Slovník internetových pojmů

Nechceme vás poučovat, ale rádi poradíme! Proto jsme připravili slovník internetových pojmů, kde naleznete, stručně a výstižně vysvětlené, známé i méně známé pojmy z oblasti internetového marketingu. Nenajdete-li, co hledáte, zašlete nám svůj dotaz prostřednictvím krátkého formuláře.



Procházení slovníku podle počátečního písmene

  • A | 
  • B | 
  • C | 
  • D | 
  • E | 
  • F | 
  • G | 
  • H | 
  • I | 
  • J | 
  • K | 
  • L | 
  • M | 
  • N | 
  • O | 
  • P | 
  • Q | 
  • R | 
  • S | 
  • T | 
  • U | 
  • V | 
  • W | 
  • X | 
  • Y | 
  • Z

 


Přístupnost

Přístupnost

S pojmem přístupnost (nebo také accessibility) se nejvíce setkáte v oblasti webdesignu, především ve spojení s weby a e-shopy. Spojení „přístupný web“ vyjadřuje, do jaké míry je web, případně internetový obchod přístupní různým skupinám uživatelů.

PHP

PHP

PHP („PHP: Hypertextový preprocesor“, původně Personal Home Page) je skriptovacíprogramovací jazyk, určený pro programování dynamických internetových stránek.

Page Rank

Page Rank

Page Rank je algoritmus sloužící k hodnocení důležitosti webových stránek zejména pro fulltextový vyhledávač Google.

Pay Per Action

Pay Per Action

Jedná se o jeden ze způsobů placení za reklamu v prostředí internetu. Zadavatel reklamy v případě PPA (z angl. výrazu Pay Per Action) platí až tehdy, kdy uživatel provede na webu zadavatele předem stanovenou akci - viz také CPA.

Proklik

Proklik

Pojem proklik se nejčastěji používá v souvislosti s PPC kampaněmi v systémech Sklik a AdWords. Proklik označuje takovou aktivitu uživatele pohybujícího se na internetu, která ho kliknutím na určitý prvek (banner. odkaz atp.) dovede na cílovou/požadovanou stránku.

PPC

PPC

PPC je jeden ze způsobů plateb za internetovou reklamu. Jde o zkratku anglického Pay per click, česky platby za proklik. Jde o jeden z nejefektivnějších způsobů, jak na interentu oslovit publikum.

Přesměrování

Přesměrování

Přesměrování je výraz, který označuje plně automatické přesměrování jedné webové stránky na druhou. Často se využívá při převodu staršího webu na jeho novou verzi, nebo proto zabránění nežádoucí duplicity URL adres a obsahu na stránkách.

Panda (Google Panda)

Panda (Google Panda)

Google Panda je algoritmus, jehož hlavním účelem je zajistit, aby se ve výsledcích vyhledávání vyhledávače Google zobrazovaly pouze relevantní a hodnotné stránky. Obsah webových stránek by měl být natolik atraktivní, aby se Pandě jednoduše "zalíbil".

Penguin (Google Penguin)

Penguin (Google Penguin)

Google Penguin je algoritmus od společnosti Google, který hlídá, aby ve výsledcích vyhledávání vyhledávače Google nebyly obsaženy stránky, na kterých je jedna fráze umístěna v nepřirozeně velkém počtu, aby byl negativně zohledňován cloaking, zapojení stránek do výměnného systému odkazů a duplicita obsahu.

Pop - up

Pop - up

Pop - up je výraz který označuje grafický prvek, který se na internetových stránkách zobrazí nad všemi ostatními prvky a tím je zakryje. Nejčastěji se jedná o vyskakovací okno nápovědy nebo reklamu. 

 

Nenašli jste, co jste hledali?

Napište nám svůj dotaz.


Mohlo by vás zajímat
Získané certifikáty
  • Google Analytics IQ
  • Google Advertising Professional

Newsletter
& E-book

Přihlaste se k odběru newsletteru
a získejte zajímavý e-book!