Slovník internetových pojmů

Nechceme vás poučovat, ale rádi poradíme! Proto jsme připravili slovník internetových pojmů, kde naleznete, stručně a výstižně vysvětlené, známé i méně známé pojmy z oblasti internetového marketingu. Nenajdete-li, co hledáte, zašlete nám svůj dotaz prostřednictvím krátkého formuláře.



Procházení slovníku podle počátečního písmene

  • A | 
  • B | 
  • C | 
  • D | 
  • E | 
  • F | 
  • G | 
  • H | 
  • I | 
  • J | 
  • K | 
  • L | 
  • M | 
  • N | 
  • O | 
  • P | 
  • Q | 
  • R | 
  • S | 
  • T | 
  • U | 
  • V | 
  • W | 
  • X | 
  • Y | 
  • Z

 


Off-page faktory

Off-page faktory

Off-page faktory jsou parametry webových stránek, které souvisí s jejich optimalizací pro vyhledávače. Jedná se o parametry neumístěné přímo v obsahu resp. kódu webu, ale o vnější vlivy působící na web.

On-page faktory

On-page faktory

On-page faktory jsou parametry webových stránek, které souvisí s jejich optimalizací pro vyhledávače. Jedná se o parametry umístěné přímo v obsahu resp. kódu webu, lze je tedy přímo editovat.

Obsahová síť

Obsahová síť

Obsahová síť je další z možností pro zobrazení reklamy vytvořené v nástrojích jako je Sklik nebo Adwords. Obsahová síť je tvořena řadou partnerských stránek, která je neustále aktualizována.

Organické přístupy

Organické přístupy

Organické přístupy jsou takové vstupy na internetové stránky, které jsou realizovány z přirozených (neplacených) odkazů ve vyhledávačích. 

Okolí odkazu

Okolí odkazu

Vliv na kvalitu zpětného odkazu má nejen samotný anchor text a tematická příbuznost stránek ze kterých je odkazováno, ale také blízké okolí odkazu. Hlavně v případě Googlu je nutné dbát, aby byl anchor text odkazu tématicky příbuzný se svým okolím. 

Odkazová farma

Odkazová farma

Odkazová farma je pojem, který charakterizuje takové webové stránky, na kterých se nachází celá řada odkazů směřujících na nejrůznější webové stránky. Jde o nevhodnou linkbuildingovou techniku, která bývá vyhledávači penalizována. Při získávání zpětných odkazů je dobré se stránkám, které vnikly pouze, nebo především za účelem umisťování odkazů vyhnout a raději se zaměřit  na méně ale více kvalitních odkazů.

Odkazový profil

Odkazový profil

Odkazový profil je souhrnem všech odkazů, které s dotčenou stránkou souvisejí. Měl by být vyvážený a neměl by obsahovat nevhodné odkazy. Jeho analýza by měla být základem pro rozhodnutí o nejvhodnějších linkbuildingových aktivitách. 

Odchozí odkaz

Odchozí odkaz

Každý odkaz lze vnímat ze dvou stran. Z pohledu stránky, na které je odkaz umístěn se jedná o odchozí odkaz (odkazuje mimo stránky - informace přes ni odchází) a z pohledu stránky, na kterou odkaz odkazuje. Pro tuto stránku je tento odkaz odkazem zpětným. Všechny odkazy jsou tak odchozími a zároveň zpětnými. Záleží ze kterého úhlu pohledu se na ně díváme. 

 

Nenašli jste, co jste hledali?

Napište nám svůj dotaz.


Mohlo by vás zajímat
Blog | Internetová agentura SOVA NET

Blog

Firmy, víte jak na sociální sítě?

21. 5. 2018
Kdo dnes není na sociálních sítích, jakoby nežil, a to platí i pro firmy a podnikatele. Dobře vedený marketing na „sockách“ je totiž perfektní způsob, jak na sebe upozornit a na jednom místě oslovit velké množství uživatelů – vašich potenciálních klientů. Je samozřejmě nutné brát v potaz...

GDPR a úpravy na webu z pohledu online marketingu

21. 5. 2018
Splňuje váš web podmínky GDPR? Základem je udělat si přehled, jaké kampaně máte spuštěné a jaké nástroje používáte. Podle tohoto přehledu poté zapracujte úpravy do Zásad ochrany osobních údajů a zajistěte si potřebné zpracovatelské smlouvy.

GDPR a email marketing

20. 5. 2018
Léta sbíráte kontakty, budujete databázi.. a najednou GDPR! Co s tím? 

Zapojili jsme se do epické bitvy za provonění našich měst

15. 5. 2018
V měsíci květnu se rozbíhá netradiční akce za provonění našich měst. Pro našeho klienta jsme realizovali projekt Fujaroma , který umožní široké veřejnosti řešit problém nepříjemných pachů v interiérech. Rozhodli jsme se podpořit snahu společnosti ARIA PURA, která s tímto nápadem přišla, a...

Dopad GDPR na inzerci v PPC systémech a práci v Google Analytics

11. 5. 2018
Nejednomu „markeťákovi“ při zmínce o něm naskakuje husí kůže. Jiní možná zvažují změnu zaměstnání. Ano, řeč je o Obecném nařízení o ochraně osobních údajů – GDPR, které začíná platit 25. 5. 2018. Pojďme se proto společně podívat na to, na co si při práci s osobními údaji v online...

Mergádo obléklo nový kabát

10. 5. 2018
Pokud ke správě svého e-shopu využíváte Mergádo, tak pro Vás máme dobrou zprávu. Od dubna se totiž můžete těšit na částečný redesign zevnějšku. A na jaké změny se vůbec můžete těšit?   

Co musíte vědět o GDPR

19. 4. 2018
Noční můra v podobě GDPR se nezadržitelně blíží, a proto se vyplatí mít vše v souladu se zákonem. Jste i Vy na příchod GDPR připraveni?

Novinky v Skliku: Nový formát reklam, ale zato méně placených pozic ve vyhledávání

14. 3. 2018
Trvalo to, ale dočkali jsme se. Sklik po dlouhém čekání konečně představil svoji podobu responzivních reklam s názvem Kombinovaná reklama. Další významnou změnou v českém PPC systému je také změna počtu placených pozic ve vyhledávací síti, která slibuje ještě tužší boj mezi inzerenty....

Co je mezi nápadem a úspěšnou realizací webového projektu?

9. 3. 2018
Co Čech, to vynálezce. Jsme národ Járy Cimrmana a každého při běžné činnosti napadají jistě geniální vylepšení, která musí změnit svět. Hned nás napadá si takový nápad dát patentovat, aby nám ho někdo neukradl. Ale Japonci zase říkají, že nápad nic neznamená, ale je extrémně důležité a zároveň...

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.
Získané certifikáty
  • Google Analytics IQ
  • Google Advertising Professional