Slovník internetových pojmů

Nechceme vás poučovat, ale rádi poradíme! Proto jsme připravili slovník internetových pojmů, kde naleznete, stručně a výstižně vysvětlené, známé i méně známé pojmy z oblasti internetového marketingu. Nenajdete-li, co hledáte, zašlete nám svůj dotaz prostřednictvím krátkého formuláře.



Procházení slovníku podle počátečního písmene

  • A | 
  • B | 
  • C | 
  • D | 
  • E | 
  • F | 
  • G | 
  • H | 
  • I | 
  • J | 
  • K | 
  • L | 
  • M | 
  • N | 
  • O | 
  • P | 
  • Q | 
  • R | 
  • S | 
  • T | 
  • U | 
  • V | 
  • W | 
  • X | 
  • Y | 
  • Z

 


A/B testování

A/B testování

A/B testování (A/B testing) je metoda, která srovnává efektivitu (účinnost) dvou i více variant téhož marketingového nástroje mezi sebou.

AdMonitoring

AdMonitoring

AdMonitoring je projekt spadající mezi aktivity Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR), který měří a monitoruje celoplošné výdaje do internetové reklamy v České republice.

Alt

Alt

Alt neboli alternativní text je krátký popisný text, který se zobrazuje v případě, nedojde-li k načtení obrázku na internetu. Patří mezi důležité informace pro roboty vyhledávačů.

AIDA

AIDA

AIDA je základní, dnes již překonaná, jednoduchá koncepce (teorie) působení reklamy na uživatele.

AdSense (Google AdSense)

AdSense (Google AdSense)

Je bezplatný reklamní systém společnosti Google, který umožňuje majitelům webových stránek vydělávat díky zobrazování reklamních sdělení, které se tematicky vztahují k obsahu jejich webu.

AdWords (Google AdWords)

AdWords (Google AdWords)

Je klíčová reklamní služba společnosti Google. AdWords umožňuje zadávání reklam do vyhledávání, Google tyto inzeráty zobrazuje na nastavená klíčová slova a od inzerentů získává peníze (PPC).

Affiliate marketing

Affiliate marketing

Je marketingový nástroj, založený na provázanosti stránek obchodníků a webů, které jejich produkty nebo služby propagují. Označuje se také jako partnerský marketing nebo provizní systém.

Agenturní provize

Agenturní provize

Agenturní provize se poskytuje při nákupu reklamy v médiích. Zpravidla bývá ve výši 15% z celkové ceny projektu. Poskytují ji média marketingovým či mediálním agenturám, které jim zprostředkovaly kontakt s inzerentem.

Ambient marketing

Ambient marketing

Ambient marketing je druh marketingu, který používá k oslovení cílové skupiny zvláštní reklamní formáty. Pozornost se nesoustředí primárně na značku, ale spíše na netradiční reklamní nosiče. Zpravidla se orientuje na mladší cílové skupiny, klade důraz na humor a zábavu.

 

Nenašli jste, co jste hledali?

Napište nám svůj dotaz.


Mohlo by vás zajímat
Blog | Internetová agentura SOVA NET

Blog

Změna je život aneb co přináší nové rozhraní Google AdWords

16. 1. 2018
Online marketing je plný změn a jednou z významných novinek je nové rozhraní Google AdWords. Z Google zaznívá, že by nová verze měla být nejen rychlejší, ale i přehlednější.  A v čem by ještě kromě rychlosti mělo být nové AdWords lepší než to staré?

Předvánoční tipy pro PPC kampaně

29. 11. 2017
S přípravou vánočních kampaní bylo třeba začít už dávno. Nákupy jsou v plném proudu, objemy vyhledávání narůstají a tržby opět trhají rekordy. Ale ještě nejsme u konce. Připravili jsme si pro vás několik předvánočních tipů.

HTTPS a co je třeba si ohlídat

10. 11. 2017
Přechod na HTTPS znamená změnu všech URL adres webu. Chyba při přesměrování z HTTP na HTTPS  tedy může způsobit pokles návštěvnosti a pozic v organickém vyhledávání.

Přechod na HTTPS – co to je a proč to udělat

3. 11. 2017
Přechod na HTTPS je teď velké téma, kterého je plný internet. Je tedy na čase, podívat se na tuto problematiku trochu blíž.

Novinky z online marketingu za červenec 2017

31. 7. 2017
Nebaví Vás vyhledávat novinky ze světa onlinu? Chcete kompletní přehled všech změn a zajímavostí ze světa marketingu? Sledujeme to za Vás! Podívejte se na shrnutí toho nejdůležitějšího, co se tento měsíc událo ve světě online marketingu!

GDPR aneb revoluce v ochraně osobních údajů

24. 7. 2017
V dnešní digitální době mají data nesmírnou hodnotu a přitom jejich ochrana a způsob nakládání s nimi není vždy zajištěn tak, jak by měl. S revolucí přišla Evropská unie, která vydává obecné nařízení o ochraně osobních dat, které platí plošně pro všechny členské státy. Tato...

9 ZARUČENÝCH TRIKŮ, JAK DÍKY REFENČNÍMU MARKETINGU ZLEPŠIT SVÉ PODNIKÁNÍ!

25. 5. 2017
Reference v dnešní době bývají často rozhodujícím faktorem při výběru zboží či služeb. Je proto důležité využít všech jejich možností, abyste zvýšili sílu svého marketingu a pozitivně ovlivnili své podnikání.   Zde máte několik zaručených postupů, jak díky referenčnímu marketingu...

NOVINKA ZE SVĚTA ONLINU – REFERENČNÍ MARKETING!

24. 5. 2017
Reference, recenze, testimoniály,… Vše má nakonec stejný cíl. Co nejvíce zvýšit důvěryhodnost firmy či produktu. Rozhodli jsme se proto, že je potřeba zastřešit tuto tématiku pod jednotný název - referenční marketing. Tato nová oblast řeší problematiku referencí, jejich efektivního využití a jak...

Google Data Studio nově dostupný i v ČR

31. 3. 2017
Google konečně pro ČR zpřístupnil zdarma online nástroj pro tvorbu reportů Google Data Studio (GDS). Data si jednoduše zobrazíte v srozumitelných přehledech, které je radost vyhodnocovat. Využít můžete jak přednastavené šablony, tak vytvořit svoje vlastní přehledy. Stačí jen propojit...

Novinky v AdWords i Skliku přináší víc prostoru pro reklamu

6. 3. 2017
Dlouho jsme čekali, ale už je to tu. Sklik spustil rozšířené textové reklamy ve vyhledávání i v obsahu. Další významnou, i když staronovou, zprávou je nahrazení textových inzerátů v obsahové síti AdWords responsivními reklamami. Článek se tedy bude věnovat těmto dvěma formátům....

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.
Získané certifikáty
  • Google Analytics IQ
  • Google Advertising Professional

Newsletter
& E-book

Přihlaste se k odběru newsletteru
a získejte zajímavý e-book!