Postřehy ze SEF 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili již třetího ročníku akce věnované všem PPC nadšencům s názvem Sklik Expert Fórum. Účastníků, mouder, jídla i novinek bylo dost. Tady jsou ty nejzajímavější postřehy.

Tři tipy, jak elegantně řešíme velké úpravy kampaní

1) Aktualizační režim importu

Kouzlo aktualizačního módu Sklik spočívá v tom, že pracuje pouze s položkami obsaženými v importovaném souboru. Hodí se proto třeba při výměně letních variant reklam za podzimní apod. Více o aktualizačním módu v nápovědě Sklik.

2) Filtry 

Dalším mocným pomocníkem při správě velkých kampaní je možnost filtrování. Díky tomu lze snadno objevit kampaně/sestavy/klíčová slova s potenciálem a navýšit jejich rozpočty, nebo naopak omezit ty méně efektivní.

3) Kopírování entit

Nejnovějším pomocníkem PPC specialisty je možnost kopírování entit. Zhruba od května 2019 je v rozhraní Skliku možné kopírovat kampaně, sestavy, cílení i reklamy. Využití tato novinka najde například při A/B testování kreativ.

Diagnostika feedu 

Na své si přišli také milovníci XML feedů. Tady jsou nejčastější chyby, na které bychom si dle Seznamu měli dávat pozor.

  • Duplicity v elementu PRODUCTNAME 

    • Lze vyřešit doplněním konkrétního parametru (velikost, barva atd.).

    • Diakritika v URL.

    • U XML feedu by se v URL neměla vyskytovat diakritika.

  • Validátor XML

  • Historie zpracování  

    • Po vložení feedu do Zboží.cz je doporučeno zkontrolovat historii zpracování (Feed/Historie feedu), kde veškeré chyby ve zpracování snadno odhalíte.

Novinky v možnostech cílení

Už jste vyzkoušeli cílení dle skupiny Brandlovers? Novinkou v možnostech cílení v obsahové síti je právě cílení na skupiny, které vykazují vysokou míru zájmu o některou ze značek. Aktuálně je v rámci Brandlovers možné cílit například na milovníky Acer, Apple, Converse, Lego, Nike a další. Značek je v nabídce asi 30 značek a nové budou přibývat. 

Jaké reklamy nebudou puštěny přes administraci Sklik?

Ve zkratce to budou reklamy, které porušují následující pravidla:

  • cena uvedená v reklamě musí odpovídat ceně uvedené na cílové stránce,

  • reklama s nejasnou zkratkou,

  • reklama s nadměrným využitím velkých písmen,

  • branding se špatným umístěním textu či CTA (call to action),

  • reklama se špatným a nelogickým rozdělení titulků při skládání dle tagů (např. s využitím PPC Bee),

  • no a v kombinovaných reklamách by se neměl vyskytovat žádný text ani logo společnosti (logo patří do prostoru určeného pro logo).

 Sklik Expert Forum 2019

A na závěr novinky v Skliku

Otázek na vedení Skliku ohledně možných vylepšení bylo mnoho, zklamaných tváři také. Tady je přehled nejžhavějších novinek, na které se v Skliku můžeme těšit v nejbližších dnech/týdnech/měsících:

  • dynamický banner pro akviziční cílení (ten již funguje),

  • rychlejší a stabilnější importér,

  • HTML5 bannery,

  • zrychlení webové aplikace,

  • nové metriky, např. Win rate.

Do budoucna se také můžeme těšit na cílení podle věku i na meziroční porovnání výsledků kampaní. Sklik nás také ujistil, že neplánuje zrušení metriky průměrné pozice, jako se to chystá v tom “druhém systému”. :)

Mohlo by vás také zajímat:

Autor: Martin Brázda, 19. 9. 2019

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.