Slovník internetových pojmů

Nechceme vás poučovat, ale rádi poradíme! Proto jsme připravili slovník internetových pojmů, kde naleznete, stručně a výstižně vysvětlené, známé i méně známé pojmy z oblasti internetového marketingu. Nenajdete-li, co hledáte, zašlete nám svůj dotaz prostřednictvím krátkého formuláře.



Procházení slovníku podle počátečního písmene

  • A | 
  • B | 
  • C | 
  • D | 
  • E | 
  • F | 
  • G | 
  • H | 
  • I | 
  • J | 
  • K | 
  • L | 
  • M | 
  • N | 
  • O | 
  • P | 
  • Q | 
  • R | 
  • S | 
  • T | 
  • U | 
  • V | 
  • W | 
  • X | 
  • Y | 
  • Z

 


A/B testování

A/B testování

A/B testování (A/B testing) je metoda, která srovnává efektivitu (účinnost) dvou i více variant téhož marketingového nástroje mezi sebou.

AdMonitoring

AdMonitoring

AdMonitoring je projekt spadající mezi aktivity Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR), který měří a monitoruje celoplošné výdaje do internetové reklamy v České republice.

Alt

Alt

Alt neboli alternativní text je krátký popisný text, který se zobrazuje v případě, nedojde-li k načtení obrázku na internetu. Patří mezi důležité informace pro roboty vyhledávačů.

AIDA

AIDA

AIDA je základní, dnes již překonaná, jednoduchá koncepce (teorie) působení reklamy na uživatele.

AdSense (Google AdSense)

AdSense (Google AdSense)

Je bezplatný reklamní systém společnosti Google, který umožňuje majitelům webových stránek vydělávat díky zobrazování reklamních sdělení, které se tematicky vztahují k obsahu jejich webu.

AdWords (Google AdWords)

AdWords (Google AdWords)

Je klíčová reklamní služba společnosti Google. AdWords umožňuje zadávání reklam do vyhledávání, Google tyto inzeráty zobrazuje na nastavená klíčová slova a od inzerentů získává peníze (PPC).

Affiliate marketing

Affiliate marketing

Je marketingový nástroj, založený na provázanosti stránek obchodníků a webů, které jejich produkty nebo služby propagují. Označuje se také jako partnerský marketing nebo provizní systém.

Agenturní provize

Agenturní provize

Agenturní provize se poskytuje při nákupu reklamy v médiích. Zpravidla bývá ve výši 15% z celkové ceny projektu. Poskytují ji média marketingovým či mediálním agenturám, které jim zprostředkovaly kontakt s inzerentem.

Ambient marketing

Ambient marketing

Ambient marketing je druh marketingu, který používá k oslovení cílové skupiny zvláštní reklamní formáty. Pozornost se nesoustředí primárně na značku, ale spíše na netradiční reklamní nosiče. Zpravidla se orientuje na mladší cílové skupiny, klade důraz na humor a zábavu.

 

Nenašli jste, co jste hledali?

Napište nám svůj dotaz.


Mohlo by vás zajímat
Blog | Internetová agentura SOVA NET

Blog

Firmy, víte jak na sociální sítě?

21. 5. 2018
Kdo dnes není na sociálních sítích, jakoby nežil, a to platí i pro firmy a podnikatele. Dobře vedený marketing na „sockách“ je totiž perfektní způsob, jak na sebe upozornit a na jednom místě oslovit velké množství uživatelů – vašich potenciálních klientů. Je samozřejmě nutné brát v potaz...

GDPR a úpravy na webu z pohledu online marketingu

21. 5. 2018
Splňuje váš web podmínky GDPR? Základem je udělat si přehled, jaké kampaně máte spuštěné a jaké nástroje používáte. Podle tohoto přehledu poté zapracujte úpravy do Zásad ochrany osobních údajů a zajistěte si potřebné zpracovatelské smlouvy.

GDPR a email marketing

20. 5. 2018
Léta sbíráte kontakty, budujete databázi.. a najednou GDPR! Co s tím? 

Zapojili jsme se do epické bitvy za provonění našich měst

15. 5. 2018
V měsíci květnu se rozbíhá netradiční akce za provonění našich měst. Pro našeho klienta jsme realizovali projekt Fujaroma , který umožní široké veřejnosti řešit problém nepříjemných pachů v interiérech. Rozhodli jsme se podpořit snahu společnosti ARIA PURA, která s tímto nápadem přišla, a...

Dopad GDPR na inzerci v PPC systémech a práci v Google Analytics

11. 5. 2018
Nejednomu „markeťákovi“ při zmínce o něm naskakuje husí kůže. Jiní možná zvažují změnu zaměstnání. Ano, řeč je o Obecném nařízení o ochraně osobních údajů – GDPR, které začíná platit 25. 5. 2018. Pojďme se proto společně podívat na to, na co si při práci s osobními údaji v online...

Mergádo obléklo nový kabát

10. 5. 2018
Pokud ke správě svého e-shopu využíváte Mergádo, tak pro Vás máme dobrou zprávu. Od dubna se totiž můžete těšit na částečný redesign zevnějšku. A na jaké změny se vůbec můžete těšit?   

Co musíte vědět o GDPR

19. 4. 2018
Noční můra v podobě GDPR se nezadržitelně blíží, a proto se vyplatí mít vše v souladu se zákonem. Jste i Vy na příchod GDPR připraveni?

Novinky v Skliku: Nový formát reklam, ale zato méně placených pozic ve vyhledávání

14. 3. 2018
Trvalo to, ale dočkali jsme se. Sklik po dlouhém čekání konečně představil svoji podobu responzivních reklam s názvem Kombinovaná reklama. Další významnou změnou v českém PPC systému je také změna počtu placených pozic ve vyhledávací síti, která slibuje ještě tužší boj mezi inzerenty....

Co je mezi nápadem a úspěšnou realizací webového projektu?

9. 3. 2018
Co Čech, to vynálezce. Jsme národ Járy Cimrmana a každého při běžné činnosti napadají jistě geniální vylepšení, která musí změnit svět. Hned nás napadá si takový nápad dát patentovat, aby nám ho někdo neukradl. Ale Japonci zase říkají, že nápad nic neznamená, ale je extrémně důležité a zároveň...

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.
Získané certifikáty
  • Google Analytics IQ
  • Google Advertising Professional