5 tipů jak upravit web proti zasažení Pandou

Máte strach, že po zavedení algoritmu Panda na českém Googlu půjde váš web dolů, nebo už se potýkáte s rapidním poklesem ve vyhledávání? Podívejte se na pět jednoduchých tipů, které vám pomohou odhalit slabiny vašeho webu a dosáhnout žádoucích pozic ve vyhledávání.

Při hodnocení webových stránek funguje algoritmus Panda na principu lidského hodnocení kvality obsahu. Její vliv na váš web tedy není žádným neprůhledným algoritmickým tajemstvím. Pokud se na svůj web podíváte nezaujatýma očima, sami zjistíte, jaká je jeho skutečná obsahová kvalita.

Je dobré si připomenout, že Panda hodnotí váš web jako celek. V případě, že určitému procentu z vašich stránek přisoudí Panda nižší kvalitu, utrpí tím celý web.

Co vám z pohledu Pandy nejvíc uškodí?

1. Duplicitní obsah, šablony

Kolik originálního obsahu obsahuje vaše stránka? Stránky v podobě šablon vytváří nízký poměr původního obsahu. Za duplicitní obsah vás bude pokutovat nejen Panda, i z uživatelského hlediska je vysoké procento neoriginálního obsahu nepřípustné.

2. Prázdný obsah

Některé webové stránky jsou vytvořeny jednoduše pouze proto, aby odkazovaly na jiné stránky. Typy stránek s prázdným obsahem buď eliminujte, nebo je naplňte kvalitními materiály.

3. Překrývání a nadbytečné články

Každá stránka na vašem webu by měla být zaměřena na specifické téma. Stránky, jejichž obsahem jsou pouze lehce odlišné variace klíčových slov a frází vám úspěch nepřinesou. Do této kategorie patří i typický příklad zásahu Pandy – obsahové farmy, které se zaměřují na klíčová slova místo lidí.

4. Vysoký poměr reklamy

Je důležité rozlišit optimalizaci pro AdSense a optimalizaci pro vyhledávání. Ačkoliv vám Google stále nabízí skvělé výdělky díky inzerci na vašem webu, z hlediska SEO a také z pohledu Pandy vám externí inzeráty spíše uškodí.

5. Přidružené odkazy a automaticky generovaný obsah

Tento problém se týká především strojově postaveného obsahu stránek s minimální lidskou intervencí a stránek založených na principu affiliate marketingu, které nemají vlastní obsah, ale pouze odkazují na jiné obchodní partnery.

 

Autor: Tým SOVA NET, 20. 8. 2011

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Your name *
Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.