Když dva hledají totéž, nemusí dostat totéž

Dny, kdy jste do Googlu zadali frázi “relaxace v lázních” a dostali seznam stránek, v jejichž textu se nejčastěji vyskytoval právě tento termín, jsou dávno pryč. Vyhledávání v Google je dnes mnohem konkrétnější a daleko více se ohlíží na uživatele, který sedí za monitorem.

Proto vám vyhledávání jakéhokoliv klíčového slova pouze na jednom počítači nijak neprozradí, nakolik se bude váš web vypisovat také ostatním.

Výsledky vyhledávání jsou velmi personalizované

Výsledky z vyhledávání v Googlu jsou v současné době přímo závislé mimo jiné na tom, ve kterém městě, státě, či na kterém kontinentu se momentálně nacházíte, jaká je historie vašeho prohlížeče, váš pohyb na sociálních sítích, typ zařízení, ze kterého vyhledáváte (notebook, tablet, smartphone) a dokonce i na operačním systému, na jakém váš přístroj pracuje.

Ve skutečnosti je Google ovlivněn až 200 faktory, podle kterých posuzuje klíčové slovo nebo frázi, kterou jste do něj zadali. Pokud tedy budete vyhledávat "instalatérské služby" například v Praze, dostanete naprosto jiné výsledky, než kdybyste stejnou frázi vyhledávali třeba z pohraničí. A přesně to je ten důvod, proč se každému z manželů budou v automatickém doplňování vypisovat jiné fráze,  i když budou oba na svých zařízeních hledat například obal na tablet.

Dalším z faktorů, na který Google také bere ohled je například to, zdali je uživatel přihlášený, ať už do Google Chrome nebo do Google účtu samotného. Google tak podřizuje personalizované výsledky hledávání také historii vašeho prohlížeče a pohybu v Google účtu. Vyhledávání pouze na jednom počítači vám zkrátka nikdy nemůže poskytnout objektivní data.

SERP instalatérské služby Brno

___________________________

SERP instalatérské služby Praha

Jste si jistí, že víte, co váš zákazník hledá?

Problémem je, že společnosti si často definují seznam klíčových slov na základě domněnky, že právě tato klíčová slova jejich potenciální zákazníci vyhledávají. Ti ale ve skutečnosti mohou zadávat úplně jiná klíčová slova, či fráze. Výsledky vyhledávání tak bohužel občas naprosto nereflektují to, co lidé opravdu hledají.

Například relaxace v lázních bude mít na prvním místě klíčových slov, podle kterých společnost chce aby si ji zákazníci našli, zcela logicky frázi "relaxace v lázních". Jenže je velmi pravděpodobné, že její potenciální zákazníci zadávají do vyhledávače třeba názvy jednotlivých procedur.

Proto i když tak klíčové slovo do textu rozmístíte sebelépe, pokud ho uživatelé nevyhledávají, vašemu SEO to nepomůže.

To jediné, čeho důsledným vyhledáváním vlastních klíčových slov docílíte je, že začnete webové stránky své firmy podřizovat tomu, co chcete vidět ve vyhledávači, namísto toho, abyste se zaměřili na jejich cílené zacílení na vaše potenciální zákazníky.

Realita je přitom taková, že Google je vysoce personalizovaný a také že vaši potenciální zákazníci možná hledají fráze, o kterých byste ani nepředpokládali, že je vůbec mohou napadnout. Statistiky Googlu totiž prozrazují, že až 20 % z denně zadaných frází nebylo nikdy předtím vyhledáváno.

Návštěvnost z Google výsledků vyhledávání je jen začátek

I když se "SEO hru" snažíte hrát nejlépe, jak umíte, je potřeba si uvědomit, že Google jako jediný zdroj návštěvnosti vašeho webu je zcela nedostačující. První pozice ve vyhledávačích automaticky neznamenají vyšší návštěvnost a prodej. Důležitý je totiž hlavně obsah – a společnosti se pochopitelně snaží přijít na to, jaký typ obsahu zaznamenává u čtenářů nejvyšší míru konverze. Obsah je to, na co můžete nasměrovat potenciální zákazníky přímo k vám, namísto toho, abyste hráli nejistou ruletu, která může, ale také nemusí vést k zisku.

Jednou z cest, jak toho docílit, je vytvořit lepší obsah kolem témat a klíčových slov, o kterých víte, že vám generují nejvyšší návštěvnost. Stejně jako vynasnažit se dát návštěvníkovi vašeho webu důvod, aby se přihlásil o prémiový obsah nebo chtěl sledovat váš blog. Informace, které takto získáte, pak využijete ke zvýšení vašeho prodeje.

Nepřehlédněte kvůli stromům celý les

Propracované SEO a přední pozice ve vyhledávání Google by rozhodně neměly být považovány za alfu a omegu vašeho marketingového programu. I když samozřejmě jsou jeho nedílnou součástí a pokud je dobré SEO zacíleno na zákazníky, kteří vás vyhledávají, pomůže vašemu webu vypisovat se na vysokých příčkách vyhledávačů.

Ovšem "googlit vaše klíčová slova" a domnívat se, že to, že zrovna na vašem počítači se vaše firma vypisuje na předních pozicích znamená, že je tomu tak na každém zařízení, je ukázka špatného SEO v praxi, které rozhodně nepovede ke zvýšení vaší návštěvnosti, potažmo vašeho prodeje.

Zdroj: www.clearpivot.com

Autor: Tým SOVA NET, 14. 5. 2014

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Your name *
Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.