Zpět do newsletteru

Remarketing: oslovte efektivně cílové publikum

14. 12. 2011 Ondřej Bělský

PPC kampaně jsou dlouhodobě pro internetové podnikání jedním z nejefektivnějších placených zdrojů pro oslovení potenciálních zákazníků jak ve vyhledávačích, tak v obsahu. Primárně však slouží k prvotnímu kontaktu se zákazníkem (při vyhledávání, nebo návštěvě tematicky relevantního webu), protože po jeho odchodu z navštíveného webu s ním již dále nepracují. Remarketing však ano!

V souvislosti s personalizací reklamy se v průběhu letošního roku začalo mluvit o novém trendu v oblasti PPC reklamy – o remarketingu, který právě se zákazníky pracuje po odchodu z firemních webových stráněk nebo e-shopu.

Velmi zjednodušeně lze říci, že remarketing nabízí efektivní způsob, jak znovu upozornit na značku či produkt své potenciální zákazníky, kteří již navštívili firemní webové stránky či e-shop, ale například nedokončili nákupní proces a odešli jinam.

Personalizace reklamy na internetu

Způsob zachycení uživatelů, kteří přišli na stránky, ale neprovedli žádnou konverzi, je postaven na cookies v internetovém prohlížeči (tj. malé textové soubory ukládané do počítače uživatele). Do webových stránek je tak nutné vložit unikatní unikátní kód, jež ukládá zachycená cookies do databáze kampaně. 

Ten následně, jakmile uživatel přijde na jiné webové stránky, kde např. běží AdSense (provizní systém od Google), rozpozná právě podle cookies, že se jedná o uživatele, který je v databázi remarketingu, a zobrazí mu právě reklamu spojenou se stránkami, jež daný uživatel dříve navštívil (a ty měly nastavený remarketing). Dá se tak hovořit o jistém způsobu personalizace, kdy se na „cizích“ webových stránkách uživatelům zobrazuje reklama tzv. „na míru“, o kterou mohou mít potenciálně zájem.

Efektivita remarketingových kampaní se projeví ve zvýšené míře prokliků, v ceně za proklik a především v konverzním poměru. Např. u kampaně zaměřené na obsahovou bannerovou síť došlo ke zvýšení míry prokliku z 0,07 % na 0,20 % a cena za klik na banner byla snížena ze 14,- Kč na 9,50 Kč, konverzní poměr se pak zvýšil o 100 %. Z toho vyplívá, že cílení pomocí bannerů prostřednictvím remarketingu je velmi účinné.

Posilujte postavení značky či produktu na internetu

Jedna z hlavních výhod remarketingu spočívá v tom, že běžný uživatel internetu nepozná, že se něco podobného děje – tedy s největší pravděpodobnosti o remarketingu nic neví a tuto reklamu považuje za standardní propagaci.

Další výhoda vychází z efektivní a relativně intenzivní podpory značky. Uživatelům internetu, kteří standardně prochází internetem, se na některých webových stránkách zobrazí reklama na zcela jiné stránky (značka, produkt), jež někdy v minulosti navštívili.

Reklama založená na remarketingu tak uživatele provází v průběhu surfování po internetu a zvyšuje nejen důvěryhodnost značky, ale posiluje také loajalitu zákazníka ke značce a v dlouhodobějším horizontu pozitivně ovlivňuje návratnost investic vložených do reklamy, respektive celého online remarketingu.

Remarketing nejen díky Google

Možnost remarketingu nenabízí jen Google, remarketing můžete na českém trhu využít i u Etargetu, který si systém výstižně pojmenoval Retargeting. Prostřednictvím retargetingu se zobrazuje uživatelům reklama na předních informačních serverech (např. iDnes.cz, Blesk.cz, Lidovky.cz a jiné i více cílené servery).

Způsob zobrazování reklamy začíná nabírat díky remarketingu zcela jiný rozměr a PPC reklma se stane do budoucna ještě efektivnější, než tomu bylo doposud.

Pokud vás remarketing zaujal, ale nevíte si rady, jak začít, obraťte se na nás.

Zpět do newsletteru

Hodnoťte: 12345

O autorovi

Ondřej Bělský

Ondřej Bělský

Ondra se zaměřuje na SEO, PPC kampaně a online marketing. Tyto oblasti monitoruje a připravuje pro vás zajímavé příspěvky na blog.


Rubrika: PPC Tagy: Komentáře: (0)

Zapojte se do diskuze







Fórum zatím neobsahuje žádné příspěvky.