Jak se Twitter naštval na Google kvůli sociálnímu vyhledávání

I když by se tak z nadpisu mohlo zdát, nejde zde o pohádku typu bylo-nebylo. Světový hráč na poli vyhledávání Google a sociální síť Twitter naopak zcela realisticky píší spíše příběh bylo-nebude.

Na jedné straně byla kdysi vyhledávací dohoda mezi Twitterem a Googlem, jejíž platnost však skončila už loni v červenci. A na druhé straně to vypadá, že nyní Twitter ztratil svou výhodu nejvíce relevantních výsledků vyhledávání na úkor těch osobních z Google+. Jakmile totiž Google představil svou novinku - sociální vyhledávání, vyplynuly opět na povrch déletrvající neshody těchto dvou celosvětových hráčů na poli internetu.

Sociální vyhledávání rozumí lidem a vztahům

Google představil, prozatím pouze v anglické podobě vyhledávače, novou funkci, díky níž uživatelé mohou ve výsledcích najít i obsah z profilů či firemních stránek Google+. Nový způsob vyhledávání bude pro přihlášené uživatele dokonce zohledňovat i přímo text či obrázky z profilů lidí, které mají v kruzích. Personalizaci osobní stránky výsledků údaji z Google+ však bude možné i vypnout a dostat se tak zpět na klasický výpis vyhledaných informací.

Co se nelíbí Twitteru

Novinka, se kterou Google přišel, se nelíbí Twitteru. Ten se proti ní také ostře vyhradil. Argumentuje, že je to jejich sociální síť s více než 100 miliony uživatelů posílajících denně na 250 milionů tweetů, která přináší aktuální, rychlé informace. A právě ty by měl Google vzhledem k jejich relevanci zohledňovat ve výsledcích vyhledávání.

Ke Twitteru, jehož argumenty jsou oslabeny mimo jiné tím, že sám neprodloužil smlouvu s Googlem, se však přidávají i další kritici. Někteří z nich dokonce tvrdí, že vyhledávání už nikdy nebude jako dřív. Google se totiž vzdaluje ideální roli, kterou by měl na trhu vyhledávačů hrát. Naopak posiluje riziko možných antimonopolních zásahů.

Pro samotnou společnost provozující vyhledávač je v rámci služby Google Plus Your World ale zásadní, že posílila pozici své vlastní sociální sítě. A učinila tak způsobem, který podle jejich vlastních slov poskytuje nástroj pro vyhledávání rozumějící nejen obsahu ale navíc i lidem a vztahům.

A co na to Facebook?

Na rozdíl od Twitteru si na vlastní pěst jede již delší dobu Facebook, který se domluvil s vyhledávačem Bing. Nepřistoupil totiž na to, že by Googlu zpřístupnil své API. Nicméně předseda představenstva společnosti Google Eric Schmidt se nechal slyšet, že jak Facebook, tak Twitter jsou u nich stále vítáni, pokud o to ovšem budou sami stát.

Autor: Tým SOVA NET, 12. 1. 2012

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Your name *
Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.