Slovník internetových pojmů

Nechceme vás poučovat, ale rádi poradíme! Proto jsme připravili slovník internetových pojmů, kde naleznete, stručně a výstižně vysvětlené, známé i méně známé pojmy z oblasti internetového marketingu. Nenajdete-li, co hledáte, zašlete nám svůj dotaz prostřednictvím krátkého formuláře.



Procházení slovníku podle počátečního písmene

  • A | 
  • B | 
  • C | 
  • D | 
  • E | 
  • F | 
  • G | 
  • H | 
  • I | 
  • J | 
  • K | 
  • L | 
  • M | 
  • N | 
  • O | 
  • P | 
  • Q | 
  • R | 
  • S | 
  • T | 
  • U | 
  • V | 
  • W | 
  • X | 
  • Y | 
  • Z

 


SWOT analýza

SWOT analýza

SWOT analýza je metoda strategického plánování pro osoby, firmy či jiné podnikatelské či veřejně činné subjekty založená na identifikaci jejich silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb.

SERP

SERP

Search engine results page - SERP je stránka zobrazená internetovými vyhledávači po zpracování vašeho dotazu.

SEO

SEO

Seo, neboli Search Engine Optimization, česky řečeno Optimalizace pro vyhledávače. Jde o soubor aktivit, jejichž cílem je získání co možná nejlepších výsledků ve vyhledávačích na zvolenou vyhledávanou frázi.  Kvalitní SEO webové stránky tak zvyšuje návštěvnost stránky a vede tak k vyšší konverzi.

Sklik

Sklik

Sklik je nástroj pro tvorbu, správu a vyhodnocení PPC kampaní, spravovaný společností Seznam.cz. Díky němu je možné zacílit reklamu na blíže specifikované publikum v rámci vyhledání na Seznamu a na často navštěvovaných webech českého internetu.

Subdoména

Subdoména

Subdoména je výraz, který označuje kategorii nižšího řádu než je hlavní doména.

Sitemap

Sitemap

Soubor Sitemap.xml je velmi důležitým prvkem každého webu, který pomáho robotům s indexací stránek. 

Sociální sítě

Sociální sítě

Sociální sítě jsou v současné době jedním z nejvýznamnějších prvků internetového marketingu, u kterých se předpokládá další vývoj. Jde o místo, kde se na internetu lidé potkávají, sdílejí komentáře, fotky, publikují vlastní názory, zakládají zájmové skupiny a šíří mezi sebou informace, včetně těch, které leží mimo systém sociálních sítí.

 

Srank

Srank

Srank je hodnota, která podobně jako PageRank udává popularitu konkrétní webové stránky. Její rozpětí je od 0 do 10. Algoritmus pro jeho výpočet také není znám. Největší vliv však mají off-page faktory

Splash page

Splash page

Splash Page je úvodní stránka, často v podobě aktuální nabídky, nebo slevové akce, kterou tvoří pouze obrázek, nebo animace ve formátu Flash.

Spider

Spider

Spider, česky pavouk, někdy také označovaný jako crawler, je software, který prochází webové stránky za účelem jejich indexace. Jde o robota fulltextových vyhledávačů, který "prolézá stránky" jako by se pohyboval po pavučině.

 

Nenašli jste, co jste hledali?

Napište nám svůj dotaz.


Mohlo by vás zajímat
Blog | Internetová agentura SOVA NET

Blog

Firmy, víte jak na sociální sítě?

21. 5. 2018
Kdo dnes není na sociálních sítích, jakoby nežil, a to platí i pro firmy a podnikatele. Dobře vedený marketing na „sockách“ je totiž perfektní způsob, jak na sebe upozornit a na jednom místě oslovit velké množství uživatelů – vašich potenciálních klientů. Je samozřejmě nutné brát v potaz...

GDPR a úpravy na webu z pohledu online marketingu

21. 5. 2018
Splňuje váš web podmínky GDPR? Základem je udělat si přehled, jaké kampaně máte spuštěné a jaké nástroje používáte. Podle tohoto přehledu poté zapracujte úpravy do Zásad ochrany osobních údajů a zajistěte si potřebné zpracovatelské smlouvy.

GDPR a email marketing

20. 5. 2018
Léta sbíráte kontakty, budujete databázi.. a najednou GDPR! Co s tím? 

Zapojili jsme se do epické bitvy za provonění našich měst

15. 5. 2018
V měsíci květnu se rozbíhá netradiční akce za provonění našich měst. Pro našeho klienta jsme realizovali projekt Fujaroma , který umožní široké veřejnosti řešit problém nepříjemných pachů v interiérech. Rozhodli jsme se podpořit snahu společnosti ARIA PURA, která s tímto nápadem přišla, a...

Dopad GDPR na inzerci v PPC systémech a práci v Google Analytics

11. 5. 2018
Nejednomu „markeťákovi“ při zmínce o něm naskakuje husí kůže. Jiní možná zvažují změnu zaměstnání. Ano, řeč je o Obecném nařízení o ochraně osobních údajů – GDPR, které začíná platit 25. 5. 2018. Pojďme se proto společně podívat na to, na co si při práci s osobními údaji v online...

Mergádo obléklo nový kabát

10. 5. 2018
Pokud ke správě svého e-shopu využíváte Mergádo, tak pro Vás máme dobrou zprávu. Od dubna se totiž můžete těšit na částečný redesign zevnějšku. A na jaké změny se vůbec můžete těšit?   

Co musíte vědět o GDPR

19. 4. 2018
Noční můra v podobě GDPR se nezadržitelně blíží, a proto se vyplatí mít vše v souladu se zákonem. Jste i Vy na příchod GDPR připraveni?

Novinky v Skliku: Nový formát reklam, ale zato méně placených pozic ve vyhledávání

14. 3. 2018
Trvalo to, ale dočkali jsme se. Sklik po dlouhém čekání konečně představil svoji podobu responzivních reklam s názvem Kombinovaná reklama. Další významnou změnou v českém PPC systému je také změna počtu placených pozic ve vyhledávací síti, která slibuje ještě tužší boj mezi inzerenty....

Co je mezi nápadem a úspěšnou realizací webového projektu?

9. 3. 2018
Co Čech, to vynálezce. Jsme národ Járy Cimrmana a každého při běžné činnosti napadají jistě geniální vylepšení, která musí změnit svět. Hned nás napadá si takový nápad dát patentovat, aby nám ho někdo neukradl. Ale Japonci zase říkají, že nápad nic neznamená, ale je extrémně důležité a zároveň...

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.
Získané certifikáty
  • Google Analytics IQ
  • Google Advertising Professional