Procházení slovníku podle počátečního písmene

  • A | 
  • B | 
  • C | 
  • D | 
  • E | 
  • F | 
  • G | 
  • H | 
  • I | 
  • J | 
  • K | 
  • L | 
  • M | 
  • N | 
  • O | 
  • P | 
  • Q | 
  • R | 
  • S | 
  • T | 
  • U | 
  • V | 
  • W | 
  • X | 
  • Y | 
  • Z

 

 

Bannerová slepota

Bannerová slepota (advertisement blindness) je jev, kdy návštěvníci internetových stránek ignorují reklamní plochy - bannery, a to i tehdy, obsahují-li informace, které návštěvník právě hledá.


Termín použili poprvé v roce 1998 Jan Panero Benway a David M. Lane ve své studii Banner Blindness: Web Searchers Often Miss Obvious Links. Pomocí experimentů tehdy zjistili, že až 80 % návštěvníků vybrané webové stránky na ní nebylo schopno najít informaci, kterou jim výzkumníci zadali hledat. Většina ji hledala pouze v obsahové části webu.

Tendence uživatelů nevnímat obsah reklamního banneru může vycházet z přesycenosti webových stránek reklamami i jejich nekvalitním zpracováním.

Nejčastěji se bannerová slepota projevuje u full bannerů. Jejich ignorování vede reklamní systémy k neustálému uvádění nových netradičních formátů reklamy, které mohou na krátkou dobu upoutat pozornost, protože na ně nejsou uživatelé zvyklí.

 

Vyhledávání ve slovníku

Nenašli jste, co jste hledali?

Napište nám svůj dotaz.


Získané certifikáty
  • Google Analytics IQ
  • Google Advertising Professional

Newsletter
& E-book

Přihlaste se k odběru newsletteru
a získejte zajímavý e-book!