Procházení slovníku podle počátečního písmene

  • A | 
  • B | 
  • C | 
  • D | 
  • E | 
  • F | 
  • G | 
  • H | 
  • I | 
  • J | 
  • K | 
  • L | 
  • M | 
  • N | 
  • O | 
  • P | 
  • Q | 
  • R | 
  • S | 
  • T | 
  • U | 
  • V | 
  • W | 
  • X | 
  • Y | 
  • Z

 

 

CRM

CRM je zkratkou anglického výrazu Customer Relationship Management, který se do češtiny překládá jako řízení vztahů se zákazníky. Jedná se o manažerský proces shromažďování, zpracování a využití informací o firemních zákaznících, který je dnes založen na technologii počítačových databází.


V přeneseném slova smyslu se stejnou zkratkou označují také oddělení firem (nejčastěji IT, marketingové nebo personální oddělení), která jsou pověřena poznat, pochopit a předpovídat potřeby a nákupní zvyklosti zákazníků a pracovat na rozvíjení efektivního vztahu a komunikace firmy k těmto zákazníkům. Často se pojmem CRM označují jednoduše systémy péče o zákazníka.

Cílem CRM je naplňování strategie orientované na vybudování a podporu dlouhotrvajících vztahů se zákazníky. Důraz je zde kladen na zákazníka, až pak na samotné zboží. To vychází z proměny obchodních a marketingových strategií moderních společností. Ty se orientují z produktů nově na zákazníky.

Tato proměna se dá jinými slovy shrnout i tak, že marketingový koncept 4P (product, price, place, promotion), který dříve využívali prodejci na zavedení produktu na trh bez ohledu na zájem zákazníků, ustoupil s vývojem zákaznických průzkumů konceptu 4C (customer total cost, customer value, convenience, communication). Obchodníci tedy přichází s novými produkty až podle zjištěných přání a poptávky zákazníků.

CRM se nejčastěji dělí na tyto druhy:

  • operativní CRM
  • analytické CRM
  • kolaborativní CRM

Mezi přední světové dodavatele komplexních řešení CRM patří SAP, Transcom Global, Siebel nebo Oracle. Trendy moderního CRM představují i zapojení pokročilých webových technologií, využívání interaktivních funkcí nebo integrace sociálních sítí.

 

Vyhledávání ve slovníku

Nenašli jste, co jste hledali?

Napište nám svůj dotaz.


Získané certifikáty
  • Google Analytics IQ
  • Google Advertising Professional

Newsletter
& E-book

Přihlaste se k odběru newsletteru
a získejte zajímavý e-book!