GDPR a email marketing

Léta sbíráte kontakty, budujete databázi.. a najednou GDPR! Co s tím? 

Jak se připravit na GDPR?

Máme pro Vás několik rad, jak bychom tuto situaci řešili my.
  • Najděte všechny kontakty, které máte a ponechte si jich pouze minimální množství na nejnutnějších místech.
  • Ke každé kategorii kontaktů doplňte zdroj, odkud jste kontakt získali, pro jaký účel a po jak dlouho dobu jej hodláte zpracovávát.
  • Po té rozdělte databázi na polovinu dle toho, zda budete souhlas potřebovat, nebo ne. 
  • Na své klienty, či kontakty, které zpracováváte podle jiného právního základu než je souhlas, zašlete aktualizovanou verzi svých Zásad se zpracováním osobních údajů.
  • Na kontakty, u kterých jste usoudili, že je třeba souhlas získat znovu, zašlete reaktivační kampaň s potvrzovacím odkazem.

Kdy je třeba zažádat o nový souhlas?

Pokud již souhlasy máte, bude potřeba ověřit, zda jsou v souladu s Obecným nařízením, zda nedošlo k naplnění účelu, pro který jste je získali, nebo nevypršela doba, po kterou Vám byly poskytnuty. 
 

Jak na reaktivační e-maily?

  • Vsaďte na upřímnost - sdělte svému příjemci, proč po něm souhlas žádáte, že se u Vás v databázi neocitl náhodou, a že potvrzením dává souhlas, abyste o něj mohli nadále pečovat.
  • Zkuste to jednou, dvakrát, tříkrát... a dost! - click rate přeci jen tradičně nebývá 100 %. Pokud tedy první e-mail nevyšel, nezoufejte, zašlete klidně reaktivačních e-mailů několik a zkoušejte, co na Vaše respondenty bude platit.
  • Něco za něco - pokud se Vám souhlas nedaří získat, můžete vyzkoušet napříkald nabídnout e-book, příručky, slevy či jiné výhody. Tady ale pozor na formulaci a na již zmiňovaný účel poskytnutí souhlasu!
Jak připravit svoji databázi pro GDPR? Postupujte podle našeho šikovného přehledu, který jsme pro Vás připravili. 
 
Přehled GDPR v e-mail marketingu
 

Méně někdy znamená více

Pokud se Vám nepodaří souhlas získat, nezoufejte. Může se jednat o mrtvý kontakt, který by Vám stejně k ničemu nebyl. Pamatujte, že jeden kvalitní kontakt vydá za deset bezcených.
 
 

 Kam dál?

Další informace najdete v našich článcích:

Autor: Tým SOVA NET, 20. 5. 2018

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.