Slovník internetových pojmů

Nechceme vás poučovat, ale rádi poradíme! Proto jsme připravili slovník internetových pojmů, kde naleznete, stručně a výstižně vysvětlené, známé i méně známé pojmy z oblasti internetového marketingu. Nenajdete-li, co hledáte, zašlete nám svůj dotaz prostřednictvím krátkého formuláře.



Procházení slovníku podle počátečního písmene

  • A | 
  • B | 
  • C | 
  • D | 
  • E | 
  • F | 
  • G | 
  • H | 
  • I | 
  • J | 
  • K | 
  • L | 
  • M | 
  • N | 
  • O | 
  • P | 
  • Q | 
  • R | 
  • S | 
  • T | 
  • U | 
  • V | 
  • W | 
  • X | 
  • Y | 
  • Z

 


Přístupnost

Přístupnost

S pojmem přístupnost (nebo také accessibility) se nejvíce setkáte v oblasti webdesignu, především ve spojení s weby a e-shopy. Spojení „přístupný web“ vyjadřuje, do jaké míry je web, případně internetový obchod přístupní různým skupinám uživatelů.

PHP

PHP

PHP („PHP: Hypertextový preprocesor“, původně Personal Home Page) je skriptovacíprogramovací jazyk, určený pro programování dynamických internetových stránek.

Page Rank

Page Rank

Page Rank je algoritmus sloužící k hodnocení důležitosti webových stránek zejména pro fulltextový vyhledávač Google.

Pay Per Action

Pay Per Action

Jedná se o jeden ze způsobů placení za reklamu v prostředí internetu. Zadavatel reklamy v případě PPA (z angl. výrazu Pay Per Action) platí až tehdy, kdy uživatel provede na webu zadavatele předem stanovenou akci - viz také CPA.

Proklik

Proklik

Pojem proklik se nejčastěji používá v souvislosti s PPC kampaněmi v systémech Sklik a AdWords. Proklik označuje takovou aktivitu uživatele pohybujícího se na internetu, která ho kliknutím na určitý prvek (banner. odkaz atp.) dovede na cílovou/požadovanou stránku.

PPC

PPC

PPC je jeden ze způsobů plateb za internetovou reklamu. Jde o zkratku anglického Pay per click, česky platby za proklik. Jde o jeden z nejefektivnějších způsobů, jak na interentu oslovit publikum.

Přesměrování

Přesměrování

Přesměrování je výraz, který označuje plně automatické přesměrování jedné webové stránky na druhou. Často se využívá při převodu staršího webu na jeho novou verzi, nebo proto zabránění nežádoucí duplicity URL adres a obsahu na stránkách.

Panda (Google Panda)

Panda (Google Panda)

Google Panda je algoritmus, jehož hlavním účelem je zajistit, aby se ve výsledcích vyhledávání vyhledávače Google zobrazovaly pouze relevantní a hodnotné stránky. Obsah webových stránek by měl být natolik atraktivní, aby se Pandě jednoduše "zalíbil".

Penguin (Google Penguin)

Penguin (Google Penguin)

Google Penguin je algoritmus od společnosti Google, který hlídá, aby ve výsledcích vyhledávání vyhledávače Google nebyly obsaženy stránky, na kterých je jedna fráze umístěna v nepřirozeně velkém počtu, aby byl negativně zohledňován cloaking, zapojení stránek do výměnného systému odkazů a duplicita obsahu.

Pop - up

Pop - up

Pop - up je výraz který označuje grafický prvek, který se na internetových stránkách zobrazí nad všemi ostatními prvky a tím je zakryje. Nejčastěji se jedná o vyskakovací okno nápovědy nebo reklamu. 

 

Nenašli jste, co jste hledali?

Napište nám svůj dotaz.


Mohlo by vás zajímat
Blog | Internetová agentura SOVA NET

Blog

Firmy, víte jak na sociální sítě?

21. 5. 2018
Kdo dnes není na sociálních sítích, jakoby nežil, a to platí i pro firmy a podnikatele. Dobře vedený marketing na „sockách“ je totiž perfektní způsob, jak na sebe upozornit a na jednom místě oslovit velké množství uživatelů – vašich potenciálních klientů. Je samozřejmě nutné brát v potaz...

GDPR a úpravy na webu z pohledu online marketingu

21. 5. 2018
Splňuje váš web podmínky GDPR? Základem je udělat si přehled, jaké kampaně máte spuštěné a jaké nástroje používáte. Podle tohoto přehledu poté zapracujte úpravy do Zásad ochrany osobních údajů a zajistěte si potřebné zpracovatelské smlouvy.

GDPR a email marketing

20. 5. 2018
Léta sbíráte kontakty, budujete databázi.. a najednou GDPR! Co s tím? 

Zapojili jsme se do epické bitvy za provonění našich měst

15. 5. 2018
V měsíci květnu se rozbíhá netradiční akce za provonění našich měst. Pro našeho klienta jsme realizovali projekt Fujaroma , který umožní široké veřejnosti řešit problém nepříjemných pachů v interiérech. Rozhodli jsme se podpořit snahu společnosti ARIA PURA, která s tímto nápadem přišla, a...

Dopad GDPR na inzerci v PPC systémech a práci v Google Analytics

11. 5. 2018
Nejednomu „markeťákovi“ při zmínce o něm naskakuje husí kůže. Jiní možná zvažují změnu zaměstnání. Ano, řeč je o Obecném nařízení o ochraně osobních údajů – GDPR, které začíná platit 25. 5. 2018. Pojďme se proto společně podívat na to, na co si při práci s osobními údaji v online...

Mergádo obléklo nový kabát

10. 5. 2018
Pokud ke správě svého e-shopu využíváte Mergádo, tak pro Vás máme dobrou zprávu. Od dubna se totiž můžete těšit na částečný redesign zevnějšku. A na jaké změny se vůbec můžete těšit?   

Co musíte vědět o GDPR

19. 4. 2018
Noční můra v podobě GDPR se nezadržitelně blíží, a proto se vyplatí mít vše v souladu se zákonem. Jste i Vy na příchod GDPR připraveni?

Novinky v Skliku: Nový formát reklam, ale zato méně placených pozic ve vyhledávání

14. 3. 2018
Trvalo to, ale dočkali jsme se. Sklik po dlouhém čekání konečně představil svoji podobu responzivních reklam s názvem Kombinovaná reklama. Další významnou změnou v českém PPC systému je také změna počtu placených pozic ve vyhledávací síti, která slibuje ještě tužší boj mezi inzerenty....

Co je mezi nápadem a úspěšnou realizací webového projektu?

9. 3. 2018
Co Čech, to vynálezce. Jsme národ Járy Cimrmana a každého při běžné činnosti napadají jistě geniální vylepšení, která musí změnit svět. Hned nás napadá si takový nápad dát patentovat, aby nám ho někdo neukradl. Ale Japonci zase říkají, že nápad nic neznamená, ale je extrémně důležité a zároveň...

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.
Získané certifikáty
  • Google Analytics IQ
  • Google Advertising Professional