Slovník internetových pojmů

Nechceme vás poučovat, ale rádi poradíme! Proto jsme připravili slovník internetových pojmů, kde naleznete, stručně a výstižně vysvětlené, známé i méně známé pojmy z oblasti internetového marketingu. Nenajdete-li, co hledáte, zašlete nám svůj dotaz prostřednictvím krátkého formuláře.



Procházení slovníku podle počátečního písmene

  • A | 
  • B | 
  • C | 
  • D | 
  • E | 
  • F | 
  • G | 
  • H | 
  • I | 
  • J | 
  • K | 
  • L | 
  • M | 
  • N | 
  • O | 
  • P | 
  • Q | 
  • R | 
  • S | 
  • T | 
  • U | 
  • V | 
  • W | 
  • X | 
  • Y | 
  • Z

 


SWOT analýza

SWOT analýza

SWOT analýza je metoda strategického plánování pro osoby, firmy či jiné podnikatelské či veřejně činné subjekty založená na identifikaci jejich silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb.

SERP

SERP

Search engine results page - SERP je stránka zobrazená internetovými vyhledávači po zpracování vašeho dotazu.

SEO

SEO

Seo, neboli Search Engine Optimization, česky řečeno Optimalizace pro vyhledávače. Jde o soubor aktivit, jejichž cílem je získání co možná nejlepších výsledků ve vyhledávačích na zvolenou vyhledávanou frázi.  Kvalitní SEO webové stránky tak zvyšuje návštěvnost stránky a vede tak k vyšší konverzi.

Sklik

Sklik

Sklik je nástroj pro tvorbu, správu a vyhodnocení PPC kampaní, spravovaný společností Seznam.cz. Díky němu je možné zacílit reklamu na blíže specifikované publikum v rámci vyhledání na Seznamu a na často navštěvovaných webech českého internetu.

Subdoména

Subdoména

Subdoména je výraz, který označuje kategorii nižšího řádu než je hlavní doména.

Sitemap

Sitemap

Soubor Sitemap.xml je velmi důležitým prvkem každého webu, který pomáho robotům s indexací stránek. 

Sociální sítě

Sociální sítě

Sociální sítě jsou v současné době jedním z nejvýznamnějších prvků internetového marketingu, u kterých se předpokládá další vývoj. Jde o místo, kde se na internetu lidé potkávají, sdílejí komentáře, fotky, publikují vlastní názory, zakládají zájmové skupiny a šíří mezi sebou informace, včetně těch, které leží mimo systém sociálních sítí.

 

Srank

Srank

Srank je hodnota, která podobně jako PageRank udává popularitu konkrétní webové stránky. Její rozpětí je od 0 do 10. Algoritmus pro jeho výpočet také není znám. Největší vliv však mají off-page faktory

Splash page

Splash page

Splash Page je úvodní stránka, často v podobě aktuální nabídky, nebo slevové akce, kterou tvoří pouze obrázek, nebo animace ve formátu Flash.

Spider

Spider

Spider, česky pavouk, někdy také označovaný jako crawler, je software, který prochází webové stránky za účelem jejich indexace. Jde o robota fulltextových vyhledávačů, který "prolézá stránky" jako by se pohyboval po pavučině.

 

Nenašli jste, co jste hledali?

Napište nám svůj dotaz.


Mohlo by vás zajímat
Získané certifikáty
  • Google Analytics IQ
  • Google Advertising Professional

Newsletter
& E-book

Přihlaste se k odběru newsletteru
a získejte zajímavý e-book!