Slovník internetových pojmů

Nechceme vás poučovat, ale rádi poradíme! Proto jsme připravili slovník internetových pojmů, kde naleznete, stručně a výstižně vysvětlené, známé i méně známé pojmy z oblasti internetového marketingu. Nenajdete-li, co hledáte, zašlete nám svůj dotaz prostřednictvím krátkého formuláře.



Procházení slovníku podle počátečního písmene

  • A | 
  • B | 
  • C | 
  • D | 
  • E | 
  • F | 
  • G | 
  • H | 
  • I | 
  • J | 
  • K | 
  • L | 
  • M | 
  • N | 
  • O | 
  • P | 
  • Q | 
  • R | 
  • S | 
  • T | 
  • U | 
  • V | 
  • W | 
  • X | 
  • Y | 
  • Z

 


Copywriting

Copywriting

Copywriting můžeme jednoduše přeložit jako psaní textů pro web. V oblasti internetového marketingu patří mezi nejdůležitější elementy optimalizace pro vyhledávače.

Copyediting

Copyediting

Představuje úpravu textů pro web, je důležitou součástí optimalizace pro vyhledávače. Zahrnuje stylistickou a typografickou úpravu, zajišťuje, aby finální text byl přehledný, čtivý, stylově jednotný a zároveň plnil díky klíčovým slovům své funkce z pohledu SEO.

Copywriter

Copywriter

Copywriter je kreativní textař, který tvoří obchodní texty pro web. Copywriter píše texty reklam, webových stránek, tvoří také tiskové zprávy, PR články nebo produktové texty v katalozích. Texty copywritera by měly být nejen čtivé, ale také plnit důležité obchodní funkce.

Cílová skupina

Cílová skupina

Je pojem z oblasti marketingu, slouží k definování skupiny lidí, kterou je třeba při marketingové komunikaci oslovit. Členy cílové skupiny charakterizují určité společné vlastnosti jako je spotřební chování, sociodemografická charakteristika nebo životní styl.

Claim

Claim

Claim představuje označení pro slogan, který je v marketingové komunikaci úzce propojen s konkrétním produktem či značkou. Claim bývá součástí loga a doprovází veškerou firemní komunikaci.

Click Through Rate (CTR)

Click Through Rate (CTR)

CTR je anglickou zkratkou Click Through Rate. V kontextu české internetové reklamy se překládá jako míra prokliku. CTR představuje poměr mezi počtem kliknutí na reklamu (prokliků) a celkovým počtem zobrazení reklamy. Tato hodnota v procentech vyjadřuje efektivitu PPC kampaní.

Cookies

Cookies

Název z anglického cookie, které znamená koláček, oplatka nebo sušenka. Cookie se používá k označení souboru dat, která server pošle prohlížeči a ten je uloží na vašem počítači. Do tohoto souboru se může ukládat řada uživatelských informací.

Cost Per Action

Cost Per Action

Jedná se o jeden ze způsobů placení za reklamu v prostředí internetu. Zadavatel reklamy v případě Cost Per Action platí až tehdy, když uživatel provede předem definovanou akci. Tou může být registrace do databáze, objednávka zboží, nebo vyplnění formuláře.

Cost Per Click

Cost Per Click

Termín z oblasti internetových PPC (Pay Per Click) kampaní. Cost Per Click neboli platba za proklik vyjadřuje cenu, kterou inzerent zaplatí za proklik jednoho návštěvníka, který byl na web přiveden pomocí PPC reklamy.

CSS

CSS

CSS je zkratka anglického výrazu Cascading Style Sheets překládaná do češtiny jako tzv. kaskádové styly. Jedná se o kódovací jazyk popisující vzhled a způsob zobrazení webových stránek.

 

Nenašli jste, co jste hledali?

Napište nám svůj dotaz.


Mohlo by vás zajímat
Získané certifikáty
  • Google Analytics IQ
  • Google Advertising Professional

Newsletter
& E-book

Přihlaste se k odběru newsletteru
a získejte zajímavý e-book!