Slovník internetových pojmů

Nechceme vás poučovat, ale rádi poradíme! Proto jsme připravili slovník internetových pojmů, kde naleznete, stručně a výstižně vysvětlené, známé i méně známé pojmy z oblasti internetového marketingu. Nenajdete-li, co hledáte, zašlete nám svůj dotaz prostřednictvím krátkého formuláře.



Procházení slovníku podle počátečního písmene

  • A | 
  • B | 
  • C | 
  • D | 
  • E | 
  • F | 
  • G | 
  • H | 
  • I | 
  • J | 
  • K | 
  • L | 
  • M | 
  • N | 
  • O | 
  • P | 
  • Q | 
  • R | 
  • S | 
  • T | 
  • U | 
  • V | 
  • W | 
  • X | 
  • Y | 
  • Z

 


Přístupnost

Přístupnost

S pojmem přístupnost (nebo také accessibility) se nejvíce setkáte v oblasti webdesignu, především ve spojení s weby a e-shopy. Spojení „přístupný web“ vyjadřuje, do jaké míry je web, případně internetový obchod přístupní různým skupinám uživatelů.

PHP

PHP

PHP („PHP: Hypertextový preprocesor“, původně Personal Home Page) je skriptovacíprogramovací jazyk, určený pro programování dynamických internetových stránek.

Page Rank

Page Rank

Page Rank je algoritmus sloužící k hodnocení důležitosti webových stránek zejména pro fulltextový vyhledávač Google.

Pay Per Action

Pay Per Action

Jedná se o jeden ze způsobů placení za reklamu v prostředí internetu. Zadavatel reklamy v případě PPA (z angl. výrazu Pay Per Action) platí až tehdy, kdy uživatel provede na webu zadavatele předem stanovenou akci - viz také CPA.

Proklik

Proklik

Pojem proklik se nejčastěji používá v souvislosti s PPC kampaněmi v systémech Sklik a AdWords. Proklik označuje takovou aktivitu uživatele pohybujícího se na internetu, která ho kliknutím na určitý prvek (banner. odkaz atp.) dovede na cílovou/požadovanou stránku.

PPC

PPC

PPC je jeden ze způsobů plateb za internetovou reklamu. Jde o zkratku anglického Pay per click, česky platby za proklik. Jde o jeden z nejefektivnějších způsobů, jak na interentu oslovit publikum.

Přesměrování

Přesměrování

Přesměrování je výraz, který označuje plně automatické přesměrování jedné webové stránky na druhou. Často se využívá při převodu staršího webu na jeho novou verzi, nebo proto zabránění nežádoucí duplicity URL adres a obsahu na stránkách.

Panda (Google Panda)

Panda (Google Panda)

Google Panda je algoritmus, jehož hlavním účelem je zajistit, aby se ve výsledcích vyhledávání vyhledávače Google zobrazovaly pouze relevantní a hodnotné stránky. Obsah webových stránek by měl být natolik atraktivní, aby se Pandě jednoduše "zalíbil".

Penguin (Google Penguin)

Penguin (Google Penguin)

Google Penguin je algoritmus od společnosti Google, který hlídá, aby ve výsledcích vyhledávání vyhledávače Google nebyly obsaženy stránky, na kterých je jedna fráze umístěna v nepřirozeně velkém počtu, aby byl negativně zohledňován cloaking, zapojení stránek do výměnného systému odkazů a duplicita obsahu.

Pop - up

Pop - up

Pop - up je výraz který označuje grafický prvek, který se na internetových stránkách zobrazí nad všemi ostatními prvky a tím je zakryje. Nejčastěji se jedná o vyskakovací okno nápovědy nebo reklamu. 

 

Nenašli jste, co jste hledali?

Napište nám svůj dotaz.


