Slovník internetových pojmů

Nechceme vás poučovat, ale rádi poradíme! Proto jsme připravili slovník internetových pojmů, kde naleznete, stručně a výstižně vysvětlené, známé i méně známé pojmy z oblasti internetového marketingu. Nenajdete-li, co hledáte, zašlete nám svůj dotaz prostřednictvím krátkého formuláře.



Procházení slovníku podle počátečního písmene

  • A | 
  • B | 
  • C | 
  • D | 
  • E | 
  • F | 
  • G | 
  • H | 
  • I | 
  • J | 
  • K | 
  • L | 
  • M | 
  • N | 
  • O | 
  • P | 
  • Q | 
  • R | 
  • S | 
  • T | 
  • U | 
  • V | 
  • W | 
  • X | 
  • Y | 
  • Z

 


Copywriting

Copywriting

Copywriting můžeme jednoduše přeložit jako psaní textů pro web. V oblasti internetového marketingu patří mezi nejdůležitější elementy optimalizace pro vyhledávače.

Copyediting

Copyediting

Představuje úpravu textů pro web, je důležitou součástí optimalizace pro vyhledávače. Zahrnuje stylistickou a typografickou úpravu, zajišťuje, aby finální text byl přehledný, čtivý, stylově jednotný a zároveň plnil díky klíčovým slovům své funkce z pohledu SEO.

Copywriter

Copywriter

Copywriter je kreativní textař, který tvoří obchodní texty pro web. Copywriter píše texty reklam, webových stránek, tvoří také tiskové zprávy, PR články nebo produktové texty v katalozích. Texty copywritera by měly být nejen čtivé, ale také plnit důležité obchodní funkce.

Cílová skupina

Cílová skupina

Je pojem z oblasti marketingu, slouží k definování skupiny lidí, kterou je třeba při marketingové komunikaci oslovit. Členy cílové skupiny charakterizují určité společné vlastnosti jako je spotřební chování, sociodemografická charakteristika nebo životní styl.

Claim

Claim

Claim představuje označení pro slogan, který je v marketingové komunikaci úzce propojen s konkrétním produktem či značkou. Claim bývá součástí loga a doprovází veškerou firemní komunikaci.

Click Through Rate (CTR)

Click Through Rate (CTR)

CTR je anglickou zkratkou Click Through Rate. V kontextu české internetové reklamy se překládá jako míra prokliku. CTR představuje poměr mezi počtem kliknutí na reklamu (prokliků) a celkovým počtem zobrazení reklamy. Tato hodnota v procentech vyjadřuje efektivitu PPC kampaní.

Cookies

Cookies

Název z anglického cookie, které znamená koláček, oplatka nebo sušenka. Cookie se používá k označení souboru dat, která server pošle prohlížeči a ten je uloží na vašem počítači. Do tohoto souboru se může ukládat řada uživatelských informací.

Cost Per Action

Cost Per Action

Jedná se o jeden ze způsobů placení za reklamu v prostředí internetu. Zadavatel reklamy v případě Cost Per Action platí až tehdy, když uživatel provede předem definovanou akci. Tou může být registrace do databáze, objednávka zboží, nebo vyplnění formuláře.

Cost Per Click

Cost Per Click

Termín z oblasti internetových PPC (Pay Per Click) kampaní. Cost Per Click neboli platba za proklik vyjadřuje cenu, kterou inzerent zaplatí za proklik jednoho návštěvníka, který byl na web přiveden pomocí PPC reklamy.

CSS

CSS

CSS je zkratka anglického výrazu Cascading Style Sheets překládaná do češtiny jako tzv. kaskádové styly. Jedná se o kódovací jazyk popisující vzhled a způsob zobrazení webových stránek.

 

Nenašli jste, co jste hledali?

Napište nám svůj dotaz.


Mohlo by vás zajímat
Blog | Internetová agentura SOVA NET

Blog

Firmy, víte jak na sociální sítě?

21. 5. 2018
Kdo dnes není na sociálních sítích, jakoby nežil, a to platí i pro firmy a podnikatele. Dobře vedený marketing na „sockách“ je totiž perfektní způsob, jak na sebe upozornit a na jednom místě oslovit velké množství uživatelů – vašich potenciálních klientů. Je samozřejmě nutné brát v potaz...

GDPR a úpravy na webu z pohledu online marketingu

21. 5. 2018
Splňuje váš web podmínky GDPR? Základem je udělat si přehled, jaké kampaně máte spuštěné a jaké nástroje používáte. Podle tohoto přehledu poté zapracujte úpravy do Zásad ochrany osobních údajů a zajistěte si potřebné zpracovatelské smlouvy.

GDPR a email marketing

20. 5. 2018
Léta sbíráte kontakty, budujete databázi.. a najednou GDPR! Co s tím? 

Zapojili jsme se do epické bitvy za provonění našich měst

15. 5. 2018
V měsíci květnu se rozbíhá netradiční akce za provonění našich měst. Pro našeho klienta jsme realizovali projekt Fujaroma , který umožní široké veřejnosti řešit problém nepříjemných pachů v interiérech. Rozhodli jsme se podpořit snahu společnosti ARIA PURA, která s tímto nápadem přišla, a...

Dopad GDPR na inzerci v PPC systémech a práci v Google Analytics

11. 5. 2018
Nejednomu „markeťákovi“ při zmínce o něm naskakuje husí kůže. Jiní možná zvažují změnu zaměstnání. Ano, řeč je o Obecném nařízení o ochraně osobních údajů – GDPR, které začíná platit 25. 5. 2018. Pojďme se proto společně podívat na to, na co si při práci s osobními údaji v online...

Mergádo obléklo nový kabát

10. 5. 2018
Pokud ke správě svého e-shopu využíváte Mergádo, tak pro Vás máme dobrou zprávu. Od dubna se totiž můžete těšit na částečný redesign zevnějšku. A na jaké změny se vůbec můžete těšit?   

Co musíte vědět o GDPR

19. 4. 2018
Noční můra v podobě GDPR se nezadržitelně blíží, a proto se vyplatí mít vše v souladu se zákonem. Jste i Vy na příchod GDPR připraveni?

Novinky v Skliku: Nový formát reklam, ale zato méně placených pozic ve vyhledávání

14. 3. 2018
Trvalo to, ale dočkali jsme se. Sklik po dlouhém čekání konečně představil svoji podobu responzivních reklam s názvem Kombinovaná reklama. Další významnou změnou v českém PPC systému je také změna počtu placených pozic ve vyhledávací síti, která slibuje ještě tužší boj mezi inzerenty....

Co je mezi nápadem a úspěšnou realizací webového projektu?

9. 3. 2018
Co Čech, to vynálezce. Jsme národ Járy Cimrmana a každého při běžné činnosti napadají jistě geniální vylepšení, která musí změnit svět. Hned nás napadá si takový nápad dát patentovat, aby nám ho někdo neukradl. Ale Japonci zase říkají, že nápad nic neznamená, ale je extrémně důležité a zároveň...

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.
Získané certifikáty
  • Google Analytics IQ
  • Google Advertising Professional