOVA NET, 16. 6. 2022

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.