Mohlo by vás zajímat
Blog | Internetová agentura SOVA NET

Blog

Změna je život aneb co přináší nové rozhraní Google AdWords

16. 1. 2018
Online marketing je plný změn a jednou z významných novinek je nové rozhraní Google AdWords. Z Google zaznívá, že by nová verze měla být nejen rychlejší, ale i přehlednější.  A v čem by ještě kromě rychlosti mělo být nové AdWords lepší než to staré?

Předvánoční tipy pro PPC kampaně

29. 11. 2017
S přípravou vánočních kampaní bylo třeba začít už dávno. Nákupy jsou v plném proudu, objemy vyhledávání narůstají a tržby opět trhají rekordy. Ale ještě nejsme u konce. Připravili jsme si pro vás několik předvánočních tipů.

HTTPS a co je třeba si ohlídat

10. 11. 2017
Přechod na HTTPS znamená změnu všech URL adres webu. Chyba při přesměrování z HTTP na HTTPS  tedy může způsobit pokles návštěvnosti a pozic v organickém vyhledávání.

Přechod na HTTPS – co to je a proč to udělat

3. 11. 2017
Přechod na HTTPS je teď velké téma, kterého je plný internet. Je tedy na čase, podívat se na tuto problematiku trochu blíž.

Novinky z online marketingu za červenec 2017

31. 7. 2017
Nebaví Vás vyhledávat novinky ze světa onlinu? Chcete kompletní přehled všech změn a zajímavostí ze světa marketingu? Sledujeme to za Vás! Podívejte se na shrnutí toho nejdůležitějšího, co se tento měsíc událo ve světě online marketingu!

GDPR aneb revoluce v ochraně osobních údajů

24. 7. 2017
V dnešní digitální době mají data nesmírnou hodnotu a přitom jejich ochrana a způsob nakládání s nimi není vždy zajištěn tak, jak by měl. S revolucí přišla Evropská unie, která vydává obecné nařízení o ochraně osobních dat, které platí plošně pro všechny členské státy. Tato...

9 ZARUČENÝCH TRIKŮ, JAK DÍKY REFENČNÍMU MARKETINGU ZLEPŠIT SVÉ PODNIKÁNÍ!

25. 5. 2017
Reference v dnešní době bývají často rozhodujícím faktorem při výběru zboží či služeb. Je proto důležité využít všech jejich možností, abyste zvýšili sílu svého marketingu a pozitivně ovlivnili své podnikání.   Zde máte několik zaručených postupů, jak díky referenčnímu marketingu...

NOVINKA ZE SVĚTA ONLINU – REFERENČNÍ MARKETING!

24. 5. 2017
Reference, recenze, testimoniály,… Vše má nakonec stejný cíl. Co nejvíce zvýšit důvěryhodnost firmy či produktu. Rozhodli jsme se proto, že je potřeba zastřešit tuto tématiku pod jednotný název - referenční marketing. Tato nová oblast řeší problematiku referencí, jejich efektivního využití a jak...

Google Data Studio nově dostupný i v ČR

31. 3. 2017
Google konečně pro ČR zpřístupnil zdarma online nástroj pro tvorbu reportů Google Data Studio (GDS). Data si jednoduše zobrazíte v srozumitelných přehledech, které je radost vyhodnocovat. Využít můžete jak přednastavené šablony, tak vytvořit svoje vlastní přehledy. Stačí jen propojit...

Novinky v AdWords i Skliku přináší víc prostoru pro reklamu

6. 3. 2017
Dlouho jsme čekali, ale už je to tu. Sklik spustil rozšířené textové reklamy ve vyhledávání i v obsahu. Další významnou, i když staronovou, zprávou je nahrazení textových inzerátů v obsahové síti AdWords responsivními reklamami. Článek se tedy bude věnovat těmto dvěma formátům....

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.
Získané certifikáty
  • Google Analytics IQ
  • Google Advertising Professional

Newsletter
& E-book

Přihlaste se k odběru newsletteru
a získejte zajímavý e-book!