Slovník internetových pojmů

Nechceme vás poučovat, ale rádi poradíme! Proto jsme připravili slovník internetových pojmů, kde naleznete, stručně a výstižně vysvětlené, známé i méně známé pojmy z oblasti internetového marketingu. Nenajdete-li, co hledáte, zašlete nám svůj dotaz prostřednictvím krátkého formuláře.



Procházení slovníku podle počátečního písmene

  • A | 
  • B | 
  • C | 
  • D | 
  • E | 
  • F | 
  • G | 
  • H | 
  • I | 
  • J | 
  • K | 
  • L | 
  • M | 
  • N | 
  • O | 
  • P | 
  • Q | 
  • R | 
  • S | 
  • T | 
  • U | 
  • V | 
  • W | 
  • X | 
  • Y | 
  • Z

 


SWOT analýza

SWOT analýza

SWOT analýza je metoda strategického plánování pro osoby, firmy či jiné podnikatelské či veřejně činné subjekty založená na identifikaci jejich silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb.

SERP

SERP

Search engine results page - SERP je stránka zobrazená internetovými vyhledávači po zpracování vašeho dotazu.

SEO

SEO

Seo, neboli Search Engine Optimization, česky řečeno Optimalizace pro vyhledávače. Jde o soubor aktivit, jejichž cílem je získání co možná nejlepších výsledků ve vyhledávačích na zvolenou vyhledávanou frázi.  Kvalitní SEO webové stránky tak zvyšuje návštěvnost stránky a vede tak k vyšší konverzi.

Sklik

Sklik

Sklik je nástroj pro tvorbu, správu a vyhodnocení PPC kampaní, spravovaný společností Seznam.cz. Díky němu je možné zacílit reklamu na blíže specifikované publikum v rámci vyhledání na Seznamu a na často navštěvovaných webech českého internetu.

Subdoména

Subdoména

Subdoména je výraz, který označuje kategorii nižšího řádu než je hlavní doména.

Sitemap

Sitemap

Soubor Sitemap.xml je velmi důležitým prvkem každého webu, který pomáho robotům s indexací stránek. 

Sociální sítě

Sociální sítě

Sociální sítě jsou v současné době jedním z nejvýznamnějších prvků internetového marketingu, u kterých se předpokládá další vývoj. Jde o místo, kde se na internetu lidé potkávají, sdílejí komentáře, fotky, publikují vlastní názory, zakládají zájmové skupiny a šíří mezi sebou informace, včetně těch, které leží mimo systém sociálních sítí.

 

Srank

Srank

Srank je hodnota, která podobně jako PageRank udává popularitu konkrétní webové stránky. Její rozpětí je od 0 do 10. Algoritmus pro jeho výpočet také není znám. Největší vliv však mají off-page faktory

Splash page

Splash page

Splash Page je úvodní stránka, často v podobě aktuální nabídky, nebo slevové akce, kterou tvoří pouze obrázek, nebo animace ve formátu Flash.

Spider

Spider

Spider, česky pavouk, někdy také označovaný jako crawler, je software, který prochází webové stránky za účelem jejich indexace. Jde o robota fulltextových vyhledávačů, který "prolézá stránky" jako by se pohyboval po pavučině.

 

Nenašli jste, co jste hledali?

Napište nám svůj dotaz.


Mohlo by vás zajímat
Blog | Internetová agentura SOVA NET

Blog

Předvánoční tipy pro PPC kampaně

29. 11. 2017
S přípravou vánočních kampaní bylo třeba začít už dávno. Nákupy jsou v plném proudu, objemy vyhledávání narůstají a tržby opět trhají rekordy. Ale ještě nejsme u konce. Připravili jsme si pro vás několik předvánočních tipů.

HTTPS a co je třeba si ohlídat

10. 11. 2017
Přechod na HTTPS znamená změnu všech URL adres webu. Chyba při přesměrování z HTTP na HTTPS  tedy může způsobit pokles návštěvnosti a pozic v organickém vyhledávání.

Přechod na HTTPS – co to je a proč to udělat

3. 11. 2017
Přechod na HTTPS je teď velké téma, kterého je plný internet. Je tedy na čase, podívat se na tuto problematiku trochu blíž.

Novinky z online marketingu za červenec 2017

31. 7. 2017
Nebaví Vás vyhledávat novinky ze světa onlinu? Chcete kompletní přehled všech změn a zajímavostí ze světa marketingu? Sledujeme to za Vás! Podívejte se na shrnutí toho nejdůležitějšího, co se tento měsíc událo ve světě online marketingu!

GDPR aneb revoluce v ochraně osobních údajů

24. 7. 2017
V dnešní digitální době mají data nesmírnou hodnotu a přitom jejich ochrana a způsob nakládání s nimi není vždy zajištěn tak, jak by měl. S revolucí přišla Evropská unie, která vydává obecné nařízení o ochraně osobních dat, které platí plošně pro všechny členské státy. Tato...

9 ZARUČENÝCH TRIKŮ, JAK DÍKY REFENČNÍMU MARKETINGU ZLEPŠIT SVÉ PODNIKÁNÍ!

25. 5. 2017
Reference v dnešní době bývají často rozhodujícím faktorem při výběru zboží či služeb. Je proto důležité využít všech jejich možností, abyste zvýšili sílu svého marketingu a pozitivně ovlivnili své podnikání.   Zde máte několik zaručených postupů, jak díky referenčnímu marketingu...

NOVINKA ZE SVĚTA ONLINU – REFERENČNÍ MARKETING!

24. 5. 2017
Reference, recenze, testimoniály,… Vše má nakonec stejný cíl. Co nejvíce zvýšit důvěryhodnost firmy či produktu. Rozhodli jsme se proto, že je potřeba zastřešit tuto tématiku pod jednotný název - referenční marketing. Tato nová oblast řeší problematiku referencí, jejich efektivního využití a jak...

Google Data Studio nově dostupný i v ČR

31. 3. 2017
Google konečně pro ČR zpřístupnil zdarma online nástroj pro tvorbu reportů Google Data Studio (GDS). Data si jednoduše zobrazíte v srozumitelných přehledech, které je radost vyhodnocovat. Využít můžete jak přednastavené šablony, tak vytvořit svoje vlastní přehledy. Stačí jen propojit...

Novinky v AdWords i Skliku přináší víc prostoru pro reklamu

6. 3. 2017
Dlouho jsme čekali, ale už je to tu. Sklik spustil rozšířené textové reklamy ve vyhledávání i v obsahu. Další významnou, i když staronovou, zprávou je nahrazení textových inzerátů v obsahové síti AdWords responsivními reklamami. Článek se tedy bude věnovat těmto dvěma formátům....

Case studies, životní příběhy a praktické tipy pro manažery i podnikatele

14. 10. 2016
13. října 2016 se v brněnském Boby centru uskutečnil druhý ročník naší SOVA B2B konference . A jaký byl? Plný inspirativních příběhů a praktických tipů z obchodu & marketingu! Nachystali jsme pro vás shrnutí toho nejzajímavějšího, co na jednotlivých přednáškách a workshopech zaznělo....

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.
Získané certifikáty
  • Google Analytics IQ
  • Google Advertising Professional

Newsletter
& E-book

Přihlaste se k odběru newsletteru
a získejte zajímavý e-book!