Procházení slovníku podle počátečního písmene

  • A | 
  • B | 
  • C | 
  • D | 
  • E | 
  • F | 
  • G | 
  • H | 
  • I | 
  • J | 
  • K | 
  • L | 
  • M | 
  • N | 
  • O | 
  • P | 
  • Q | 
  • R | 
  • S | 
  • T | 
  • U | 
  • V | 
  • W | 
  • X | 
  • Y | 
  • Z

 

 

FMCG

FMCG je zkratka anglického výrazu Fast Moving Consumer Goods, což v překladu do češtiny znamená rychloobrátkové spotřební zboží. Někdy je tento druh zboží nazýván také jako Consumer Packaged Goods (CPG).


Vlastnostmi takového zboží je především jeho rychlý prodej za nízkých nákladů. Nejčastěji se jedná o spotřební, netrvanlivé zboží, jako např. pečivo, hygienické pomůcky nebo nealko nápoje. Pro obchodníka představuje takové zboží produkt s nízkou marží, kterou však většinou kompenzuje velký objem prodeje.

Obecně se výraz používá pro věci, které se neustále používají a je potřeba je často doplňovat. Jsou tak protikladem spotřebních předmětů trvalejší hodnoty jako je nábytek či automobily. Pojem CPG bývá ale stále častěji spojován i s počítačovými technologiemi a internetovými aplikacemi zaměřenými na tzv. Customer Relationship Management (CRM), Supply Chain Management (SCM), Enterprise Resource Planning (ERP) nebo Marketing Automation.

 

Vyhledávání ve slovníku

Nenašli jste, co jste hledali?

Napište nám svůj dotaz.


Získané certifikáty
  • Google Analytics IQ
  • Google Advertising Professional