Slovník internetových pojmů

Nechceme vás poučovat, ale rádi poradíme! Proto jsme připravili slovník internetových pojmů, kde naleznete, stručně a výstižně vysvětlené, známé i méně známé pojmy z oblasti internetového marketingu. Nenajdete-li, co hledáte, zašlete nám svůj dotaz prostřednictvím krátkého formuláře.



Procházení slovníku podle počátečního písmene

  • A | 
  • B | 
  • C | 
  • D | 
  • E | 
  • F | 
  • G | 
  • H | 
  • I | 
  • J | 
  • K | 
  • L | 
  • M | 
  • N | 
  • O | 
  • P | 
  • Q | 
  • R | 
  • S | 
  • T | 
  • U | 
  • V | 
  • W | 
  • X | 
  • Y | 
  • Z

 


Off-page faktory

Off-page faktory

Off-page faktory jsou parametry webových stránek, které souvisí s jejich optimalizací pro vyhledávače. Jedná se o parametry neumístěné přímo v obsahu resp. kódu webu, ale o vnější vlivy působící na web.

On-page faktory

On-page faktory

On-page faktory jsou parametry webových stránek, které souvisí s jejich optimalizací pro vyhledávače. Jedná se o parametry umístěné přímo v obsahu resp. kódu webu, lze je tedy přímo editovat.

Obsahová síť

Obsahová síť

Obsahová síť je další z možností pro zobrazení reklamy vytvořené v nástrojích jako je Sklik nebo Adwords. Obsahová síť je tvořena řadou partnerských stránek, která je neustále aktualizována.

Organické přístupy

Organické přístupy

Organické přístupy jsou takové vstupy na internetové stránky, které jsou realizovány z přirozených (neplacených) odkazů ve vyhledávačích. 

Okolí odkazu

Okolí odkazu

Vliv na kvalitu zpětného odkazu má nejen samotný anchor text a tematická příbuznost stránek ze kterých je odkazováno, ale také blízké okolí odkazu. Hlavně v případě Googlu je nutné dbát, aby byl anchor text odkazu tématicky příbuzný se svým okolím. 

Odkazová farma

Odkazová farma

Odkazová farma je pojem, který charakterizuje takové webové stránky, na kterých se nachází celá řada odkazů směřujících na nejrůznější webové stránky. Jde o nevhodnou linkbuildingovou techniku, která bývá vyhledávači penalizována. Při získávání zpětných odkazů je dobré se stránkám, které vnikly pouze, nebo především za účelem umisťování odkazů vyhnout a raději se zaměřit  na méně ale více kvalitních odkazů.

Odkazový profil

Odkazový profil

Odkazový profil je souhrnem všech odkazů, které s dotčenou stránkou souvisejí. Měl by být vyvážený a neměl by obsahovat nevhodné odkazy. Jeho analýza by měla být základem pro rozhodnutí o nejvhodnějších linkbuildingových aktivitách. 

Odchozí odkaz

Odchozí odkaz

Každý odkaz lze vnímat ze dvou stran. Z pohledu stránky, na které je odkaz umístěn se jedná o odchozí odkaz (odkazuje mimo stránky - informace přes ni odchází) a z pohledu stránky, na kterou odkaz odkazuje. Pro tuto stránku je tento odkaz odkazem zpětným. Všechny odkazy jsou tak odchozími a zároveň zpětnými. Záleží ze kterého úhlu pohledu se na ně díváme. 

 

Nenašli jste, co jste hledali?

Napište nám svůj dotaz.


Mohlo by vás zajímat
Blog | Internetová agentura SOVA NET

Blog

Změna je život aneb co přináší nové rozhraní Google AdWords

16. 1. 2018
Online marketing je plný změn a jednou z významných novinek je nové rozhraní Google AdWords. Z Google zaznívá, že by nová verze měla být nejen rychlejší, ale i přehlednější.  A v čem by ještě kromě rychlosti mělo být nové AdWords lepší než to staré?

Předvánoční tipy pro PPC kampaně

29. 11. 2017
S přípravou vánočních kampaní bylo třeba začít už dávno. Nákupy jsou v plném proudu, objemy vyhledávání narůstají a tržby opět trhají rekordy. Ale ještě nejsme u konce. Připravili jsme si pro vás několik předvánočních tipů.

HTTPS a co je třeba si ohlídat

10. 11. 2017
Přechod na HTTPS znamená změnu všech URL adres webu. Chyba při přesměrování z HTTP na HTTPS  tedy může způsobit pokles návštěvnosti a pozic v organickém vyhledávání.

Přechod na HTTPS – co to je a proč to udělat

3. 11. 2017
Přechod na HTTPS je teď velké téma, kterého je plný internet. Je tedy na čase, podívat se na tuto problematiku trochu blíž.

Novinky z online marketingu za červenec 2017

31. 7. 2017
Nebaví Vás vyhledávat novinky ze světa onlinu? Chcete kompletní přehled všech změn a zajímavostí ze světa marketingu? Sledujeme to za Vás! Podívejte se na shrnutí toho nejdůležitějšího, co se tento měsíc událo ve světě online marketingu!

GDPR aneb revoluce v ochraně osobních údajů

24. 7. 2017
V dnešní digitální době mají data nesmírnou hodnotu a přitom jejich ochrana a způsob nakládání s nimi není vždy zajištěn tak, jak by měl. S revolucí přišla Evropská unie, která vydává obecné nařízení o ochraně osobních dat, které platí plošně pro všechny členské státy. Tato...

9 ZARUČENÝCH TRIKŮ, JAK DÍKY REFENČNÍMU MARKETINGU ZLEPŠIT SVÉ PODNIKÁNÍ!

25. 5. 2017
Reference v dnešní době bývají často rozhodujícím faktorem při výběru zboží či služeb. Je proto důležité využít všech jejich možností, abyste zvýšili sílu svého marketingu a pozitivně ovlivnili své podnikání.   Zde máte několik zaručených postupů, jak díky referenčnímu marketingu...

NOVINKA ZE SVĚTA ONLINU – REFERENČNÍ MARKETING!

24. 5. 2017
Reference, recenze, testimoniály,… Vše má nakonec stejný cíl. Co nejvíce zvýšit důvěryhodnost firmy či produktu. Rozhodli jsme se proto, že je potřeba zastřešit tuto tématiku pod jednotný název - referenční marketing. Tato nová oblast řeší problematiku referencí, jejich efektivního využití a jak...

Google Data Studio nově dostupný i v ČR

31. 3. 2017
Google konečně pro ČR zpřístupnil zdarma online nástroj pro tvorbu reportů Google Data Studio (GDS). Data si jednoduše zobrazíte v srozumitelných přehledech, které je radost vyhodnocovat. Využít můžete jak přednastavené šablony, tak vytvořit svoje vlastní přehledy. Stačí jen propojit...

Novinky v AdWords i Skliku přináší víc prostoru pro reklamu

6. 3. 2017
Dlouho jsme čekali, ale už je to tu. Sklik spustil rozšířené textové reklamy ve vyhledávání i v obsahu. Další významnou, i když staronovou, zprávou je nahrazení textových inzerátů v obsahové síti AdWords responsivními reklamami. Článek se tedy bude věnovat těmto dvěma formátům....

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.
Získané certifikáty
  • Google Analytics IQ
  • Google Advertising Professional

Newsletter
& E-book

Přihlaste se k odběru newsletteru
a získejte zajímavý e-book!